Stara Dama

Opatija je ostvarila 92 posto turističkog prometa iz rekordne 2019.

Marina Kirigin

Hoteli su bili dominantan izbor opatijskih gostiju jer je 63 posto ukupnog broja noćenja ostvareno u hotelskim kapacitetima, dok privatni smještaj ima 34 posto udjela u svim noćenjima



OPATIJA – Više od 863 tisuće noćenja u prvih osam mjeseci ove godine ostvareno je u Opatiji, što je porast od 46 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine i 92 posto turističkog prometa iz rekordne 2019. godine. Hoteli su bili dominantan izbor opatijskih gostiju jer je 63 posto ukupnog broja noćenja ostvareno u hotelskim kapacitetima, dok privatni smještaj ima 34 posto udjela u svim noćenjima, a preostalih 3 posto pripada nekomercijalnom smještaju.


Tijekom prvih osam mjeseci najbrojniji gosti bili su gosti iz Hrvatske, dok su najviše noćenja ostvarili gosti iz Njemačke i Austrije. Udio njemačkih gostiju iznosi 21% u ukupnim noćenjima, čime je ostvareno povećanje od 16% u odnosu na rekordnu 2019. godinu. Austrijski gosti imaju udjel od 19% u ukupnim noćenjima i porast od 3% u odnosu na 2019. godinu, dok je udjel domaćih gostiju 13%, uz povećanje od 12% u broju noćenja u odnosu na 2019. godinu. Udio slovenskih gostiju je 4%, uz ostvarenje rasta broja noćenja od 8% posto. Značajnije povećanje noćenja u odnosu na 2019. godinu zabilježeno je i kod gostiju iz Srbije (22% povećanja), Poljske (13% povećanja), Slovačke (19% povećanja), Češke (77% povećanja), Ukrajine (55% povećanja) i Danske (16% povećanja).


Nijemci najbrojniji


U kolovozu su zabilježene 243 tisuće noćenja, što je na razini 93% turističkog prometa istog mjeseca 2019. godine. Od toga je 53% noćenja ostvareno u hotelima, dok je u privatnom smještaju ostvareno 44% noćenja. Preostalih 3% odnosi se na nekomercijalni smještaj. U »srcu sezone« najbrojniji su bili gosti iz Njemačke koji su ostvarili gotovo trećinu ukupnih noćenja u Opatiji. Konkretno, uz udio od 31% te 75.500 ostvarenih noćenja, bilježe porast od čak 44% u odnosu na rekordnu 2019. godinu.




Slijede njihovi susjedi iz Austrije s udjelom od 15% te 36.800 ostvarenih noćenja, dok su na trećemu mjestu po zastupljenosti Mađari s udjelom od 8% i 19.250 ostvarenih noćenja. Slijede Talijani s udjelom od 7% i 17.000 ostvarenih noćenja te domaći gosti s ostvarenih 13 tisuća noćenja. Značajan rast u broju noćenja imali su i gosti iz Nizozemske (13% povećanja), Srbije (23% povećanja) i Češke (83% povećanja).


Visoka kategorija


– Povećanje broja gostiju iz Njemačke, koje je bilo vrlo izraženo u kolovozu, kao i iz drugih ekonomski snažnijih zemalja, odrazilo se i na vanpansionsku potrošnju, ali i na izbor smještaja. Najtraženiji i najpopunjeniji bili su objekti visoke kategorije, kako kada su u pitanju hoteli tako i u privatnom smještaju gdje dominiraju vile s bazenima u zaleđu. Opatija se ponovo potvrdila kao tražena gastrodestinacija, što je bio jedan od motivacijskih faktora za dolazak gostiju, jednako kao i ljeto bogato brojnim događanjima i vrhunskim koncertima. Nakon izvrsne predsezone te dobrih rezultata u središnjoj sezoni, okrećemo se izazovnoj posezoni. Opatija je prepoznata kao cjelogodišnja destinacija, zbog čega očekujemo nastavak pozitivnog trenda i pred završetak ove turističke godine. Pred nama je Festival čokolade, kao i Advent koji ima sve veću popularnost ne samo u Hrvatskoj, nego i u Europi, koji će sigurno pridonijeti izvrsnim rezultatima – rekla je direktorica Turističke zajednice grada Opatije Suzi Petričić.