Prva odluka

Nova Turistička zajednica Gorskog kotara u potrazi je za direktorom. Natječaj će ići ovih dana

Marinko Krmpotić

Očekuje se da će do veljače biti izabrana osoba koja će obavljati dužnost prvog direktora, a zatim će biti zaposlen i administrativni djelatnik koji će mu pomagati u radu. Pronađe li se dodatni novac, postoji mogućnost zapošljavanja još jedne osobe



FUŽINE – Najbitnija odluka prve sjednice Turističkog vijeća novoosnovane Turističke zajednice Gorskog kotara je ona o raspisivanju javnog natječaja za izbor direktora TZ-a Gorskog kotara.


Natječaj će biti raspisan ovih dana, a očekivanja su da će, ne dođe li do žalbi i sličnih zastoja, do veljače 2021. godine biti poznata osoba koja će obavljati dužnost prvog direktora TZ-a Gorskog kotara. Nakon izbora direktora bit će zaposlen i jedan administrativni djelatnik koji će mu pomagati u radu, a postoji mogućnost zapošljavanja još jedne osobe, ako se za to pronađu dostatna sredstva. Za sad će, istaknuto je, iz proračuna TZ-a Gorskog kotara za plaće uposlenih godišnje biti osigurano 350.000 kuna pri čemu bi direktor imao mjesečnu neto plaću 8.000 kuna, a administrator 4.000 kuna. Sukladno odredbama zakona osnovana je i Natječajna komisija za izbor direktora, a čine je Petra Kovačević, Jelena Holenko i Tanja Augustinović.


Financijski plan


Članovi Turističkog vijeća TZ-a Gorskog kotara jednoglasno su prihvatili i financijski plan za 2021. godinu koji su izradili Petar Hrg i Rahela Vitasović. Plan se temelji na proračunu od dva milijuna i 42 tisuće kuna od čega će najveći dio biti osiguran iz dva državna fonda – Fonda za nedovoljno razvijena turistička područja te Fonda za udružene turističke zajednice, kao i iz turističkih članarina i pristojbi goranskih lokalnih samouprava. Tim će se sredstvima, napomenuo je Hrg, realizirati različiti poslovi poput istraživanja turističkog tržišta, mjerenja učinkovitosti promidžbenih aktivnosti, razvoja turističkog proizvoda te oglašavanja i promidžbe za što je izdvojen i najveći dio sredstava, točnije, milijun i 70 tisuća kuna.




– Temeljni je cilj što više ulagati u marketing i promidžbu kako bismo postali prepoznatljiviji i privlačili veći broj turista. Svakako treba još više ulagati i u svu potrebnu turističku dokumentaciju koja će potencijalnim investitorima omogućiti ulaganja u turizam, a nužno je stvoriti i novi brand, odnosno novi vizualni identitet, predstavljati se što više na turističkim sajmovima, imati kvalitetnu zajedničku internetsku stranicu te svakako puno raditi na razvoju turističkog proizvoda, od potpora manifestacijama, sustavu označavanja kvalitete turističkog sadržaja te projektima poput, primjerice, objedinjavanja goranskih biciklističkih staza i njihovom oglašavanju, rekao je Hrg.


Premalo zaposlenika


Prijedlog financijskog plana je prihvaćen, a u raspravi o ponuđenim aktivnostima Ivica Gržanić istaknuo je kako se nada da će TZ Gorskog kotara biti ponajprije operativno, a ne čisto administrativno tijelo. Dragutin Crnković predložio je da se napravi kalendar svih goranskih turističkih manifestacija te odrede one koje treba poduprijeti, a Tanja Kušić napomenula je kako zaposlenike TZ-a Gorskog kotara čeka puno posla jer, s obzirom na to da se krenulo u velike promjene, svi i očekuju nešto novo i drugačije.


Da su dva, najviše tri zaposlena, zaista malo u odnosu na potrebe, vidjelo se iz rasprave o sistematizaciji radnih mjesta u TZ-u Gorskog kotara o kojoj je govorila Rahela Vitasović. Ona je na temelju procjene aktualnog stanja napomenula kako bi nužno bilo imati i zaposlene koji bi, primjerice, brinuli o razvoju proizvoda, marketingu i informacijama. No, trenutačno je stanje takvo da u 2021. godinu treba ući s dva radna mjesta – direktorom TZ-a i administratorom.