Suzi Petričić

Direktorica Turističke zajednice Opatija zadovoljna: ‘Gosti su nas prepoznali kao atraktivnu i sigurnu sredinu’

Aleksandra Kućel Ilić

Foto Damir Škomrlj

Foto Damir Škomrlj

Više no ikad traže se smještajni kapaciteti visoke kategorije u kojima se gosti osjećaju sigurnije i izoliranije, posebice vile za odmor, a da opravdano nosimo titulu najuspješnije destinacije gastronomije, potvrđuje odlična posjećenost ugostiteljskih objekata – navodi Suzi Petričić



OPATIJA – Turistički srpanj je iza nas i premda se zbog specifičnih okolnosti puno kalkuliralo oko toga kakvo nas ljeto očekuje i mnogi su bili skeptični te je i značajan dio kapaciteta ostao izvan funkcije, rezultati su ipak premašili očekivanja. Neizvjesnost se nastavlja, a o izazovnim turističkim vremenima i aktualnom trenutku na početku kolovoza, porazgovarali smo sa Suzi Petričić, direktoricom Turističke zajednice Grada Opatije.


– Ova je turistička godina specifična i još uvijek ispunjena neizvjesnošću, a tijek sezone i turističke ponude i dalje je uvjetovan pandemijom COVID-19. Zaštita zdravlja gostiju i posjetitelja, kao i njihov osjećaj sigurnosti u destinaciji postali su nama, turističkim djelatnicima, apsolutni prioriteti, a ove je godine TZ Grada Opatije i sufinancirao rad turističke ambulante.


Ipak, ostvareni turistički rezultati kako za srpanj, tako i za prvih sedam mjeseci iznad su očekivanja, s obzirom na prijašnje prognoze u kojima se očekivalo ostvarenje od 30 posto prošlogodišnjeg turističkog prometa, što turističkom sektoru daje razloga za optimizam.


Nakon odrađenog srpnja, kakvi su u Opatiji turistički rezultati?




– U Opatiji je u srpnju ostvareno 128.000 noćenja, što je 57 posto u odnosu na srpanj 2019. Najviše gostiju u srpnju stiglo je iz Njemačke, i to u istom broju kao i lani, a njihov udio iznosi 32 posto. Domaći gosti ostvarili su čak 5 posto više noćenja nego u srpnju prošle godine, a najveći porast noćenja, 42 posto više, ostvarili su gosti iz Češke. Najviše noćenja ostvareno je kod gostiju dobne skupine od 19 do 50 godina, a prosječan broj dana boravka je 5 dana.


U Opatiji su otvorena 22 hotela u kojima je ostvareno pola srpanjskih noćenja. Značajno je da su hoteli kategorizirani s 5 zvjezdica ostvarili 74 posto prošlogodišnjih noćenja, a objekti u domaćinstvu kategorizirani s 5 zvjezdica (vile s bazenima i luksuzni apartmani) ostvarili su čak 3 posto više noćenja u odnosu na srpanj prošle godine, što potvrđuje opravdanost ulaganja u kvalitetu.


Lungomare slavi
110. rođendan

Tijekom 2021. bit će i jubilej romantičnog opatijskog lungomara, jedinstvene šetnice uz more.
– S obzirom na to da se sljedeće godine obilježava 110. obljetnica od dovršetka izgradnje obalnog šetališta Franza Josefa, u suradnji s Opatijcem Romanom Grozićem kreiramo i izrađujemo posebnu i drugačiju mapu lungomara, koja izgledom evocira slavna povijesna vremena, a s druge strane posjetiteljima prikazuje svu svoju posebnost koja se proteže duž cijele Opatijske rivijere, kao i bogatstvo povijesnih znamenitosti koje se nalaze duž šetnice. Taj sklad austrougarske arhitekture u spoju sa stjenovitom opatijskom obalom, mnogim povijesnim ličnostima predstavljao je nadahnuće kako u kulturi tako i u arhitekturi, ali i u svakidašnjem životu. Deset kilometara duga, jedinstvena i šarmantna šetnica danas je »il forte« Opatije, adut po kojem smo prepoznatljivi u svijetu i ovim projektom želimo dati hommage našem lungomaru. U pripremama su i aktivnosti u posezoni, a priželjkujemo da i ove godine Najljepši Advent na moru bude jedan od najposjećenijih u Hrvatskoj.

