Nezadovoljstvo raste

Opatijci i Lovranci tjednima čekaju pošiljke, ali i – račune. Hrvatska pošta: ‘To je samo privremeno’

Aleksandra Kućel Ilić

Ljeto je donijelo pravu sušu u dostavi pošiljaka - zgrada Pošte u Opatiji / Foto A. KUĆEL ILIĆ

Ljeto je donijelo pravu sušu u dostavi pošiljaka - zgrada Pošte u Opatiji / Foto A. KUĆEL ILIĆ

"Poslije ljeta će sve doći na svoje", poručuju u Hrvatskoj pošti



Osim što su tijekom dosadašnjeg ljeta padali temperaturni rekordi, na liburnijskom području su također padali i neki neslavni rekordi, a jedan među njima je i rekord u čekanju poštanskih pošiljaka. Zabrinuti zbog do sada najvećeg zastoja, nazvali su nas mještani Lovrana koji već tjednima imaju prazne poštanske sandučiće, a ništa bolja nije niti situacija u Opatiji. Premda kritike upućene prema Hrvatskoj pošti ne daju baš prevelike rezultate, zbog brojnih upita i kako bi se mještanima pomoglo da se lakše nose s opomenama za neplaćene račune kada konačno stignu na njihove kućne adrese, još jednom smo pisali nadležnima.


– Obraćamo vam se u ime mnogobrojnih korisnika poštanskih usluga u Opatiji i Lovranu, budući da u ova dva grada ljeto prolazi uz prazne poštanske sandučiće. Situacija se prije ljeta stabilizirala, a zatim je došlo do velikog zastoja i već više tjedana na adrese mnogih kućanstava nije stigao niti jedan račun, niti jedna pošiljka. Mnogi strahuju da će im se zbog neplaćanja računa obustaviti određene usluge bez kojih je današnji život nezamisliv, poput primjerice električne energije. Molimo da nam pojasnite hoće li se dostava uskoro normalizirati i što bi trebali poduzeti korisnici da dođu do svojih pošiljaka? Molimo vas za što konkretnije i hitnije odgovore, te da se građanima koji ne žele biti nikome dužni, konačno omogući da se riješe svojih obaveza koje ih, uza sve ostalo što ih muči, još dodatno i to ne njihovom krivicom pritišću, pisali smo u centralu Hrvatske pošte u Zagrebu i dobili brz odgovor.


Pošiljke do odredišta stižu puževim korakom / Foto A. KUĆEL ILIĆ


Krivo je ljeto


– Tijekom ljetnih mjeseci bilježimo sezonski rast broja pošiljaka i paketa zbog ljetnih online rasprodaja, većeg broja turista, dostava na privremene adrese i poreznih rješenja. Istovremeno, fluktuacija radnika na obalnim područjima najveća je upravo u ljetnom periodu zbog bolje plaćenih sezonskih poslova za koje se odlučuje manji dio radnika. No, i nedostatak manjeg broja radnika svakako može utjecati na dinamiku dostave na terenski zahtjevnim područjima kao što su Opatija i Lovran. Naime, ova mjesta obuhvaćaju naselja sa zahtjevnim prilazima, uskim prometnicama i disperziranim kućanstvima, a u ljetnim mjesecima dodatan izazov su i izrazito visoke temperature, prometne gužve i povećan broj turista. Sve to usporava obilazak rajona i, posljedično, produžuje vrijeme dostave.




Hrvatska pošta provodi zapošljavanja novih, prije svega stranih radnika, no proces dobivanja dozvola za strane radnike traje dulje nego prijašnjih godina, zbog čega se usporava uključivanje već ugovorenih pojačanja u svakodnevni rad na dostavi pošiljaka. Ovaj proces nastojimo maksimalno skratiti intenzivnom obukom kako bi novi kolege što prije bili uključeni u dostavu. Ujedno smo u kontaktu s predstavnicima lokalne zajednice zbog koordinacije i bržeg uključivanja novih radnika. Također, poštari s drugih lokacija privremeno su preraspodijeljeni na područje Opatije i Lovrana pri čemu je njihov prioritet dostava računa, službenih pošiljaka i paketa s rokovima isporuke. Kolege s tog područja potvrdili su nam da su angažirani svi raspoloživi resursi kako bismo ublažili sezonske pritiske te očekuju stabilizaciju dostave u predstojećim tjednima s povratkom dijela radnika s godišnjih odmora, dolaskom pojačanja te završetkom obuke novozaposlenih kolega, objasnili su iz Ureda za korporativne komunikacije HP – Hrvatske pošte d.d.


Privremene teškoće


Također, ispričali su se korisnicima uz napomenu da su teškoće u dostavi “privremenog karaktera”.


– Ispričavamo se na kraju svim korisnicima s područja Opatije i Lovrana zbog privremenih teškoća u dostavi. Ističemo još jednom kako kolegice i kolege na terenu ulažu izniman trud kako bi sve pošiljke uručili primateljima što je prije moguće. Za sva pitanja i prijave stojimo na raspolaganju preko našeg Kontaktnog centra na broju: 072 303 304, e-poštom na adresi: [email protected] ili putem online obrasca na: https://obrasci.posta.hr/kontakt – naveli su iz Ureda za korporativne komunikacije HP – Hrvatske pošte d.d.