Grad Krk

Komadina i Vasilić na predstavljanju Županijskog projekta izgradnje ribarske luke Krk

Mladen Trinajstić

Snimio S. DRECHSLER

Snimio S. DRECHSLER

Radno druženje predstavnika lokalne i regionalne vlasti iskorištino je i za prigodno "pretresanje" drugih lučkih projekata čija je realizacija u tijeku, ili se pak u ostalim otočnim lukama planira uskoro započeti, jednako kao i za razgovore o problematici Zakona o otocima



U Velikoj vijećnici Grada Krka danas je, u nazočnosti primosrko-goranskog župana Zlatka Komadine, krčkog gradonačelnika Darija Vasilića, čelnika više otočnih općina ali i predstavnika za lučku i tematiku pomorskog dobra zaduženih županijskih službi održano predstavljanje Županijskog projekta izgradnje ribarske luke Krk.


Osim planova koji bi u naredne tri godine krčku gradsku luku trebali preobraziti u suvremeno i funkcionalno središte ribarske djelatnosti te pri tom sigurnijom i maritimno mirnijom učiniti cjelokupno područje akvatorija te luke županijskog značaja, radno druženje predstavnika lokalne i regionalne vlasti iskorištino je i za prigodno “pretresanje” drugih lučkih projekata čija je realizacija u tijeku, ili se pak u ostalim otočnim lukama planira uskoro započeti, jednako kao i za razgovore o problematici Zakona o otocima.


– Primorsko-goranska županija nastavlja s ulaganjima u pomorsku infrastrukturu na svom području. Županijskoj lučkoj upravi Krk, najvećioj takvoj organizaciji na području naše županije tako su, među ostalim, nedavno dodjeljena bespovratna sredstva putem natječaja Ministarstva poljoprivrede u iznosu 37,3 milijuna kuna, i to upravo za projekt Ribarske luke Krk, naglasio je u uvodnom djelu jučerašnjeg skupa župan. Planiranim se ulaganjem želi rekonstruirati i unutar krčke luke urediti ribarska luka čime će se stvoriti odgovarajući uvjeti za provođenje gospodarskog ribolova te omogućiti učinkovit i nesmetan iskrcaj ulova s ribarskih plovila, nastavio je Komadina, podsjetivši pri tom okupljene i da je PGŽ tijekom proteklih 20 godina vlastitim sredstvima i sredstvima ŽLU-ova čiji je osnivač uložila čak 350 milijuna kuna u pomorsku infrastrukturu na svom području. Ono što će otočane posebno interesirati a vjerujem i veseliti jest podatak da se upravo u krčke luke, konkretnije govoreći u onu krčku i bašćansku, u narednim godinama ulaže čak stotinu milijuna kuna, i to najvećim dijelom iz bespovratnih EU izvora što jesno govori o kvaliteti našeg zajedničkog rada ali i visokoj razini pripremljenosti i domentacijske spremnosti s kojom smo dočekali otvaranje natječaja odnosno programa iz kojih se takvi projekti sufinanciraju.


Moje pristvo na otvorenju LNG terminala bilo bi degutanto



 


Župan Zlatko Komadina, odgovarajući na novinarsko pitanje hoće li nazočiti svečanosti otvorenja LNG terminala u Omišlju rekao je da, obzirom na javnosti poznato njegovo snažno protivljenje tom projektu realiziranom na umnogome problematičan način na koji to energetsko čvorište danas s funkcionira, smatra da bi njegovo prisutsvo toj fešti bilo – “degutantno”. Nisam protiv energetske neovisnosti naše zemlje ali jesam protiv današnjeg rješenja tog terminala, ali i načina na koji je njegova priprema i realizacija išla, mimo svih planova i stajališta lokalne i regionalne uprave. Isto je rekao i Vasilić naglasivši da krčki lokalni čelnici zapravo nisu niti pozvani na omišaljski skup. Ali da jesmo, ja se pozivu ne bih odazvao zbog istih razloga koje je naveo župan, završio je krčki gradonačelnik.

Prezentaciju zahvata koji bi, bude li sve teklo kako se svi u županijskim i gradskim strukturama nadaju da hoće, trebali započeti već po završetku iduće turističke sezone okupljenima u vijećnici održao je županijski pročelnik te ujedno i predsjednik Upravnog vijeća Županijske lučke uprave Krk Ljudevit Krpan. Istaknuo je da se u sklopu planiranih zahvata u krčkoj luci predviđa produljenje današnjeg lukobrana za 195 metara ali i njegovo proširenje za 22 metra. U planu je i širenje kolničke površine postojećeg lukobrana te uređenje površine za ugradnju spremnika za gorivo potrebnog obalnoj benzinskoj postaji koja iz samog dna današnje luke treba biti izmještena na novi, prošireni, ribarima namijenjeni dio lučkog područja. Nadalje, ističe Krpan, uz izgradnju benzinske postaje namijenjene ribarima ali i nautičarima i sportskim plovilima na dostupnoj je lokaciji zacrtana i izgradnja montažnog objekta za djelatnike ali i niz sadržaja usmjerenih prikladnom opremanju prostora na kojem će se obavljati poslovi iz domene gospodarske djelatnosti ribarstva – kombinirana rashladna komora za skladištenje ulova, indutrijska digitalna vaga kao i sva potrebna komunalna oprema do koje će biti dovedene potrebne instalacije, uključujući i svjetlovodno-telekomunikacijske infrastrukture. Ukupna vrijednost projekta je 53,3 milijuna kuna s PDV-om, pri čemu je očekivani iznos bespovratnih sredstava u vrijednosti 37,3 milijuna kuna odobren u najvišem mogućem iznosu te potpore temeljene na Natječaju za dodjelu bespovratnih potpora u okviru mjere “Ribarske luke, iskrcajna mjesta, burza ribe i zakloništa”, završio je Krpan.


Ulaganje u Ribarsku luku Krk trebalo bi biti dovršeno tijekom 2023.

EU u ovom trenutku, kad su ulaganja u luke u pitanju, financira isključivo one projekte koji imaju veze s pomorskim odnosno trajektnim ili pak brodskim povezivanjem otoka, odnosno one okrenute stvaranju infrastrukture namijenjene ribarima. U prvi smo kriterij tako uspjeli uklopiti luku Baška, a u onaj drugi luku Krk koja će svoje ribarima namijenjene kapacitete isključivo njima morati omogućiti tijekom 15 godina dugog perioda, napomenuo je Krpan iz čijeg smo izlaganja doznali i da bi cjelokupno ulaganje u Ribarsku luku Krk trebalo biti dovršeno tijekom 2023. godine.


 

Krčki gradonačečnik Darijo Vasilić rekao je da je siguran da će, nakon što se u ribolovnim područjima sjevernog Jadrana obnovi riblji fond a potom ondje i vrate ribarski brodovi, krčka luka iznova postati ključno, živo i brodovima ispunjeno ribarsko središte Kvarnera ali i cjelokupnog sjevera Jadrankog mora, tako i za plivarice čijom je glavnom “bazom” dugo bila i u proteklim desetljećima. Uz to, izgradnja novog lukobrana sigurnijom i pogodnijom će za privezišno korištenje učiniti cijeli istočni dio luke Krk koja, zbog svoje današnje izloženosti valovima, zapravo tijekom devet mjeseci u godini u skoro polovici svog “lučkog bazena” uopće ne može biti korištena, zaključio je čelnik Grada. Napomenuo je i da je današnji plan odnosno projekt čija realizacija uskoro kreće rezultat 15 godina dugog zajedničkog planiranja i promišljanja predstavnika krčkih lučkih i Gradskih vlasti.