GASTROAVANTURA

Goranski restorani goste pozivaju autohtonim jelima. Lipanj je u znaku koprive, bazge, srnetine i pastrve

Marinko Krmpotić

Projekt podrazumijeva pronalaženja zajedničke sezonske ponude jela utemeljene na domaćim autohtonim namirnicama te gastrotradiciji goranskog područja. Svaki će mjesec u ponudi biti druge namirnice, a u projekt su uključeni svi restorani u Gorskom kotaru, njih 20-ak



DELNICE – Od ovog mjeseca, točnije od jučer, na goranskom području u organizaciji Turističke zajednice Gorskog kotara i u suradnji s goranskim vlasnicima restorana, započinje pažnje vrijedan projekt ponude goranskih autohtonih jela pod nazivom »Gastroavantura kroz Gorski kotar«. O čemu je riječ konkretnije i detaljnije progovoreno je jučer u restoranu »Pr’ lipe« (Kod lipe) u Plešcima gdje se okupila većina vlasnika goranskih restorana, a pojedinosti o projektu ponudio je Petar Hrg, direktor TZ-a Gorskog kotara.


Autohtone namirnice


– Cilj je što jače i kvalitetnije kroz ovaj projekt predstaviti goransku gastronomiju koju smatramo jakim adutom turističke ponude ovog kraja. Na svu sreću, nije riječ o nepoznatom pojmu. Štoviše, baš zahvaljujući gastroponudi nekih goranskih destinacija, ljudi su dolazili na goransko područje, a kroz ovaj projekt vjerujem da ćemo broj dolazaka povećati te proširiti spoznaju o ljepotama Gorskog kotara. Projekt podrazumijeva pronalaženja zajedničke sezonske ponude jela utemeljene na domaćim autohtonim namirnicama te gastrotradiciji ovog područja. Razradili smo prvu godinu ponude, odnosno za svaki od narednih 12 mjeseci znamo što ćemo nuditi. Primjerice, jelovnik za lipanj bit će utemeljen na bazgi, koprivi, srnećem mesu i pastrvi. Sve su to autohtoni dijelovi goranske gastroponude, a pružaju raznolike mogućnosti pripreme jela.


Mjesečni ciklusi


Primjerice, sok od koprive i bazge, kolači od koprive i bazge, srneći gulaš, srnetina s tjesteninom, srneći hrbat, srneći šnicli u umaku, pastrva na žaru, pastrva »na mlinarskli«, juha i polpete od kopriva, pohani cvijet bazge…, pojašnjava Hrg.




– U svakom od restorana uključenih u ovaj projekt, spomenute bi namirnice trebale biti dostupne trideset dana, a nakon toga kreće novi ciklus s novim namirnicama i novim jelima. Naravno, svaki restoran ne mora, niti će imati jednak jelovnik. Naprotiv, upravo želimo kreativnost i individualni pristup svakog restorana, odnosno kuhara. Način pripreme, receptura i cijena su nešto što svaki od restorana radi sam za sebe, a na gostima je da istraživanjem otkriju što im najviše odgovara – i cijenom i kvalitetom. Budući da imamo kvalitetne kuhare i restorane, vjerujem da ćemo privući pažnju te da će biti i onih gurmana, izletnika i turista koji će rado obići dva-tri pa i više restorana te uspoređivati. Kako stvari sada stoje, uključili smo svih dvadesetak restorana Gorskog kotara, a cjelokupni ćemo projekt svaki mjesec reklamirati kroz cikluse od po deset dana pojačane promocije kroz novine, radijske i TV-emisije te online kanale. U tih deset dana pojačano ćemo tu ponudu promovirati na području Primorsko-goranske i Istarske županije, Dalmacije i Zagreba. Ta su tržišta na sat-dva od bilo koje goranske destinacije i vjerujemo da će se na njima naći ljudi zainteresiranih »skoknuti« do nekih od goranskih restorana te, primjerice ovog lipnja, uživati u srnetini ili pastrvi, sokovima od bazge i koprive…, kaže Hrg ističući da je već spremna ponuda i za srpanj te ostale mjesece.


No ajmo najprije – i to već od danas – uživati u lipanjskoj gastroavanturi kroz Gorski kotar.


Projektom zadovoljni i ugostitelji


Predstavljanje projekta »Goranska gastroavantura kroz Gorski kotar« održano je u restoranu »Pr’ lipe«, čija vlasnica Bernarda Štimac restoran sa 130 mjesta vodi već osam godina, a ovaj projekt smatra možebitnom pomoći u predstavljanju goranske gastronomije.


– Drago mi je da je netko napokon osmislio zajedničku goransku ponudu i mislim da ćemo svi imati korist te da će rezultati ovog projekta biti pozitivni. Naš je restoran za lipanjsku ponudu već spreman, a bit će tako i za naredne mjesece, rekla je Štimac.


Cilj: goranski gastrobrend


– Krajnji je cilj stvoriti brend, a to znači u budućnosti imati restorane koji će imati posebnu oznaku goranskog gurmanskog odredišta, možda čak i hranu nuditi na poseban način, zašto ne i u posebnim odorama konobara… No, sve je to budućnost, a za ovu prvu godinu potrebna nam je što jača promidžba te, naravno, što kvalitetniji rad naših restorana vezan za ovu ponudu. Nadamo se da tijekom tih 12 mjeseci možemo postati prepoznatljivi, smatra Hrg.