Po završetku Tehničkog fakulteta u Grazu, neko je vrijeme radila u jednom uredu za arhitekturu i dizajn, da bi se potom ohrabrila i uz potporu obitelji osnovala vlastitu tvrtku s kojom se polako probija na tržištu i svladava sve prepreke hrvatske birokracije
NOVI VINODOLSKI – Da je lako – nije. No, kad nešto voliš, kada ti je nešto poziv, a ne puko zanimanje, zanemariš i taj neizbježni teret koji svaka mlada privatnica nosi na svojim plećima u našoj zemlji, kaže nam novljanska poduzetnica, građevinarka, a uskoro i dizajnerica interijera Vlatka Jovanović Šuran.
Ideja o pokretanju vlastitog posla seže iz studentskih dana.
Naša sugovornica je jedan dio školovanja provela na Građevinskom fakultetu u Rijeci odakle je, nakon nekoliko neplaniranih životnih situacija i iskustava, odlučila otići u inozemstvo te školovanje nastaviti na Tehničkom fakultetu u Grazu. Kaže kako joj je to najbolja odluka, jer da nije bilo toga i izlaska iz zone komfora na taj način, nikad ne bi radila to što radi, niti bi bila tu gdje je sada.
Idealni klijenti
A sada je vlasnica tvrtke Agnia solutions & design – firme koja se bavi prostornim intervencijama u dizajnu. Posvetivši se planiranju i promišljanju, kako to obično biva u sudbonosnim situacijama, Vlatka je odlučila stvoriti novu budućnost – budućnost u kojoj će ona sama odlučivati o svome vremenu i svakom svom koraku. Zahvaljujući potpori supruga i obitelji, ohrabrila se i krenula. Tvrtka je tu! Okružena ljudima koji vjeruju u to što rade, koji su uspješni i motivirani.
Sve je stvar ozbiljnosti
|
Prije pokretanja vlastitog biznisa, Jovanović je nekoliko godina radila u uredu za arhitekturu i dizajn kod jednog dizajnera interijera. Fokus posla su u najvećoj mjeri bile vile i kuće za odmor, tako da je u tih nekoliko godina iz projektnog ureda izašao pozamašan broja vila i objekata za stanovanje. Danas, u ovoj novoj fazi Vlatkinog poslovnog života, projekti su doista raznoliki.
Od privatnih stanova, ljekarni, teretana, pa sve do posljednje – kuće za odmor u Istri. Klijenti su joj i Hrvati i stranci, a dosad je imala sreće da se susretala u većoj mjeri s idealnim klijentima – onima koji su bili upoznati s onim što rade, što točno mogu dobiti od njene tvrtke, onih koji su maksimalno zainteresirani za njihove usluge i koji su, u konačnici, sve to spremni i platiti.
Nikad nije dosadno
Ne može se prisjetiti nekih većih neugodnih situacija – upravo s ciljem izbjegavanja istih, njena se tvrtka nastoji obratiti ciljanim klijentima jer je samim time komunikacija, a i suradnja, efikasnija. Jasno je da će takav način kod pojedinih klijenata zatvoriti, odnosno otvoriti vrata, ali najgore je kada se pokušavate svima svidjeti – nevažno bilo to u privatnom ili poslovnom životu – naglasila je Jovanović.
U pripremi je suradnja i s jednom arhitekticom iz Njemačke, a kroz tu bi se suradnju predstavili i na tom, zapadnijem tržištu. Na pitanje kako je biti privatnik u Hrvatskoj, Vlatka odgovara jednostavno – izazovno.
– Ujutro sve krene super, do navečer, kada riješiš sve suradnike, dobavljače, ponude, administraciju općenito, zapitaš se je li ti sve to trebalo – kaže kroz smijeh i dodaje kako nikad nije požalila što je krenula u te vode. Birokraciju pak opisuje kao neviđeno domišljatu u stvaranju dodatnih i nepotrebnih komplikacija.