
Foto Nikola Blagojević
U hotel Marina uložili smo nekoliko milijuna eura kako bismo digli kvalitetu na 4 zvjezdice, rekao je Pavol Miškov
povezane vijesti
KRK – Punih sto godina rada butik hotela Marina u gradu Krku obilježeno je prigodnom svečanošću koja je bila prilika za osvrt na sve ono što se u hotelu, ali i u Hotelima Krk čiji je Marina dio, napravilo posljednjih desetljeća.
Hotel Marina jedan je od prvih hotelskih objekata na otoku i simbol krčkog turizma čije je temelje pomogao udariti. Domaćin svečanosti na kojoj je predstavljena monografija autora Alana Žica »Hotel Marina – prvih sto godina«, bio je Pavol Miškov, vlasnik hotela Krk.
Korak u pravom smjeru
Naime, njegova turistička agencija CK Trgotours iz Slovačke, dovodila je goste u Krk, odnosno tadašnji Zlatni otok, još u ratnim devedesetim godinama prošlog stoljeća.
Nakon ratnih godina je slovačka grupacija, a čiji je osnovni biznis bio špedicija i transport, uvidjela potencijal u turizmu i 1997. osnovala tvrtku Hoteli Krk s idejom investiranja u krčke hotele.
Već iduće godine, početkom 1998. grupacija postaje vlasnik hotela Dražica i depandanse Lovorka, a nekoliko mjeseci kasnije i vremešnog hotela Marina.
Dvije godine kasnije Slovaci kupuju i depandansu Tamaris čime je zaokružena etapa akvizicija.
Početkom 2000-ih se krenulo u ulaganja u podizanje kvalitete hotela, s obzirom da je, primjerice, hotel Marina desetak godina radio kao objekt s tek dvije zvjezdice.
Miškov je 2007. krenuo u renovaciju poznatog krčkog hotela koji od 2008. posluje kao butik hotel s četiri zvjezdice.
Osvrćući se danas na taj put, vlasnik Hotela Krk nam je kazao kako je investicija bila korak u pravom smjeru kompanije koja se bavila ustvari sasvim drugom djelatnošću.
– Radili smo velike transporte željeza, željezne rude, ugljena… Ja sam privatno imao i svoju turističku agenciju koja i danas funkcionira, i kako su hoteli u kojima sam imao svoje goste nakon Domovinskog rata u jednom trenutku bili na prodaju, odlučili smo krenuti i u tom smjeru.
Najprije smo kupili hotel Dražica s depandansom, pa potom i hotel Marina koji je bio u dosta lošem stanju.
U njega smo uložili nekoliko milijuna eura kako bismo digli kvalitetu na 4 zvjezdice i postao je butik hotel sa samo 10 soba. Prije renoviranja je hotel imao 40 kreveta, dok ih danas ima samo 20.
Mislim da je to bila investicija koja se sigurno isplatila, što dokazuje i to da smo tu i nakon 27 godina, kazao je vlasnik Hotela Krk.
Uspoređujući Krk kao destinaciju u tih gotovo 30 godina, kazao je kako se to ne može usporediti te zahvalio gradonačelniku Dariju Vasiliću na ulaganjima u kanalizacijski sustav, pročišćivače i ostala infrastrukturna ulaganja koja su bila preduvjet i za turistički razvoj.
Istaknuo je i činjenicu da je otok Krk jedan od lidera i u zbrinjavanju otpada, zeleni otok. Kazao je i kako su ulaganja u hotel Marina bila odrađena u smjeru održivosti i zelenih tehnologija kako bi se smanjio ugljični otisak hotela.
Nedostatak kadra
– Danas mogu reći kako hoteli rade odlično, te zapošljavamo oko sto djelatnika. Iako, ogroman je problem naći ljude za rad u turizmu, puno teže nego nekad. Mi smo to privremeno riješili djelatnicima iz Ukrajine, imamo ih dvadesetak i njima smo jako zadovoljni. To je, međutim, samo privremeno rješenje jer verujem da će se, kada jednog dana rat završi, ti ljudi vratiti svojim kućama, ukazao je naš sugovornik na gorući problem nedostatka kadra u hrvatskom turizmu koji nisu izbjegli ni na Krku.
Inače, hotel Marina je otvoren kroz čitavu godinu, dok hotel Dražica vrata otvara uoči Uskrsa i radi sve do 1. studenog. To pokazuje da se uspjelo itekako produžiti sezonu s obzirom na to da je nekad Dražica u pravilu radila do sredine rujna. Hoteli Krk godišnje ostvare oko 95.000 noćenja. Pred i posezonu uglavnom pune gosti iz Njemačke, a ljeto čini miks gostiju doista odasvud, od SAD-a do Slovačke.
Našeg smo sugovornika pitali i spremaju li se kakve nove investicije.
– Svake godine investiramo do pola milijuna eura, bilo da mijenjamo posteljinu, madrace, televizore, tuševe. Sada spremamo veliku investciju, naime, preko zime planiramo kompletno renovirati svih 135 kupaonica u hotelu Dražica, a to je investicija između 800.000 i milijun eura. Inače, Dražica ima tri zvjezdice, za veću kategoriju nam ustvari fali kvadratura soba.
To je hotel star pedesetak godina koji smo mi, nakon što smo ga preuzeli, kompletno preuredili i postavili klimatizaciju, no sada treba nova ulaganja. To je jednostavno biznis hotelijera, ulaganja nikad ne staju, zaključio je Miškov.
Ilija Konjić i Mirko Markelić znaju što je vjernost
Što znači vjernost firmi u kojoj je čovjek zaposlen, pokazuju svojim primjerom konobari u hotelu Marina, Ilija Konjić i Mirko Markelić, koji u sadašnjim Hotelima Krk, a prije Zlatnom otoku rade 41, odnosno 48 godina.
– U ove hotele sam došao 1981. na praksu, dok sam već 1983. počeo raditi kao sezonac, a potom i kao stalni radnik. I eto, ostao ovdje, oženio se, napravio kuću…
Nekad je bilo ipak drugačije raditi nego danas. Sjećam se da je u hotelu za vrijeme večere znalo biti 800 do 900 gostiju.
Naime, svi gosti iz Lovorke, Koralja i Tamarisa su jeli u Dražici. I sve goste smo dan ranije pitali što žele idućeg dana za večeru.

Ilija Konjić i Mirko Karkelić
Posluživalo se na ruke, i piće i hrana, nije bilo buffeta, prisjetio se Konjić.
Dodao je kako za posao konobara treba volja, te ako se posao voli, onda se u njemu može opstati.
Markelić, je kao naučnik u hotelima u Krku počeo kao raditi još 1975., dok je 1979. dobio posao za stalno.
– Radim kao šef sale, a uskoro ću u mirovinu. Svoj radni vijek sam proveo u ovim hotelima jer volim raditi s ljudima, meni je najdraže kada je gost zadovoljan i uvijek se trudite da tako bude.
Kada gost vidi da se trudite i da vam je stalo, prešutjet će i neki detalj koji nije kako bi trebao biti. Taj kontakt s gostima i ljubaznost su ključ, a i to da je gost uvijek u pravu, bez toga nema, kazao je ovaj turistički veteran.