TZ Gorski kotar

Petar Hrg: Cilj je zadržati pažnju domaćih gostiju za Gorski kotar

Marinko Krmpotić

Ove godine je u Gorskom kotaru boravilo čak 40 posto više domaćih gostiju nego rekordne 2019. / Foto M. GRACIN

Ove godine je u Gorskom kotaru boravilo čak 40 posto više domaćih gostiju nego rekordne 2019. / Foto M. GRACIN

Možda čak i budemo bolji od 2019., no važnijim od tog brojanja gostiju čini mi se zadržati ovaj uočljivo pojačan interes za boravak u Gorskom kotaru. Ukoliko to uspijemo te domaćim gostima probudimo volju za novim dolaskom, brojke će biti manje važne, kaže Petar Hrg



DELNICE – Listopad polako prilazi kraju, a turistički rezultati vezani uz područje Gorskog kotara su, u odnosu na čuvenu 2019. godinu, na oko 96 posto, koliko je zabilježeno sredinom listopada! Posebno raduje povećanje broja dolazaka i noćenja domaćih gostiju kojih je čak 40 posto više no te rekordne godine, ističe Petar Hrg, direktor TZ-a Gorski kotar, i dodaje: »Možda čak i budemo bolji od 2019. godine, iako je zaista teško predviđati s obzirom na stanje u kojem se cijeli svijet nalazi. No, važnijim od tog brojanja gostiju čini mi se zadržati ovaj uočljivo pojačan interes za dolazak i boravak u Gorskom kotaru. Čuvenu 2019. godinu možda prestignemo, možda i ne, ali ono što treba na svaki način učiniti, jest zadržati tu pažnju domaćih gostiju za Gorski kotar, odnosno probuditi im volju i motiv za novim dolaskom. Ukoliko to uspijemo, onda nam, u konačnici, brojke i neće biti toliko važne. Nadalje, analiza dolazaka i noćenja pokazuje kako smještajni kapaciteti više i visoke kategorije bilježe znatno bolje rezultate od ostalih. To je, smatram, poruka svima koji se bave turizmom, signal iz kojeg se može iščitati kako u sve što se nudi treba dodatno ulagati, davati što više jer ljudi žele kvalitetu i dodatne sadržaje i spremni su za to bez problema i platiti. To je i smjernica za daljnje investicije jer je očigledno da moramo ulagati u sportsku i ostalu turističku infrastrukturu i sadržaje, budući da nam takva ulaganja mogu osigurati daljni rast i razvoj.


Isplativa ulaganja


Mislim da to potvrđuju i vrijedna ulaganja u neke turističke sadržaje predstavljene ove i prošle godine javnosti – Prirodoslovni muzej Rijeka u Kaštelu Zrinskih u Brodu na Kupi otvorio je stalni postav »Divljina s pogledom na more«, u Staroj Sušici JU »Priroda« otvorio je Centar za velike zvijeri, u Crnom Lugu otvoreni su Interpretacijski centar smješten u zgradi nekadašnjeg Mjesnog ureda te Volonterski centar u zgradi nekadašnje mljekare. Svi spomenuti objekti izgrađeni su ili obnovljeni te uređeni i otvoreni zahvaljujući ulaganjima Primorsko-goranske županije, Ministarstva turizma i ostalih ministarstava, EU fondova, NP-a »Risnjak« i lokalnih samouprava, a po visini i realiziranoj kvaliteti tih ulaganja vidi se da ova regija promišlja o turizmu te kako se na ovom području isplati ulagati i planirati razvoj turizma koji ovom dijelu Županije i Hrvatske može dati mnogo. Drago mi je da to prepoznaje i sve veći broj privatnih ulagača koji iskazuju sve veći interes za dolazak na ove prostore«, govori Hrg.


Petar Hrg, direktor TZ-a Gorski kotar / Foto M. KRMPOTIĆ

Petar Hrg, direktor TZ-a Gorski kotar / Foto M. KRMPOTIĆ


 


Benefiti jedinstvenog TZ-a




Uz pandemiju koja je bitno promijenila mnogo toga vezanog uz turizam, Gorski kotar u novu je 2021. godinu ušao i s prvi put osmišljenom i pokrenutom zajedničkom Turističkom zajednicom Gorskog kotara. Ujedinjenje je značilo ne samo objedinjavanje cjelokupne goranske turističke ponude, već i znatno više državnih sredstava namijenjenih promidžbi u koju se krenulo već od proljeća ove godine pa je i to, ističe Hrg, znatno pripomoglo ovim odličnim rezultatima.



»Ta sredstva s kojima raspolažemo nisu spektakularna, ali smo napokon dobili mogućnost da marketinški istupimo na tržište. To smo i učinili i rezultati su vidljivi. Da je marketing iznimno bitan, nikome tko se bavi turizmom ne treba pojašnjavati. Mi smo krenuli s marketingom utemeljenim na generalnim postavkama, a sad ćemo to nadograđivati i usmjeravati se k pojedinim područjima te još kvalitetnijim marketinškim alatima, a pritom ćemo i dalje prvenstveno biti okrenuti domaćem tržištu, koje još pruža jake mogućnosti razvoja, ali od naredne godine i prema ciljanim stranim tržištima na kojima, vjerujem, imamo velike mogućnosti«, rekao je Petar Hrg, direktor TZ-a Gorskog kotara.


Ulaganja u dodatne sadržaje jamac daljnjeg razvoja goranskog turizma - postav Prirodoslovnog muzeja Rijeka u Kaštelu Zrinskih / Foto K. KRIKŠIĆ VIDAS

Ulaganja u dodatne sadržaje jamac daljnjeg razvoja goranskog turizma – postav Prirodoslovnog muzeja Rijeka u Kaštelu Zrinskih / Foto K. KRIKŠIĆ VIDAS