Milijunski projekt

Rok za ponude izvođača radova na obilaznici Novog pomaknut na kraj studenog

Marinko Glavan

Ne bude li novih odgoda, radovi bi trebali započeti u prvim mjesecima 2021., a rok je dvije godine od početka radova



Rok za podnošenje ponuda za gradnju obilaznice Novog Vinodolskog, procijenjene vrijednosti 300 milijuna kuna, bez PDV-a, pomaknut je do kraja ovog mjeseca, potvrđeno je jučer iz Hrvatskih autocesta(HAC). Ponude su, prema propozicijama postupka javne nabave, raspisanog još prošlog ljeta, trebale biti podnesene do danas, no rok je, prema objašnjenju iz HAC-a, pomaknut za kraj studenoga »zbog dodatnih upita i pojašnjenja zainteresiranih gospodarskih subjekata«.


Riječ je, kako neslužbeno saznajemo, o već uobičajenoj praksi podnošenja upita i žalbi na natječajnu dokumentaciju, zbog koje su sa zakašnjenjem provedeni postupci odabira izvođača radova i na drugim važnim cestovnim projektima, poput Državne ceste 403 u Rijeci kojom će kontejnerski terminal na Zagrebačkoj obali biti povezan s riječkom obilaznicom, ili pristupnih cesta za Pelješki most, čija je gradnja, zbog brojnih upita i žalbi, započela sa zakašnjenjem od gotovo godinu dana.


Izgradnjom obilaznice Novog Vinodolskog riješit će se problem gužvi i zastoja tijekom turističke sezone na dionici Jadranske magistrale (državna cesta D8) koja prolazi tim gradom, uz poboljšanje kvalitete života građana i njihovih gostiju. Obilaznica će, najvećim dijelom, na 6,5 kilometara duljine, biti izgrađena na trasi buduće autoceste A7, između Križišća i Žute Lokve, a ostatak trase čine spojne ceste ukupne duljine 3,3 kilometra. Obilaznica se odvaja od ceste D8 na mjestu budućeg čvorišta Selce i povezuje na obilaznicu te se nakon Novog Vinodolskog ponovo spaja na državnu cestu D8 na mjestu budućeg čvorišta Novi Vinodolski, poslije Povila, prema Senju.




Kako su kazali iz Hrvatskih autocesta, trasa koridora uvjetovana je iznimno teškim reljefnim i prirodnim karakteristikama te zahtijeva izgradnju znatnog broja objekata, od kojih su najveći tunel Zagori duljine 834 metra i vijadukt Ričina dug 1.062 metra i visok do 40 metara, uz niz manjih cestovnih objekata. Ugovor za izradu projektne dokumentacije za obilaznicu Novog Vinodolskog, vrijedan 5,9 milijuna kuna, sklopljen je u srpnju 2018. godine s tvrtkom Tempus projekt.


Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture, Oleg Butković, kazao je da će se izgradnja obilaznice financirati iz redovitih prihoda HAC-a kroz idućih nekoliko godina, bez novih kreditnih zaduženja, s ciljem smanjenja prometnog opterećenja kroz sam grad tijekom turističke sezone. Novljanski gradonačelnik Velimir Piškulić ovaj je projekt ocijenio iznimno značajnim, s obzirom na to da kroz Novi tijekom sezone dnevno prolazi i više od 15 tisuća vozila u tranzitu.


Očekuje se da bi radovi na obilaznici Novog Vinodolskog, ne bude li novih žalbi, upita i odgoda, trebali započeti u prvim mjesecima iduće godine, a rok za završetak gradnje je dvije godine od početka radova.