Društvo Potrošačica

Mladi Krčani čuli savjete koji bi im trebali pomoći u razlikovanju njihovih potreba i želja

Mladen Trinajstić

Ana Smoljak / Foto Društvo Potrošačica

Ana Smoljak / Foto Društvo Potrošačica



Predstavnici Društva Potrošačica – udruženja za zaštitu potrašačica i potrošača sa sjedištem u Vrbovskom osmislili su i na Krku u djelo proveli zanimljiv projekt Senzibilizacije mladih potrošača.


Opći cilj tog projekta, predstavila nam je predsjednica Društva, Ana Smoljak, odnosio se na podizanje razine informiranosti i educiranosti mladih o pravima potrošača.


– Spomenuto se nastojalo postići kroz provedbu tri edukativno-informativne radionice namijenjene mladim otočankama i otočanima, srednjoškolkama i srednjoškolcima s područja Grada Krka, otkriva nam Smoljak napominjući da su radionička okupljanja učenica i učenika Srednje škole Hrvatski kralj Zvonimir proteklih tjedana održavana u Maloj gradskoj vijećnici.




Prva radionica čija je glavna tema bila nepoštena poslovna praksa provedena je s ciljem upoznavanja srednjoškolaca s pojmom i postojanjem takve prakse odnosno pojavnosti kakve povremeno srećemo na tržištu.


Druga radionica bila je pak nazvana “Pametno sa svojim novcem” te su u toj prilici mladi Krčani imali priliku čuti mnoštvo vrijednih i zanimljivih savjeta koji bi im trebali pomoći u razlikovanju njihovih potreba i želja.


– Potreba predstavlja sve ono što nam je nužno za postojanje i vlastitu dobrobit dok je želja prohtjev za proizvodom ili uslugom koja za nas ima neku vrijednost.


Primjerice, potreba je odjeća, a želja je odjeća po posljednjoj modi, pojasnila nam je predsjednica Društva Potrošačica naglašavajući da je promišljanje o toj temi, jednako kao i razlikovanje tih dvaju pojmova, vrlo bitno s aspekta “pametnog” odnosno racionalnog i ekonomičnog raspolaganja novcem.


Ne bacaj hranu bila je tema treće, također srednjoškolcima namijenjene radionice koja je u djelo provedena prošlog tjedna. Učenici su u toj prilici širili svoja znanja o važnosti i značaju racionalnog raspolaganja prehrambenim proizvodima ali i mogućnosti korištenja otpada od hrane.


Također, saznali su da bacanjem hrane bacaju i resurse uložene u njenu proizvodnju ali vlastiti novac, rekla je čelnica Društva Potrošačica najavivši da će ta udruga i u budućnosti provoditi slične projekte koji će educirati mlade potrošače.


Doznali smo da će uskoro u djelo biti provedene radionice koje će za temu imati tematiku financijske pismenosti. Spomenimo i da je projekt bio sufinanciran kroz Javni poziv za financiranje javnih potreba u protekloj godini, a njegovu je provedbu Grad Krk pomogao s tek nešto manje od 1,5 tisuća eura.