Upozorili

Mostovci o problemima u Matuljima: Loša prometna povezanost razlog iseljavanju

Aleksandra Kućel Ilić

Foto Vedran Karuza

Foto Vedran Karuza

U nedavnoj anketi na uzorku od 10,46% biračkog tijela gotovo 80% ispitanika ocijenilo je sadašnju kvalitetu javnog prijevoza kao "loše" i/ili "prilično loše"



Javni prijevoz u “gornjim krajevima” Općine Matulji već duži niz godina nije adekvatno ustrojen prema potrebama mještana. Svoje nezadovoljstvo javnim prijevozom mještani su izrazili u više navrata i na razne načine te ga neprestano ponavljaju svake godine, međutim za sada se nije uspjelo iznaći zadovoljavajuće rješenje.


U prilog tome govori nedavno provedena anketa na uzorku od 10,46% biračkog tijela od kojeg je gotovo 80% ispitanika ocijenilo sadašnju kvalitetu javnog prijevoza kao “loše” i/ili “prilično loše”.


Članovi Mosta u Općini Matulji, vijećnik ove stranke Nevio Klarić, te njegovi kolege Barbara Sveško i Dario Klarić na današnjoj su konferenciji za novinare najavili da će početkom idućeg tjedna nadležnima u matuljskoj općinskoj upravi predati prijedlog izmjena uređenja javnog prijevoza u Općini Matulji s namjerom da se taj prijedlog uskoro nađe na sjednici matuljskog Općinskog vijeća i da se formira radna skupina unutar ustrojstva Općine kojoj bi bio cilj iznaći najefikasnije rješenje za dugogodišnji problem koji utječe i na raseljavanje stanovništva.




Nevio Klarić i matuljski članovi Mosta smatraju da ukoliko se problemu uređenja javnog prijevoza ne pristupi momentalno i studiozno, predjelima ove Općine koji su udaljeniji od središta Matulja prijeti crni scenarij.



Naime, prema broju stanovnika, uspoređujući 2011. i 2021. godinu, vidljivo je da je osim u Velom Brgudu gdje je broj stanovnika u većem porastu, na najvećem dijelu terena zabilježen lagan pad ili u ukupnim brojkama, na tom je području 2011. živjelo 2.112 stanovnika, a deset godina kasnije njih 2.055.


Uz bolju organizaciju javnog autobusnog prijevoza, smatraju u matuljskome Mostu, mlade bi se obitelji s djecom lakše odlučile za život u nekom od mjesta kao što su uz već spomenuti Veli Brgud još i Mali Brgud, Brdca, Lipa, Rupa, Pasjak, Šapjane, Zvoneća, Žejane, Vele Mune i Male Mune.


Kao što su pojasnili na pressici, javni prijevoz na području Općine Matulji je donekle dobar sve do Permana, ali u udaljenijim mjestima ima puno prostora za poboljšanje i nadaju se da će svojom inicijativom uključiti sve vijećnike u kvalitetnu raspravu i pokušaj pronalaska primjerenijeg rješenja.



Klarić je napomenuo i kako su se davanja Općine Matulji prema K.D. Autotrolej u razdoblju od 2016. godine do plana za 2023. godinu – udvostručila, što je ilustrirao iznosima u kunama.


– Akontacija Općine Matulji 2016. godine iznosila je 2,3 milijuna kuna, da bi prema posljednjim dostupnim informacijama, prema planu za 2023. godinu, Matulji trebali uplatiti sumirano 4,7 milijuna kuna akontacije i pokrića ekonomskih troškova, rekao je Klarić, te pojasnio da je Most Matulji u izbornom programu 2021. godine kao jednu od točaka postavio “uređenje javnog prigradskog prijevoza” i na tome će inzistirati.


Kao dobar primjer rješavanja ove problematike naveo je iskustva iz susjedne Ilirske Bistrice i predložio da i Općina Matulji pokuša slijediti njihova pozitivna iskustva.