Popusti

Provjerili smo jesu li počela postblagdanska sniženja u Opatiji

Aleksandra Kućel Ilić

Mnoge opatijske trgovine i butici uključili su se u sezonske popuste / Foto A. KUĆEL-ILIĆ

Mnoge opatijske trgovine i butici uključili su se u sezonske popuste / Foto A. KUĆEL-ILIĆ

Popusti se u ovom trenutku kreću između 20 i 50 posto i premda zasad nema onih vrtoglavih sniženja i do 70 posto, čim kupci u izlogu »snime« da su određeni artikli sada po nižim cijenama, odmah se zainteresiraju i ulaze. Najmanje je kupaca kad je vani kiša, no interes raste po sunčanom vremenu



OPATIJA – U prosincu su se, bez iznimke, svi kojima je do nekoga stalo, fino istrošili. Kada se kartice ispeglaju, a džepovi prevrnu, jer u siječnju neki od računa stižu na naplatu, čak i najveće optimiste pokrije određeni oblak briga. Gdje je nestao osmijeh?


Ipak, ako su darovi pod borom bili simbolični, a oni »konkretni« će stići uskoro, nakon sezonskih sniženja koja su već sada u nekim od trgovina u igri, potencijalni potrošači uspiju uštedjeti pokoju kunu i kada »sale« stigne u grad, vrijeme je za akciju, kako se brojevi, ako je o odjeći i obući riječ, ne bi razgrabili.


Naš đir Opatijom pokazao je da su prva postblagdanska sniženja počela. Popusti se kreću u ovom trenutku između 20 i 50 posto i premda zasad nema onih vrtoglavih sniženja i do 70 posto, čim kupci u izlogu »snime« da su određeni artikli sada po nižim cijenama, zainteresiraju se i ulaze te pitaju trgovce sve što ih zanima.




Kako smo saznali iz prve ruke, zanimljivo je da najmanje kupaca ulazi u trgovine kad je vani kiša, no kad je sunčano sve izgleda bolje pa je i interes za shopping među šetačima »u plusu«.


Izlozi opatijskih butika i trgovina odjećom i obućom zasad još nisu oblijepljeni direktnim pozivima na »žetvu kuna«, ili drugim riječima, moćni i svemogući »sale« zasad ne stanuje u Opatiji, još je negdje na putu.


Svejedno, postoje određene kolekcije koje su snižene do 50 posto, što se reklamira već u izlozima. Kada takvu mogućnost kupci »snime« izvana, često požele provjeriti o čemu je riječ, no kada saznaju da nije baš sve zahvaćeno popustom, odlučuju se trošiti nekom drugom prilikom.


Kupci dolaze po bolje jakne, kapute i cipele / Foto A. KUĆEL ILIĆ


Reklame privlače


– Kada u izlogu piše da je popust do 50 posto, to znači da će toliki popust biti samo na određenim artiklima i to ponekad zbunjuje potrošače.


Ako očekuju da će sve cijene biti prepolovljene, vjerojatno će se razočarati, no u svakom slučaju, reklame o sniženjima u izlozima privlače kupce – objasnile su nam prodavačice s dugogodišnjim iskustvom rada u centru Opatije koje su dan ranije, kada nije bilo kiše, imale solidan promet, a tijekom tmurnog i kišovitog siječanjskog dana opustjele su ulice i povukli se kupci.


Kupuje li se skupu, markiranu i u pravilu kvalitetnu robu za koju treba »vrlo pažljivo pripremiti novčanik«, što mnogi čine ciljano, sada počinje vrijeme kad se kupuju predmeti »s tri nule« ili još skuplji.


U renomiranim buticima s ženskom i muškom odjećom i cipelama, popusti se kreću od 30 do 40 posto i, kako su nam objasnile prodavačice, klijenti koji su navikli kupovati u prvim danima siječnja, već sada, dok još ima izbora, dolaze po bolje jakne, kapute i cipele.


Ako budu čekali finalna sniženja pred kraj sezone, raspoloživih brojeva će nestati i tada će morati pričekati ili se »pokrpati« s dotrajalom, no često ipak i dalje funkcionalnom robom.


Dječja robica


No, ako se odrasli i mogu »pokrpati«, za djecu koja stalno rastu i odjevne predmete češće pohabaju ili ih pak gotovo nove u hipu prerastu – novac se mora pronaći.


Za razliku od nekih drugih vremena, kad je Opatija u svom središtu imala i markiranih trgovina s dječjom odjećom i opremom, danas to više nije slučaj i po dječju robicu se, ako se ne planira skoknuti do Rijeke, može otići u Trgovački centar na Slatini ili pak u jedinu specijaliziranu trgovinu uz glavnu prometnicu.


 Popusti i u jedinoj opatijskoj specijaliziranoj trgovini za najmlađe / Foto A. KUĆEL ILIĆ



– Siječanj je počeo kao i svake godine i zasad nije niti predobro, niti preloše. Osjeti se da je manje ljudi u gradu, šetača je manje, a naši su se ljudi po običaju dosta istrošili za blagdane.


Ali to je tako svake godine u siječnju, u zadnjih smo se osam godina našeg poslovanja na istome mjestu na sve to već naučili i prilagodili. Popusti utječu na interes kupaca, to ih razveseli, premda mi mali trgovci možemo s cijenama ići dolje do nekih 30 posto, možda 40 posto, ali ne možemo ići tako nisko kao veliki trgovački centri.


Međutim, upravo je ova obiteljska atmosfera, prijateljski pristup koji vlada u manjoj trgovini, ono zbog čega nam se kupci vraćaju, i to ne samo domaći, već i stranci. Vraćaju nam se Austrijanci, pa čak i Poljaci koji svakoga ljeta kod nas obnavljaju garderobu za djecu – rekla je Nensi Kovačić, vlasnica butika Nani koji u Opatiji nudi dječju robicu za uzrast do 14 godina.