Izložba fotografija

"Lica i naličja" Višnje Bolf oduševila Delničane

Marinko Krmpotić

Foto Marinko Krmpotić

Foto Marinko Krmpotić

Višnja Bolf fotografijom se bavi od tinejdžerskih dana, a profesionalno više od dva desetljeća



DELNICE – Staru istinu po kojoj fotografija govori više od tisuću riječi potvrdilo je otvaranje izložbe fotografija delničke fotografkinje Višnje Bolf.


Naime, dvadesetak izloženih velikih crno-bijelih fotografija predstavljenih pod nazivom “Lica i naličja (Sve što čovjek jest, ili bi mogao biti)” na vrlo dojmljiv način pričaju svoju i autoričinu priču te bude razne osjećaje, prenose nas u neke daleke dijelove kugle zemaljske, svjedoče o prolaznosti, slave ljepotu i mladost, upozoravaju na neminovnost odlaska…





Višnja Bolf fotografijom se bavi od tinejdžerskih dana, a profesionalno više od dva desetljeća.


Čisto profesionalni odnos uskoro je zamijenila i ljubav pa je njen studio iz foto radnje brzo prerastao u malo foto svetište, a taj poseban odnos prema fotografiji te snazi i čaroliji kamerom uhvaćenog trenutka koji je bar na tren pobijedio prolaznost pretvoren je vremenom u niz samostalnih i skupnih foto izložaba koje su u delničkoj Gradskoj knjižnici “Janet Majnarich” nadograđene i obogaćene izložbom koje je cilj bio, kako je rekla autorica, pokazati i njen razvojni put bavljenja umjetničkom fotografijom u posljednjih desetak godina.


Jedna od izloženih fotografija Višnje Bolf


– Početni dio izložbe vezan je uz ideju prolaznosti pa kroz slike aktova običnih ljudi svjedočimo životu od mladosti i pune snage do neminovnosti odlaska.


Budući da volim raditi tematske serije fotografija dio izloženih slika vezan je i uz serije koje sam radila sa svojim suprugom Slavenom, a vezane su uz poznato dramsko djelo Fabijana Šovagovića “Sokol ga nije volio”, te lik i djelo čuvenog američkog pisca Ernesta Hemingwaya.


Naravno, dio fotografija vezala sam i uz svoja putovanja u razne dijelove svijeta (Kina, Indija, Šri Lanka, Tajland, Argentina…) pri čemu sam nastojala kamerom uhvatiti obične, a u osnovi neobične i posebne trenutke.


Fotografija nastala u San Franciscu / Foto Višnja Bolf


Izložbu završavam sa dva akta domaćih djevojaka koje su mi u procesu nastajanja tih fotografija, kao i prvi muški akt izložbe, neizmjerno puno pomogle u razvoju mog odnosa prema fotografiji, a to znači i prema ljudima – rekla je Višnja Bolf istaknuvši kako se za crno-bijelu fotografiju odlučila stoga što se kroz taj oblik fotografije jače i direktnije mogu iskazati osjećaji.


Izložbi je nazočio veliki broj Delničana i gostiju koje je u uvodnoj riječi pozdravila Indira Rački Joskić, ravnateljica GK “Janet Majnarich”, za ugodnu zakusku pobrinuo se poznati goranski ugostitelj Vid Arbanas, a u završnoj riječi autorica je zahvalila spomenutima, svojoj suradnici Lei Grgurić i velečasnom Ivanu Milardoviću na donaciji.


Izložbi je svjedočio i svjetski znan fotograf Rino Gropuzzo koji nam je rekao kako Višnju poznaje duži niz godina i zna da su njeni radovi vrlo kvalitetni


– Ovdje izložene fotografije su odlične, a ima ona još puno takvih.


Višnja razumije fotografiju, a ovo što je u delničkoj knjižnici izloženo potpuno je drugačije od onog što radi komercijalno i dokaz je da je vrlo uspješna ušla i u te vode.


Prateći je gotovo od početka njenog bavljenja fotografijom sjećam se da je bila iznimno dobra u fotografiranju motiva prirode, a s fotografijama ljudi je imala problema.


U međuvremenu se kroz rad očigledno razvijala i kad je riječ o portretima i aktovima sada su i te fotografije vrlo kvalitetne pa je očigledno da napreduje i razvija se – rekao je Gropuzzo.


Dokument entuzijazma i postojanja

Ivica Nikolac, autor teksta pratećeg materijala, između ostalog je o slikama Višnje Bolf napisao i ovo:


“U njenim fotografijama nema lažnog privida. One su dokument entuzijazma i postojanja. Pomno odabranim pristupom subjektu kreira mističnost koristeći sve elemente likovnosti koje u tehnici fotografije stoje na raspolaganju. Nema u njima odlučujućeg trenutka.


Dinamikom nabijene kompozicije, preciznom i jasnom igrom svjetla i sjene otkrivaju nedohvatnu mogućnost trenutka. Premda pomno osmišljena u tehnici izvedbe to je ipak egzaktna fotografija u svom purificiranom obliku.


Nema nepotrebnog dodvoravanja oku promatrača, ništa se ne događa pod svaku cijenu.”, zapisao je Nikolac.

 


Zahvala modelima

Višnja Bolf posebno je istaknula i zahvalila na suradnji svojim modelima, ljudima koje je fotografirala i koji su joj, istaknula je, bitno pomogli u razvoju fotografskog znanja te je oslobodili i motivirali za daljnji rad.


U slučaju ove izložbe to su Erik Marković, Antun Palić Mesy iz Knina, Dani Lavi iz San Francisca, Slaven Bačić, Martina Petranović i Rozana Grbac.