Svakodnevne ekskurzije

U Smiljanu svakodnevno velike gužve: ‘Tesla je prevelik brend da bi ga se olako zaboravilo’

Marin Smolčić

Foto Marin Smolčić

Foto Marin Smolčić



SMILJAN Bliži se konac nastave u osnovnim i srednjim školama, maturanti su svoja „pera već bacili u trnje“ i grozničavo isčekuju državnu maturu.


U Memorijalnom centru Nikole Tesle u Smiljanu povremene su gužve jer se ekskurzije i grupe posjetitelja cijelodnevno izmjenjuju. Pri tome je za dulji razgovor gotovo nemoguće zamoliti stručnu voditeljicu ove ustanove Ana-Mariju Šolaja.


-Od početka 2022. godine do kraja svibnja Memorijalni centar „Nikola Tesla“ je posjetilo 15 652 posjetitelja. Usporedbe radi, prve korona-godine (2020.), brojka je bila neusporedivo manja i iznosila je samo 14 850 ljudi, što smo sada ostvarili u prvih prvih pet mjeseci poslovanja.
Od toga, samo u travnju 4 359 posjetitelja, a u svibnju već za duplo više – 8 002 posjetitelja. Prethodna godina kada su korona-mjere još bile na snazi bila je očekivano lošija, do kraja svibnja 2021. centar je posjetilo 4 366 posjetitelja, od toga u travnju 1 264 posjetitelja, a u svibnju 1 854 posjetitelja.




Najveća zanimljivost od svih je da smo ove godine dosegli najrekordniji mjesec svibanj (veći broj posjetitelja nego rekordne 2019.godine). Te rekordne 2019. godine u svibnju je centar posjetilo 7 555 posjetitelja, znači riječ je o 500 posjetitelja manje nego ove godine.


Ukidanje mjera je vidljivo i vrlo osjetno, centar vrvi školskim grupama kao nekad. Strani i domaći posjetitelji opet nas biraju kao lokaciju za dobar odmor, učenje novog ili jednostavno ispuniti želju da se poklone velikom znanstveniku i dožive komadić ambijenta u kojemu je velikan Nikola Tesla odrastao-rekla nam je Ana-Marija Šolaja između prijema dviju većih školskih ekskurzija. Jedne iz Rijeke i druge iz Zagreba


Ličko-senjske destinacije sve popularnije


Tijekom proteklih godinu dana zahvaljujući usluzi „Street View“ korisnici su imali priliku istraživati brojne gradove, povijesne znamenitosti kao i prirodne ljepote diljem svijeta. Posebno mjesto pri tome imala je Hrvatska. Top pet zemalja prema broju posjeta usluzi „Street View“ su Indonezija, SAD, Japan, Meksiko i Brazil. Tako ova popularna usluga već deset godina omogućuje korisnicima pronalaženje i razgledavanje gradova, povijesnih znamenitosti i prirodnih ljepota iz cijeloga Svijeta, a jedna od često pregledavanih destinacija je i Hrvatska. Naša se zemlja našla na 43. mjestu liste od 100 zemalja prema broju posjeta na Google Street View-u.


Najčešće pregledavani motivi su Nacionalni park Plitvička jezera, plaža Zlatni rat i doista atraktivne Morske orgulje u Zadru. Hrvatska nudi mnogo više sadržaja od mora, sunca i plaža, a ponosi se prirodnim ljepotama i bogatom kulturnom baštinom. Među najposjećenijim muzejima nalaze se Knežev dvor, Muzej iluzija i Memorijalni centar „Nikola Tesla” u Smiljanu, dok su Nacionalni park Plitvička jezera i Nacionalni park Krka najposjećeniji hrvatski nacionalni parkovi.


Tesla kao pokretačka snaga turizma


Znakovito je da se unatrag 16 godina od otvaranja Memorijaalnog centra „Nikola Tesla“ kao multidisciplinarne institucije koja objedinjuje znanost, umjetnost i turizam, cijelo područje Smiljana i okolice gospodarski se „osovilo na noge“. Registrirano je mnoštvo OPG-a koji nude izvorne delicije, najviše sireve, med, rakije, suhomesnate proizvode, voće i povrće, ali i suvenire i uporabne predmete. To je imalo i demografski uzlazni efekt jer su se mnoge mlađe obitelji iz Gospića i okolice zadržale na zemlji. Slično se nekada događalo i u okolici NP Plitvička jezera i na području rijeke Gacke i Otočca.