Slučaj Mrtvaška

Marina Medarić: Filip Balija je proveo dan na policiji, prijetili su mu smrću i ubojstvom

Barbara Čalušić

Foto Gordana Pavoković, Marko Gracin

Foto Gordana Pavoković, Marko Gracin

Investitor izgradnje luke Mrtvaška, ŽLU Mali Lošinj proteklog tjedna pokušao je ograditi do kraja gradilište postavljanjem rampe.



Ravnatelj Županijske lučke uprave Mali Lošinj u nedjelju je proveo dan na policiji zbog prijetnje smrću i ubojstva od strane člana uprave tvrtke Porat Ilovik, izjavila je na press kolegiju Primorsko-goranske županije dožupanica Marina Medarić.


Podsjetila je da za luku Mrtvaška postoji pravomoćna građevinska dozovola i sukladno tome, ograđeno je gradilište, a investitor izgradnje, ŽLU Mali Lošinj proteklog tjedna pokušao je ograditi do kraja gradilište postavljanjem rampe.


Blokada gradilišta


– Znamo da se unutar gradilišta nalazi osam automobila koji se unatoč molbama i dopisima vlasnicima ne miču.




Postoje i pokušaj ulaska novih automobila, pa je investitor pokušao do kraja zatvoriti gradilište, međutim, pojedinci su spriječili postavljanje rampe.


ŽLU Mali Lošinj pokušat će i dalje omogućiti dolazak izvođačima na gradilište, poručila je Medarić.


Priopćenjem za medije se oglasio i sam ravnatelj ŽLU-a Mali Lošinj Filip Balija, ističući kako je ŽLU Mali Lošinj po četvrti put pokušao ući u posjed gradilišta i osloboditi gradilište od nezakonito parkiranih automobila.


Istaknuo je da je zakonska obaveza naručitelja propisno ograditi gradilište.


– Prilikom postavljanja rampe na ulazu u gradilište unutar lučkog područja, u petak 29. travnja, izvođač radova je fizički spriječen u realizaciji od strane istih prosvjednika s Ilovika – predstavnika Mjesnog odbora, predstavnika brodara i tvrtke Porat Ilovik Sabine Simčić, Gordane Pavoković i troje osoba s Lošinja, Arsena Mujagića, Antonija Bonića i gradskog vijećnika Rudolfa Ivkovića koji je ležao na ulazu u gradilište.


Izvođač se bojao za život


Kontaktirana je Policijska postaja Mali Lošinj koja je bila na poprištu događaja, no i oni su nedugo nakon dolaska otišli s lokacije, a iz bojazni za vlastiti život i izvođač je krenuo za njima tako da planirano postavljanje rampe nije uspjelo.


Jedan je stup zabetoniran dok drugi prihvatni stup na koji se spušta rampa nije jer su u u rupu predviđenu za postavljanje stupa ubacile osobe iz tvrtker Porat Ilovik Sabina Simčić, Ana Lukić, Ivan Simčić, Karlo Jandrošić, Gordana Pavoković i predstavnik Mjesnog otpora, koji su opetovano nezakonito upotrijebivši silu s spriječili ulazak u gradilište ŽLU-u Mali Lošinj – stoji u Balijinom reagiranju.


Podsjetio je je da je Ilovik povezan s tri stalne pomorske linije, a u vrijeme kada se MO Iloviku predlagale alternativne luke u vrijeme trajanja radova, članovi odbora od ponuđenih luka Veli Lošinj, Sveti Martin, Čikat Mali Lošinj odlučili su se za potonju iako je najduža ruta putovanja.


– Dakle, usprkos višemjesečnim dodatnim naporima s naše strane da se kontinuirano prometuje kroz luku Mrtvaška, primili smo još veće otpore, postavljanje novih uvjeta i ultimatuma, a nedavno i prijetnje po život od strane pojednica iz Mjesnog odbora i brodara tvrtke Porat Ilovik.


Stoga opravdano zaključujemo da prosvjednici manipuliraju informacijama u korist predstavnika Mjesnog odbora Ilovik i tvrtke Porat Ilovik – ističe Balija.


Linija Mrtvaška-Ilovik


On konstatira da Mjesni odbor Ilovik za svoje taoce drže cjelokupno stanovništvo Lošinja, Raba, Paga, Suska, Unija, Silbe, Oliba i Premude jer dogradnjom luke Mrtvaška bilo omogućeno njihovo brže međusobno povezivanje.


– Naime, oni su interesno povezani s tvrtkom Porat Ilovik čiji brod TIM-G održava postojeću liniju 311 Mrtvaška – Ilovik.


Valja podsjetiti da je na javnom natječaju za održavanje ove linije odluka o odabiru brodara s brodom TIM-G donesena upravo iz razloga jer Lučka kapetanija utvrdila da drugi ponuditelj, s boljim i većim brodom, ne može obavljati prijevoz jer lučka infrastruktura Mrtvaške nije adekvatna – poručuje Balija.