Gradski muzej

Učenici na radionici o senjskim kartolinama nakratko postali kustosi

Dorotea Prpić



U muzejskoj knjižnici Gradskog muzeja Senj održana je radionica za učenike 5. a razreda Osnovne škole Silvija Strahimira Kranjčevića Senj, prva iz ciklusa Mali senjski kustosi. Tema prve radionice bile su razglednice, pa je prigodno nazvana Kartoline.


Učenici su sa svojom profesoricom Andrejom Kartelo-Nekić imali prilike vidjeti kako se čuva muzejska zbirka, na koji način su zaštićene stare razglednice Senja, po kojim obilježjima se može prepoznati vrijednost razglednice te su se podsjetili pravilnog načina adresiranja, a potom i pisanja razglednica.


Nakon kratkog uvodnog predavanja te zadataka za grupni rad, učenici su imali priliku izraditi i svoju vlastitu razglednicu. Usput su ponovili gradivo o povijesnim izvorima. Ne tako davno, razglednice su, uz pisma, bile jedini oblik pisane komunikacije i slale su se putem pošte.





Razglednicom su se dojavljivale važne novosti i pozdravi s odabrane lijepe destinacije, putovale su dugo, nosile su pečate poštanskih ureda, imale su poštansku markicu i danas ih cijenimo kao uspomene prošlih vremena, a Gradski muzej Senj ponosi se svojom Zbirkom fotografija, razglednica i dopisnica, koju od osnutka kontinuirano nadopunjuje.


Radionica je održana pod vodstvom kustosice Gradskog muzeja Senj Ane Vukelić Biondić,prof. , a povod za njenu organizaciju bilo je obilježavanje Međunarodnog dana muzeja 2025. koji ove godine ima geslo Budućnost muzeja u vremenu brzih promjena.


Održavanjem radionice s učenicima u prostoru koji inače nije dostupan posjetiteljima i malim istraživačkim radom uspješno su zajednički obilježili ovaj datum važan za sve muzeje svijeta, a pritom su se učenici kao „mali kustosi“ dobro i zabavili.


Ovo je bila jedinstvena prilika da Gradski muzej Senj pokaže na koji način čuva baštinu, ali i istakne svoju važnost kao dinamična obrazovna institucija koja čuva identitet grada i kulturne baštine u vremenima brze transformacije.


U ovogodišnje obilježavanje tako su uspješno uključili tri smjernice Međunarodne muzejske zajednice (ICOM-a): istraživačku radionicu, rad u prostoru koji je inače nedostupan posjetitelju (muzejska knjižnica) te suradnju s lokalnom obrazovnom institucijom.