AUTOBUS ZVAN ČEŽNJA

Krčki srednjoškolci imaju učestali problem prijevoza do Rijeke. Arriva ne ariva na vrijeme

Ingrid Šestan Kučić

SNIMIO - MILAN ĐEKIĆ

SNIMIO - MILAN ĐEKIĆ

Autobusi svakodnevno kasne više od pola sata, a kada i dođu, zna se dogoditi da ne žele uzeti učenike na stanici iako imaju unaprijed plaćene karte, kaže brat jedne srednjoškolke iz Njivica, dodajući da ta praksa traje godinama, još iz doba kada je on išao u srednju školu prije sedam godina



 


RIJEKA – Za učenike putnike, koji s otoka Krka stižu na nastavu u Rijeku, gotovo je pravilo zakasniti u školu. Barem tako tvrdi brat učenice koji se našoj redakciji obratio s prošlotjednim iskustvom njegove sestre. Navodeći da se ne radi o izdvojenom slučaju, već praksi koja se godinama ponavlja, još iz vremena kada je i on bio srednjoškolac prije sedam godina, ispričao je da autobusi svakodnevno kasne više od pola sata. Srednjoškolka iz Njivica, kojoj nastava počinje u 14 sati, prošli je tjedan, tvrdi njezin brat, krenula na autobus prijevozničke tvrtke Arriva Hrvatska koji na autobusnoj stanici treba biti u 12 sati računajući da autobusu do Rijeke treba 45 minuta te da će bez problema na vrijeme biti u školi.


Bezobrazni prometnik


Štoviše, kaže njezin brat, ona svjesno ide puno ranije za Rijeku poučena čestim kašnjenjem autobusa. Međutim, kada je autobus, umjesto u 12 sati, u Njivice stigao s kašnjenjem od 45 minuta, odnosno u 12.45, vozač je svim učenicima koji su čekali rekao da ih neće primiti u autobus, jer u to vrijeme stiže autobus koji je idući prema rasporedu vožnje.




– Ali očekivano nije došao jer je i taj kasnio između 30 i 45 minuta te su ponovo djeca kasnila u školu. Nakon ove situacije moja mama je kontaktirala Arrivu gdje su joj dali telefonski broj prometnika i rekli da nazove njega. Prometnik se javio i bio je izrazito bezobrazan i nije dao nikakvo objašnjenje. Naprotiv, na pitanje zašto autobusi kasne, odgovorio je »Nisam ja na cesti pa da znam kuda oni voze«, a na pitanje zašto vozač nije pokupio školsku djecu, rekao je »Nisam ja kriv što su turisti na cesti i bauljaju bez veze po cesti i autobusima«, priča brat srednjoškolke, navodeći da učenici imaju plaćene karte koje, štoviše, sufinanciraju županija i općine. To znači da tvrtka za svoju uslugu unaprijed dobiva javna sredstva poreznih obveznika, a onda tu istu djecu ostavlja na stanici i u autobuse ukrcava turiste i druge putnike koji im tada plaćaju karte i praktički prodaju isti proizvod dvaput.


Kao rješenje, dodaje naš sugovornik, prometnik je savjetovao da njegova sestra u školu krene još ranije. Ujedno kaže da djeca s otoka Krka nemaju alternativu, jer riječ je o jedinom prijevozniku na tim linijama, a kada se dogodi situacija kašnjenja u školu, ta prijevoznička tvrtka ne odgovara na mailove pritužbe, ali ne daje ni ispričnice učenicima.


Bolji pregled


Na naš upit o problemu s kojim se suočavaju krčki srednjoškolci, iz Arrive Hrvatska ističu da su svjesni kako se radi o neugodnoj situaciji.


– Svjesni smo da su kašnjenja autobusa neugodna, osobito kada je riječ o prijevozu učenika te nam je žao zbog navedenih poteškoća. U rujnu je promet na otoku i dalje pojačan, a gužve na prometnicama, unatoč polascima autobusa prema voznom redu, nažalost ponekad uzrokuju kašnjenja u dolasku na odredište. Što se tiče situacije u samim autobusima, tijekom prva dva tjedna svake školske godine bilježimo povećane gužve. Naime, dok svi srednjoškolci ne izrade pokazne karte, omogućujemo im putovanje bez važećih karata zbog čega ne raspolažemo preciznim podacima o broju putnika. Kada se tome doda i ostalo otočno stanovništvo koje ostvaruje pravo na besplatan prijevoz temeljem Zakona o otocima, a kojem status – nažalost, kao i prošle godine – još uvijek nije u rujnu reguliran, gužve su neizbježne. U tom prijelaznom razdoblju broj putnika može premašiti uobičajene kapacitete, zbog čega može doći do preopterećenja pojedinih linija. Kada svi učenici izrade pokazne karte i kada se ustali broj korisnika, imat ćemo bolji pregled potreba i moći ćemo, sukladno mogućnostima, angažirati dodatne kapacitete. Razumijemo tda ovakve situacije mogu biti zahtjevne za učenike i roditelje te im ovim putem zahvaljujemo na strpljenju, poručuju iz Arrrive Hrvatska.


Županija zatražila od prijevoznika da se ozbiljno pozabavi pritužbama


Pritužbu na Arrivu Hrvatska dobila je i Primorsko-goranska županija, koja je osnivač srednjih škola i iz čijeg se proračuna sufinancira prijevoz. Odmah po dobivanju pritužbe Županija je poslala upit prijevozniku uz napomenu da je nužno da se ozbiljno pozabave pritužbama i razmotre mogućnosti kako bi se ovakve situacije ubuduće izbjegle, budući da se radi o izuzetno osjetljivoj kategoriji putnika – učenicima i da njihova sigurnost svima mora biti na prvom mjestu.


Upit prijevozniku poslala je i Općina Omišalj iako, navode, nisu zaprimili pritužbe učenika, no reagirali su na upit naše redakcije te su dobili isti odgovor koji je Arriva Hrvatska uputila i našoj redakciji.