Dobra sezona

Na crikveničkoj rivijeri turistički posjet u kolovozu svega deset posto slabiji nego rekordne 2019. godine. Najbrojniji su bili Nijemci

Franjo Deranja

snimio Mateo Levak

snimio Mateo Levak

Od gostiju iz inozemstva i dalje su najvjerniji Nijemci, a slijede ih Mađari, Austrijanci, Slovenci, Česi, Poljaci i Slovaci. Posebno je zanimljivo da su Nijemci ostvarili 46,84 posto više noćenja nego u kolovozu prošle godine.



CRIKVENICA – Crikveničani imaju mnogo razloga za zadovoljstvo, i to već na početku rujna: ostvarili su odličan program 55. Ribarskog tjedna koji je završio spektakularnim domaćinstvom Festivalu zabavne glazbe Melodije Istre i Kvarnera, a krema svih uspjeha je i uspješna ovosezonska turistička statistika.


S obzirom na to da je jedna od glavnih svrha tradicionalnog Ribarskog tjedna produljenje turističke sezone, može se reći, ali i očekivati, da se upravo to i događa: Crikvenica je s izvrsnim turističkim postignućima ušla u rujan, a može se očekivati i dobar turistički listopad. Primjerice, samo u kolovozu Rivijeru Crikvenica posjetila su 97.532 turista koji su ostvarili 706.501 noćenje. To je 28,96 posto više nego u kolovozu prošle godine ili samo 9,89 posto manje nego rekordne 2019. u tom mjesecu. Domaći gosti sudjelovali su u tome s 22,34 posto postignuća, a stranci su ostvarili preostalih 77,36 posto sveukupnog rezultata, znači 548.654 noćenja.


Nijemci najvjerniji


Od gostiju iz inozemstva i dalje su najvjerniji Nijemci, a slijede ih Mađari, Austrijanci, Slovenci, Česi, Poljaci i Slovaci. Posebno je zanimljivo da su Nijemci ostvarili 46,84 posto više noćenja nego u kolovozu prošle godine.




Za razdoblje od početka siječnja do konca kolovoza podaci su na razini 76,85 posto u odnosu na rekordnu 2019. godinu, ali i 27,50 posto bolji od tog razdoblja prošle godine. U tih osam mjeseci Rivijeru Crikvenica posjetilo je 230.177 turista koji su ukupno ostvarili 1.477.828 noćenja, dok je u tom razdoblju prošle godine ostvareno 1.159.112 noćenja. Nakon Nijemaca koji su i ovaj put najviše participirali u tom rezultatu, i to 97-postotnim udjelom, domaći gosti su u tome sa svega 15 posto manjim učinkom u noćenjima u odnosu na rekordnu 2019. godinu.


Privatni smještaj


Zanimljivo je i to da je polovica sveukupnog turističkog postignuća ostvarena u privatnom smještaju, i to 49,48 posto, 17,55 posto u hotelima, 5,40 posto u kampovima, dok se ostatak od 11,08 posto odnosi na preostale oblike smještaja, a konačna, minimalna razlika odnosi se na nekomercijalni smještaj. Uočljiv porast ostvarili su kampovi i hoteli. U odnosu na rekordnu 2019. najmanji pad popunjenosti imaju hoteli.
Valja reći još i u kojem se smještaju gosti najdulje zadržavaju: u privatnom smještaju to je gotovo puni tjedan, odnosno 6,47 dana, u hotelima to je 4,40 dana, u kampovima 4,72 dana, a prosjek za čitavu Rivijeru Crikvenica je boravak po gostu, odnosno zadržavanje, prosječno šest i pol dana. Dobro je to, kažu turistički djelatnici, premda prostora za napredovanje itekako ima!