Ministar prometa

Butković najavio natječaj za gradnju preostalih dviju traka na obilaznici Novog

Marinko Glavan

Oleg Butković / Foto Sergej Drechsler

Oleg Butković / Foto Sergej Drechsler

Butković je istaknuo da se obilaznica Novog gradi kao brza cesta, ali paralelno teku pripreme i projektiranje izgradnje punog profila od Selca do Novog



Natječaj za odabit izvođača za gradnju preostalih dviju traka dionice buduće autoceste Križišće-Žuta Lokva, od Selca do Novog Vindoolskog, odnosno Povila bit će raspisan početkom iduće godine.


Najavili su to Oleg Butković, ministar mora, prometa i infrastrukture i Boris Huzjan, predsjednik uprave Hrvatskih autocesta, prilikom današnjeg posjeta gradilištu obilaznice Novog Vindolskog, čiji najveći dio čine dvije sjeverne trake buduće autoceste, na dionici Selce-Novi, a koja bi trebala biti završena 2026 godine.


Foto galerija: Gradilište obilaznice Novog Vinodolskog Foto: Sergej Drechsler


Butković je istaknuo da se obilaznica Novog gradi kao brza cesta, ali kako je potkraj prošle godine već raspisan natječaj za gradnju punog profila autoceste od Križišća do Selca, paralelno teku pripreme i projektiranje izgradnje punog profila od Selca do Novog.




– Hrvatske autoceste projektiraju i nastavak, od Novog prema Senju i od Senja do Vratnika, odnosno Žute Lokve. Sve dionice su dakle ili u izgradnji, poput ove, ili je za njih raspisan natječaj, kao za Križišće-Žuta Lokva ili su u projektiranju, rekao je Butković, koji je obilaznicu Novog Vindolskog ocijenio jednim od najvećih infrastrukturnih projekata koji se trenutno provode u Primorsko-goranskoj županiji i Hrvatskoj.



– Izgradnja autocesta približava se kraju, završavamo autoput prema Sisku, za oko godinu dana u cijelosti će biti izgrađen 5c koridor kroz Hrvatsku, do mađarske granice.


Preostalo nam je izgraditi još autoceste koje su dio Jadransko-jonskog promentog pravca, od Križišća do Žute Lokve, odnosno od Metkovića do Dubrovnika.


Hrvatske autoceste raspisale su natječaj za izgradnju dionice križišće – Selce, kao i za prvu fazu autoceste do Dubrovnika. Financijskim restrukturiranjem i odlukama vlade Hrvatske autoceste su postale financijski stabilne i mogu realizirati ove projekte, kazao je ministar, dodajući kako će obilaznica Novog Vindolskog u velikoj mjeri prometno rasteretiti taj grad, koji je uz Omiš i još nekoliko gradova duž obale prometno preopterećen tijekom turističke sezone.


Foto Sergej Drechsler


– To će puno značiti za daljnji razvoj Novog, koji ima čitav niz projekata, posebno u turizmu, pri čemu promet i cesta koja prolazi središtem grada neće više stvarati probleme, rekao je Butković.


Po pitanju budućih ulaganja u autoceste i državne ceste, kazao je kako će, uz izgradnju jadransko-jonskog pravca, u fokusu biti izgradnja treće trake na autocesti između Karlovca i Zagreba, kao i proširenje zagrebačke obilaznice, kao i izgradnja brzih cesta, posebno u splitsko-dalmatinskoj županiji, kao i u kontinentalnom dijelu Hrvatske, gdje pojedini gradovi koji su sjedišta županija, poput Požege, nemaju adekvatan pristup autocestama.



Predsjednik uprave Hrvatskih autocesta je istaknuo kako je riječ o vrlo složenom gradilištu, sa zahtjevnim objektima i zahvatima.


– Imamo tunel, dug preko 800 metara, od čega je probijeno već više od polovice, kao i vijadukt Ričina, duljine veće od tisuću metara, gdje traju završni radovi na sedam temeljnih mjesta budućih stupova na koje će biti položena gornja konstrukcija vijadukta.


Ukupna duljina zahvata je 9,8 kilometara, od čega je šest i pol kilometara na trasi buduće autoceste, a gotovo tri i pol kilometra se odnosi na spojeve s državnim cestama, rekao je Huzjan.



Najviše razloga za zadovoljstvo zbog izgradnje zaobilaznice zasigurno ima gradonačelnik Novog Tomislav Cvitković koji nije govorio o dinamici radova, ali je istaknuo da je siguran kako će obilaznica biti dovršena kroz idućih otprilike dvije godine, a posebno se, ističe, raduje i izgradnji autoceste prema Križišću, odnosno Rijeci.


– Izgradnja ove prometnice nas izuzetno veseli, jer kroz Novi u ljetnim mjesecima dnevno prođe više od dvadeset tisuća vozila. Svi znamo koliki je to pritisak ne samo na promet, nego i na život stanovnika Novog i turista.


Veseli nas jednako i raspisivanje natječaja za izgradnju autoceste do Križišća, jer ćemo time imati autocestu cijelim putem od Novog Vindolskog do Rijeke.


U prometnom smislu, postat ćemo predgrađe Rijeke, do koje ćemo moći stizati za manje od pola sata vožnje, a za naše stanovnike to puno znači, kako zbog posla, tako i zbog skraćivanja putovanja do bolnice, škole, fakulteta i slično, rekao je Cvitković.



Vrijednost radova na izgradnji obilaznice Novog Vinodolskog je 63 milijuna eura, a izvođač radova je zajednica ponuđača predvođena slovenskom tvrtkom CPG Kolektor.


Radovi su službeno započeti 2022. godine, a trebali bi biti završeni početkom 2026.. Budućoj obilaznici će vozači moći pristupiti s Jadranske magistrale, kod Selca i poslije Povila, gledano u smjeru od Novog Vinodolskog prema Senju, ali i s prometnica koje vode prema zaleđu Crikvenice i Novog Vinodolskog.