Gdje parkirati?

Otočani negoduju zbog nove prakse na Krku: ‘Parkirna mjesta pretvorena su u ugostiteljske terase’

Mladen Trinajstić

Najprije se »prenamjena« dogodila na cesti pred hotelom Maritim, a pred koji dan i u Ulici svetog Bernardina, preko puta restorana Casa del padrone nekoliko je parkirnih mjesta prenamijenjeno u ugostiteljske »kvadrate«



KRK – Pomalo začudna, a za mnoge Krčane i iznenađujuća praksa »pretvaranja« dojučerašnjih parkirališnih prostora u terase ugostiteljskih objekata, uzela je maha proteklih tjedana u središtu grada Krka.


Najprije na cesti pred hotelom Maritim u Ulici Lukobran, a pred koji dan i u Ulici svetog Bernardina, preko puta restorana Casa del padrone nekoliko je parkirnih mjesta prenamijenjeno u ugostiteljske »kvadrate«, odnosno terase, i to unatoč u općeprihvaćenom stavu Krčana, često isticanom i u nedavnim predizbornim programima lokalnih političkih organizacija, da tom otočnom turističkom središtu u sezoni ozbiljno nedostaje parkirnog prostora. Građani koji su nam posljednjih dana u više navrata skretali pozornost na tu novouvedenu praksu lokalne uprave, u obama takvim primjerima skretali su nam pozornost i na problematiku sigurnosti sudionika u prometu, pogotovo pješaka.


Kako je i zašto uopće do takvih intervencija na tim dvjema krčkim prometnicama došlo te koji je odgovor na sasvim razumljivo negodovanje dijela žitelja Krka zbog gubitka parkinga, ali i pješačkog »manevarskog prostora«, upitali smo gradonačelnika Krka Darija Vasilića.


Jednogodišnja dozvola




– Što se tiče nove, posljednje postavljene terase na donedavnom parkingu preko puta Case del padrone, nakon višekratnih razmatranja odlučili smo pozitivno odgovoriti na inicijativu našeg lokalnog ugostitelja, držeći da ondje »izgubljena« tri parkirna mjesta neće znatno umanjiti prometno-parkirališni standard na području Krka, rekao je Vasilić napomenuvši i da je na području grada danas pod naplatom oko tisuću parkirališnih pozicija. – Ocijenili smo da postavljanje terase koja će pridonijeti kvaliteti i sadržajnosti ugostiteljske ponude neće ugroziti pješački promet, i to stoga što je terasa locirana sa strane postojećeg pješačkog prijelaza s koje nije moguće prilazno prometovanje iz smjera u kojem se, u odnosnu na sam prijelaz, terasa nalazi, nastavio je Vasilić podsjetivši da se radi o jednosmjernoj prometnici.


Također, obvezali smo zakupnika i da slobodnom i prohodnom zadrži pješačku komunikaciju u smjeru benzinske postaje tako da, po meni, nema niti jednog elementa koji bi ondje ugrožavao sigurnost bilo kojeg sudionika u prometu, rekao je gradonačelnik dodavši da je dozvola za postavljanje terase na dosadašnjem prakingu jednogodišnjeg karaketera, a takvom je učinjena upravo sa svrhom da se u praksi vidi ima li ondje mjesta za takvu vrstu korištenja javnim prostorom. Što se pak terase Maritima tiče, situacija je ondje još više u korist ugostitelja, odnosno inicijatora postave klupa i stolova jer se izmjerom koja je provedena pokazalo da je polovica terasom sada zauzetog prostora zapravo u vlasništvu tog krčkog hotelijera. Terasa, nastavlja Vasilić, zauzima 40-ak cm uži prostor od onog koji su zauzimala parkirna mjesta, a s druge strane prigodom davanja dozvole za takvo korištenje spomenutog prostora povodili smo se i procjenom da hotelski objekt tako visoke kategorije ne zavređuje imati prilaznu površinu zablokiranu parikiranim automobilima, ustvrdio je Vasilić dodavši da, za razliku od prvospomenute terase, ova ipak nije jednogodišnjeg, već trajnijeg karaktera.


Piće uz ispušne plinove


Promatrajući ovaj novouspostavljeni »običaj« koji dijelu Krčana nekako ipak »ne sjeda«, trebalo bi podsjetiti i da su obje spomenute krčke prometnice u formalnom smislu nerazvrstane ceste, pokrivene odrednicama Zakona o cestama, koji govori o tretmanu njima zauzetog privatnog vlasništva, naravno u korist protočnosti i sigurnosti prometa, odnosno javnog interesa.


S druge strane činjenica jest da čak i ako gubitak šačice parkirališnih mjesta uistinu neće znatnije unazaditi »generalnu parkirnu sliku« tog parkiralištima deficitarnog grada, ostaje dojam da se za ugostiteljske terase još uvijek moglo i moralo naći boljih i prikladnijih površina od onih smještenih tik uz prometujuća vozila, u ozračju mirisa ispušnih plinova i potrebe praćenja da vam netko retrovizorom ne prevrne usluženo vam piće! Aspekt sigurnosti, i one pješaka i vozača, ali i korisnika samih terasa, ostavljamo ipak onima čija je to dužnost i zadaća.


Vasilić: Tako rade i drugi


Nije to ništa drugačije no što vidimo u mnogim većim gradovima naše zemlje, uključujući i Rijeku, ali i u mnogim susjednim turističkim zemljama u kojima se vanjski kapaciteti ugostiteljskih objekata također često formiraju upravo na mjestima na kojima su nekad bili parkinzi, rekao je Vasilić.


Naglasio je da krčka lokalna uprava, u mjeri u kojoj je to moguće i prihvatljivo, nastoji uvažavati potrebe svih lokalnih poduzetnika, pa tako i ugostitelja. Naravno, ukoliko smo u čemu pogriješili ili štogod krivo procjenili, utoliko će se u narednom periodu »raščistiti« kroz prometnu struku, čije ćemo stavove i preporuke, bude li ih uopće bilo, zasigurno uvažiti, završio je gradonačelnik.