Pivo koje ima priču

Jeste li kušali Morčić iz Velog Brguda? Prva privatna craft pivovara na Liburniji odnedavno je na tržištu

Marina Kirigin

Elvio Kalčić i supruga Kristina Uljanić Kalčić Foto M. KIRIGIN

Elvio Kalčić i supruga Kristina Uljanić Kalčić Foto M. KIRIGIN

Na etiketama našeg piva tako se mogu naći opisi nekih znamenitosti našeg kraja. Pivo »priča priču« o morčiću, torpedu, a u planu je da ovo crno pivo na sebi nosi priču o zvončarima i karnevalu, kazao je Elvio Kalčić.



VELI BRGUD – Liburnija je dobila svoju prvu craft pivovaru. Riječ je o pivovari »Morčić« obitelji Kalčić u Velom Brgudu koja je prije nepuna tri mjeseca proizvela svoje prvo pivo i plasirala ga na tržište. U prizemlju rustikalne obiteljske kuće uredili su prostor u kojem se nalazi mali pogon za proizvodnju piva te krenuli u novu životnu i poslovnu avanturu koja se rodila iz hobija.


Eksplozija boca


– Cijeli svoj dosadašnji radni vijek proveo sam vani, radio sam kao pomorac na naftnim platformama. Zadnjih desetak godina, kada bih došao doma s platforme, iz hobija bih kuhao pivo. Istraživao sam na internetu, slušao savjete prijatelja pivara i na taj način učio o pivu i proizvodnji.





Pivo mi je ispadalo sve bolje, smatrao sam da bi to mogao biti dobar biznis i donio odluku da želim uložiti u vlastitu craft pivovaru. Odustao sam od posla na platformi i započeo graditi ovu priču koja iza sebe »krije« čitavi niz anegdota, još iz razdoblja kada sam se pivarstvom bavio iz hobija. Bilo je raznih zgoda i nezgoda, početničkih grešaka…


Jednom su nam tako eksplodirale pivske boce. Čuli smo kao da netko vani puca, a nakon nekoliko trenutaka shvatili smo da su se u našem prizemlju same počele, lančano otvarati pivske boce. Imali smo što vidjeti kada smo ušli u prostor, prisjetio se Elvio Kalčić, vlasnik Craft pivovare »Morčić« kako je došao na ideju o pokretanju posla.


Želimo ostati jedinstveni

– Reakcije kupaca na pivo su pozitivne. Već smo ugovorili prodaju u nekoliko specijaliziranih trgovina i u nekim restoranima i pizzerijama na području Liburnije i Rijeke koje traže malo kvalitetnije pivo. Interes su pokazali i neki hoteli. Međutim, mi želimo ostati ovakva mala ekskluzivna pivovara. Želimo ostati jedinstveni po tome da pivo proizvodimo u maloj obiteljskoj rustikalnoj kući, a ne u nekoj tvorničkoj hali. Naša početna ideja bila je proizvesti ekskluzivno pivo, pivo kakvih nedostaje na našem tržištu. Industrijskih piva ima u velikim količinama, ali nema ovakvih u malim serijama s većom kvalitetom i sto posto prirodnim sastojcima, rekao je Kalčić čija piva u boci 0,33 dl stoji 12,50 kuna, a koji pojašnjava kako cijene ovakvih piva jesu nešto više, ali da je razlog tome kvaliteta, odnosno korištenje vrhunskih sastojaka.

Craft pivovara »Morčić« registrirana je 2020. godine, no prvo pivo proizvedeno je na kraju 2021. godine. Obitelj Kalčić trenutno proizvodi dvije vrste piva – american pale ale i india pale ale, a u planu je i proizvodnja jednog crnog piva vrste čokoladni stout. Proces proizvodnje traje tri tjedna, od dana kuhanja do piva u boci, a maksimalni kapacitet pivovare je proizvodnja 10.000 boca mjesečno što je oko 4.000 litara piva.


Promocija kraja


Ime »Morčić« izabrano je upravo iz razloga što ono simbolizira i Elviov povratak kući, svom primorskom kraju. Dizajn etikete, logo i promotivni materijal s likom morčića izradila je tvrtka Art Design, koja ih je prema riječima Kalčića, puno pomogla i pratila na putu stvaranja proizvoda.


– Kroz ime smo željeli promovirati i kraj, a upravo zato u proizvod je ugrađena i priča. Na etiketama našeg piva tako se mogu naći opisi nekih znamenitosti našeg kraja. Pivo »priča priču« o morčiću, torpedu, a u planu je da ovo crno pivo na sebi nosi priču o zvončarima i karnevalu, kazao je Elvio koji je u ovaj obiteljski posao krenuo sa suprugom Kristinom Uljanić Kalčić.



Navode kako počeci nisu bili nimalo lagani, kako su pred četiri godine započeli s opremanjem i uređenjem poslovnog prostora što im je oduzelo puno vremena, a onda je još godinu dana prošlo do proizvodnje piva. No ništa ih nije spriječilo da svoju ideju provedu do kraja. Vjeruju u svojoj proizvod – nefiltrirano, nepasterizirano pivo dobiveno od ječmenog slada, hmelja, kvasca i vode – za koji sastojke nabavljaju preko posrednika, a koji dolaze u najvećoj mjeri iz Engleske, ali i nekih drugih zemalja.