Više no ikad traže se smještajni kapaciteti visoke kategorije u kojima se gosti osjećaju sigurnije i izoliranije, posebice vile za odmor, a da opravdano nosimo titulu najuspješnije destinacije gastronomije, potvrđuje odlična posjećenost ugostiteljskih objekata. Drago mi je da je Opatija prepoznata kao atraktivna i nadasve sigurna destinacija i trudimo se da takva i ostane.


Opatijski vremeplov


Dakle, kakav je bio rezultat u dosadašnjih sedam mjeseci?


– Od početka godine, zaključno s 31. srpnja, ostvareno je 262.000 noćenja, što je 40 posto ostvarenja turističkog prometa u odnosu na lani. Najviše noćenja ostvarili su gosti iz Njemačke i Hrvatske s udjelima svaki po 22 posto, a slijede gosti iz Austrije, Slovenije, Mađarske i Italije. U hotelskom smještaju je ostvareno 60 posto ukupnog turističkog prometa, u privatnom smještaju 36 posto, dok je u nekomercijalnom smještaju ostvareno 4 posto.


Velika su zbivanja otkazana, ali se ipak održavaju manji koncerti i večeri u okvirima Opatijskog vremeplova. Koje se sve aktivnosti poduzimaju radi promocije Opatije?


– Ove sezone bilo je potrebno promijeniti i pristup organizaciji događanja. Zbog epidemiološke situacije otkazana su brojna velika događanja. Umjesto dosadašnjih koje je posjećivao velik broj posjetitelja morali smo se prilagoditi i našim gostima omogućiti da Opatiju dožive kroz intimnija, svakodnevna događanja, prilagođena i namijenjena manjem broju posjetitelja, koja će ih ipak razveseliti, a istovremeno im pružiti osjećaj sigurnosti.


Kroz Opatijski vremeplov posjetitelji imaju mogućnost osobno iskusiti bogatu kulturnu i povijesnu baštinu Opatije »iz prve ruke«. Svakodnevnim koncertima u Glazbenom paviljonu Parka Angiolina, večernjim šetnjama kostimiranih vodiča kroz povijest Opatije te izložbama oldtimera na otvorenom željeli smo gostima pružiti dašak povijesti Opatije te približiti atmosferu davnih slavnih vremena, kada su Opatijom šetale i u Opatiji boravile važne i poznate povijesne ličnosti.


Vlog koji osvaja


Ove godine Opatiju promoviramo na drugačiji, poseban način, prvenstveno koristeći vlastite snage. Aktivno putem digitalnih kanala provodimo promociju Opatije predstavljajući sve segmente turističke ponude kojima Opatija raspolaže, a koji u ovom zahtjevnom trenutku predstavljaju značajne komparativne prednosti – blizina najvažnijim emitivnim tržištima, neprocjenjiv spoj mora i gorja na malom prostoru, vrhunska gastronomija i smještajni kapaciteti te neizmjerne mogućnosti koje se otvaraju za boravak i aktivan odmor u prirodi, uz poseban naglasak na zdravstveni turizam.


Uz uspješnu kampanju na društvenim mrežama, koja je za vrijeme »lockdowna« ocijenjena kao jedna od najboljih u Hrvatskoj, a koju smo dodatno obogatili snimanjem šest promotivnih videospotova, krenuli smo s novim idejama kojima želimo Opatiju predstaviti na što kreativniji način. Ponovo vlastitim snagama, pokrenuli smo novi projekt – video blog (vlog) o šetnjama Opatijom. Glavna nit vodilja je predstaviti našim posjetiteljima i pratiteljima naših stranica na društvenim mrežama s njemačkog govornog područja brojne zanimljivosti Opatije koje otkriva lokalna vodičkinja, koja najbolje poznaje svoj kraj i na poseban način predstavlja Opatiju, Volosko, opatijsko zaleđe, male uličice, perivoje… Dosad su objavljena tri vloga, naišli su na odlične reakcije gostiju, a snimanje se nastavlja.