Novi plan

Krk je i sada već lider outdoor turizma na na Jadranu. Sada novom strategijom žele otići i korak dalje

Mladen Trinajstić

TZ otoka Krka u zajedništvu sa svih sedam lokalnih TZ-ova te uz podršku svih jedinica lokalne samouprave, pokrenuo je izradu »Strategije razvoja outdoora otoka Krka za razdoblje 2021. – 2025.«, čijom se provedbom želi otok Krk još čvršće pozicionirati kao neprikosnovenog lidera takve vrste ponude na Jadranu



Polazeći od koncepta održivog i uravnoteženog razvoja turizma na Krku te želeći brendirati i razvijati otok kao prepoznatljivu outdoor destinaciju, Turistička zajednica otoka Krka u zajedništvu sa svih sedam lokalnih TZ-ova te uz podršku svih krčkih jedinica lokalne samouprave pokrenula je ovih dana izradu »Strategije razvoja outdoora otoka Krka za razdoblje 2021. – 2025.«. Provedbom tog dokumenta otok Krk bi se i u domaćim i u međunarodnim okvirima trebao još čvršće i jasnije pozicionirati na mjesto neprikosnovenog lidera takve vrste ponude na Jadranu.


Ponuda okrenuta aktivnom provođenju slobodnog vremena na otvorenome, po brojnosti, sadržajnosti i kvaliteti na tom je kvarnerskom otoku već i danas na razmjerno visokoj razini i može se reći da se Krk proteklih godina dobrim dijelom već uspio nametnuti kao mjesto vrijedno posjeta svih onih koji čak i u svoje slobodno vrijeme jednostavno ne vole »stajati na miru«. Novim bi se strateškim dokumentom, a još više nizom dobro osmišljenih, zajedničkim snagama organiziranih budućih mjera (kojima bi strategija trebala rezultirati), outdoor ponuda trebala postaviti na mjesto nove važne i poželjne »marker atrakcije« otočne turističke ponude. Još kvalitetnijom, »zaokruženijom« i raznorodnijom ponudom sadržaja koji su i dosad na Krk mamili brojne brdske bicikliste, ljubitelje planinarenja, hikinga, surfanja, penjanja i svih ostalih sličnih, tjelesno više ili manje zahtjevnih aktivnosti na otvorenome, Krčani tako već u najskorijoj budućnosti kane zaigrati na novu kartu kako bi motivirali za dolazak na otok poprilično širok krug aktivnom odmoru sklonih posjetitelja, posebice u predsezoni i posezoni, odnosno nakon očekivanog »otvaranja« tržišta po završetku pandemije.


– Prepoznajući i vrednujući važnost, ali i potencijal te vrste otočne ponude, odnosno turističkog proizvoda koji su naše lokalne turističke zajednice samostalno djelujući svaka na svom području i dosad razmjerno uspješno razvijale, proizvod outdoora i njegovo promoviranje i brendiranje sad smo odlučili podići na višu razinu, rekla nam je, objašnjavajući motive za pokretanje izrade novog strateškog dokumenta mr. Majda Šale, direktorica Turističke zajednice otoka Krka.




– Institucija koja već više desetljeća koordinira rad svih lokalnih turističkih instanci upravo je s ciljem izrade te Strategije, ali i korištenja izvora financiranja koji nam stoje na raspolaganju, proteklih tjedana morala odraditi postupak formalnog »projektnog udruživanja« svih krčkih lokalnih TZ-a i jedinica lokalne samouprave, a sve kako bi se tim činom i na službeno propisani način još jednom potvrdila spremnost svih dionika krčkog turizma da složno stanu iza tog našeg novog strateškog smjera, turističke ponude i proizvoda od kojega imamo velika očekivanja, nastavlja Šale dodajući da su upravo trenutačne okolnosti, koje onemogućavaju stvarne, terenske turističke aktivnosti, donekle kumovale odluci da se upravo u ovom trenutku pokrenu ona neizbježna »planerska« djelovanja, a sve kako bi se vraćanjem života u normalu spremno dočekalo dugo čekano intenziviranje turističkih putovanja.


– U protekloj godini provedena planiranja zajedno s provedbom natječajnih postupaka, sad su nas napokon stavila u poziciju da Strategiju razvoja outdoor ponude možemo krenuti i izrađivati, s ciljem da taj važan razvojni dokument izradimo, usvojimo i javnosti objelodanimo do nadolezeće turističke sezone, za pretpostaviti već u lipnju ove godine. Posao izrade tog iznimno važnog strateškog dokumenta je putem javnog natječaja dobila samoborska tvrtka Studio Conex, čija znanja i dosege poznajemo i putem drugih, već dobro znanih turističkih proizvoda, među ostalim i bašćanske Crne ovce, kaže Šale, uvjerena da će i projekti koje će outdoor strategija posljedično sa sobom donijeti tržišno »upaliti« i postati prepoznati slično kao što je to postala i bašćanska predsezonska manifestacija.


