NOVE TEHNOLOGIJE

Opatijska škola dobila dvije pametne učionice

Marina Kirigin

Foto Marina Kirigin

Foto Marina Kirigin

Dvije učionice opremljene su pametnim utičnicama, koje mjere potrošnju i kvalitetu energije i kojima se može daljinski upravljati te senzorima i zajedničkom centralnom jedinicom



Opatijska Osnovna škola »Rikard Katalinić Jeretov« raspolaže prvom pametnom učionicom u Hrvatskoj. Točnije, dvije učionice opremljene su pametnim utičnicama, koje mjere potrošnju i kvalitetu energije i kojima se može daljinski upravljati te senzorima i zajedničkom centralnom jedinicom.


Takva je oprema omogućila opatijskim osnovnoškolcima niz mogućnosti, a jedna od njih je i očitanje kvalitete zraka u realnom vremenu. Ako, primjerice, sustav signalizira količinu čestica u zraku koja zahtijeva određenu ventilaciju, otvaraju se prozori.


Istina, za sada ne automatski, ali ručno.




Ta nova tehnologija naučit će učenike podosta o održivom razvoju, kvalitetnom upravljanju resursima, energetskoj učinkovitosti, ali i omogućiti im da budu kompetentniji na budućem tržištu rada.


Riječ je o EU projektu Insulae koji zajedno provodi nekoliko partnera, a čije je središte na otoku Unije.


Poslovi budućnosti


– Uvođenje pametnih i inovativnih rješenja prigoda je učenicima OŠ »Rikard Katalinić Jeretov« da ostvare izravan kontakt s naprednim tehnologijama te se upoznaju s rješenjima i tehnologijama na kojima će se bazirati poslovi budućnosti.


Ugrađena rješenja imaju pozitivan utjecaj na energetsku učinkovitost i podizanje svijesti o potrebi održivog trošenja i upravljanja resursima. Regionalna razvojna agencija od samog osnutka usmjerena je ka pretvaranju naše regije u takozvanu pametnu i održivu regiju.


U tome smo u Hrvatskoj trenutno apsolutni lider, a posebno sam ponosan što je ovaj prostor opatijske škole danas dobio prvu takvu učionica u cijeloj RH – rekao je Vedran Kružić, ravnatelj Regionalne razvojne agencije PGŽ-a.


Damir Medved, menadžer prodaje za nova poslovna područja – Ericsson Nikola Tesla, kao jedan od partnera na projektu Insulae, objasnio je što je ideja i cilj projekta čije je središte na otoku Unije.


– Ideja je da se provjeri koliko pojedine zajednice mogu biti samodovoljne, i u kontekstu proizvodnje energije i u kontekstu proizvodnje vode i drugih resursa. Međutim, ono što je važan dio projekta, osim testiranja na Unijama, je takozvana replikacija kroz koje se određene aktivnosti i rezultati prezentiraju široj javnosti, a najvažnije je da se prezentiraju najmlađima.


Prva škola na kopnenom dijelu koja je uključena u ovaj projekt je opatijska osnovna škola i ideja je da se učenicima pokaže na koji način ove dvije učionice koje smo opremili funkcioniraju, kakva je potrošnja energije, kako funkcioniraju senzori.


Da vide kako pojedine aktivnosti utječu na ukupnu potrošnju energije. Ideja je da sve skupa bude održivo. Tako da vjerujem i nadam se da će ova škola dobiti fotonaponsko postrojenje i onda će demonstracija moći biti kompletna.


Ekološkom proizvodnjom energije, njenom optimalnom potrošnjom smanjujemo, ono što je i glavni cilj projekta, karbo ugljični otisak – rekao je Medved i naveo da su u planu, nakon smirivanja pandemije, radionice s učenicima škole na kojima će djeca sama raditi senzore i uređaje.


Velik broj projekata


Milana Međimorec, ravnateljica opatijske osnovne škole, prilikom predstavljanja projekta »pametne škole« navela je da je škola uključena u velik broj projekata, pa tako i onih u kojima su im partneri institucije izvan sustava Ministarstva obrazovanja.


– Pametna škola je škola u kojoj će učenici na jedan malo drugačiji način osvijestiti temu održivog razvoja. Drago nam je da su nas partneri prepoznali kao ustanovu koja je otvorena za novi i drugačiji način rada s učenicima – rekla je Milana Međimorec.