Bogata infrastruktura


– Sve one već postojeće brojne, odlično posjećene outdoor manifestacije odlična su baza za razvijanje, unapređivanje i objedinjavanje takvih proizvoda na cijelom otoku Krku. Primjerice, zbivanja poput 4 Island MTB racea, Baška Outdoor Festivala i niza sličnih brdsko-biciklističko-trailerskih natjecanja već danas krasi znatna tržišna prepoznatljivost, a u okrilju niza novih, programski srodnih sportskih i outdoor manifestacija na Krku (poput već isplaniranog Ultratraila) želi se graditi snažna ponuda koja turističku živost može generirati i u izvansezonskom razdoblju, i to na svim dijelovima otoka Krka. Financijsku podršku za ta naša nastojanja pronašli smo u sredstvima koja za takve programe osigurava Ministarstvo turizma, odnosno HTZ kroz svoje fondove za udružene turističke zajednice pa smo tako i službeno »zakotrljali« izradu tog domuneta koji će, uvjereni smo svi, već u najskorijoj budućnosti početi donositi rezultate. Dobra stvar jest što u želji unapređenja outdoor ponude ne krećemo »od nule«, odnosno da već danas na Krku raspolažemo s prilično dobrom, kvalitetnom i velikom outdoor »infrastrukturom«. Tu, osim na naše prirodne, Bogom dane ljepote i atrakcije bez kojih je outdoor ponudu nemoguće razvijati, ponajprije mislim na našu veliku, razgranatu i dobro održavanu mrežu biciklističkih i pješačkih putova i staza, više stotina kilometara dugu mrežu poteza duž kojih i ovih dana diljem našeg otoka »krstari« popriličan broj biciklista, planinara i trailera. Strategijom i osmišljavanjem programa koji će se iz nje izroditi, plan je do 2025. godine taj vid našeg otočnog turističkog proizvoda učiniti još kvalitetnijim i prepoznatljivijim, objašnjava Šale, naglašavajući da je vrijednost tog novog strateškog usmjerenja financijski kvantificirana na iznos od oko 2,9 milijuna kuna. Nisu to ni mala niti nevažna sredstva, a svaka kuna koju za razvoj i implementaciju te Strategije dobijemo iz spomenutih fondova bit će usmjerena kvalitativnom unapređenju te vrste ponude te promociji i brandiranju krčkog outdoora, s čime krećemo odmah po izradi tog dokumenta.


Obećavajući podaci


U 2021. godini se, prema već usvojenom programu, najprije krenulo s izradom same Strategije i prepoznatljivog loga za outdoor. Potom će se narednih godina glavnina pažnje sviju nas uključenih u ovaj program okretati i radovima na unapređenju same infrastrukture, ali i pripremi i udruživanju u cilju organiziranja »jakih«, masovnijih i tržišno prepoznatljivijih outdoor manifestacija. Znatna pažnja i sredstva usmjerit će se njihovoj promociji i izradi promotivnih materijala na temu outdoora, kao i online te svih ostalih vidova promocije koji će za cilj imati pozicioniranje i brendiranje otoka Krka kao važne i kvalitetne hrvatske cjelogodišnje outdoor destinacije. Ocjenjujući da je upravo taj segment ponude onaj koji otok Krk može učiniti destinacijom koja više neće biti prepoznata samo kao ljetno, »sunce-more« odredište, Šale je naglasila i da dobar temelj za budući razvoj te sveotočne ponude krčki turistički djelatnici imaju i u svojim iskustvima stečenim u kreiranju i provođenju postojeće, županijske Strategije razvoja cikloturizma. – Prema provedenim istraživanjima Instituta za turizam, znamo da čak petina svih posjetitelja koji danas posjećuju naš otok na Krk ne dolaze zbog sunca i mora, već upravo zbog sadržaja i postojeće ponude u segmentu outdoora. Stoga ne čudi da smo, prateći takve trendove i odgovarajući na sve ono što naši gosti žele i traže, ubuduće odlučili još veću pažnju, ali i sredstva usmjeriti upravo tom segmentu ponude, završila je mr. Majda Šale, direktorica krovne organizacije turizma otoka Krka.


Podizanje konkurentnosti


S obzirom na to da već i dosad postoji partnerski odnos među lokalnim TZ-ovima povezan s obilježjima otoka Krka kao cjeline, procjenjujemo da će nam i u ovom smislu biti lakše i jednostavnije razvijati sustav destinacijskog menadžmenta na razini otoka, a koji na neki način potencira i novi Zakon o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma. Projekt »Razvoj brenda Krk outdoor 2021. – 2025.«, koji sad krećemo izrađivati u suradnji sa Studijom Conex, za cilj ima podizanje konkurentnosti i kvalitete krčkog turizma, ali i osiguranja bolje ekonomske valorizacije turističkih resursa ovog bogatog i turistički važnog otoka, završila je Šale. Naglasila je da će iskustva stečena u netom započelom postupku kreiranja, a potom i implementacije Outdoor strategije biti temelj razvijanja i svih ostalih »sveotočnih« projekata. Inače, Sporazum o udruživanju svih otočnih TZ-ova u cilju izrade tog strateškog dokumenta potpisan je u prosincu 2020. te objavljen na stranicama Ministarstva turizma i sporta. Suradnjom će se obuhvatiti zajedničko osmišljavanje i provedba niza projekata koji će biti financijski podržani od svih krčkih TZ-ova, kao i od općina te Grada Krka.