OŠ Ivana Gorana Kovačića

Delnička škola ušla u projekt razvoja STEM vještina. Vrijedan je preko pola milijuna eura

Marinko Krmpotić

S jedne od STEM Tech radionica / Foto : A. ŠKARICA

S jedne od STEM Tech radionica / Foto : A. ŠKARICA

Koristi od realizacije tog projekta u našoj su školi već vidljive, a osjetit će se i u budućnosti. Primjerice, opremit ćemo školu tzv. STEM opremom u visini od 190.000 eura (namještaj, kamere, dronovi, laboratoriji, računala...), a bit će educirano petnaestero djelatnika – kaže ravnatelj škole Mladen Bolf



 


DELNICE – Više od pola milijuna eura vrijedan EU projekt »STEM Tech« koji se u suradnji s partnerima iz Norveške, Islanda i Lihtenštajna provodi u delničkoj OŠ Ivana Gorana Kovačića predstavljen je jučer u toj školi nizom zanimljivih podataka o dosadašnjoj realizaciji te planovima za budućnost. Mladen Bolf, ravnatelj škole, izrazio je veliko zadovoljstvo jer je Ministarstvo regionalnog razvoja i EU fondova donijelo odluku o sufinanciranju projekata vezanih uz razvoj tzv. STEM vještina u osnovnim školama Hrvatske.


Prezentacija projekta STEM Tech u Delnicama / Foto M. KRMPOTIĆ


Koristi već vidljive


– Na naše veliko zadovoljstvo tim projektom je obuhvaćena – i to jedina u Primorsko-goranskoj županiji – i naša škola. Koristi od realizacije tog projekta u našoj su školi već vidljive, a osjetit će se i u budućnosti. Primjerice, opremit ćemo školu tzv. STEM opremom u visini od 190.000 eura (namještaj, kamere, dronovi, labaratoriji, računala…), a bit će educirano petnaestero odgojno-obrazovnih djelatnika. Već su uspostavljeni odnosi s profesorima poznatog norveškog fakulteta u Stavangeru i oni su nas posjetili te kroz radioničke aktivnosti prenijeli dio znanja koje već primjenjujemo, a u sam projekt uključeno je 150 učenika viših razreda, dakle skoro pola od ukupnog broja učenika, kao i 34 učenika s laganim poteškoćama u razvoju. Sam projekt vrijedan je 534.859,94 eura od kojih dio ide, logično, i za brojne pripreme, planove i putovanja te konferencije stručnjaka. Mi smo se prvi put na natječaj javili u srpnju 2021. godine, a pozitivan odgovor došao je prošle godine kad je 12. rujna 2022. godine počeo projekt koji traje 18 mjeseci i bit će gotov 11. ožujka 2024. godine – rekao je ravnatelj Bolf, zahvalivši svima koji su pomogli, od ministarstva do županije bez čije pomoći se ne bi moglo ući u realizaciju ovog projekta.


Partner na projektu Sveučilište u Stavangeru



 


Projekt zajednički financiraju Island, Lihtenštajn i Norveška kroz Financijski mehanizam Europskog gospodarskog prostora (EGP) 2014. – 2021. Naravno, u financijsku potporu uključena je i Republika Hrvatska u okviru Programa »Lokalni razvoj i smanjenje siromaštva«. Ukupna vrijednost projekta iznosi 534.859,94 eura, od čega su bespovratna donatorska sredstva u iznosu od 454.630,95 eura, a bespovratna nacionalna sredstva 80.228,99 eura. Partner na projektu je Sveučilište u Stavangeru iz Norveške.

Prof. Adrijan Škarica, koordinator projekta, detaljnije je pojasnio pet područja na kojima se realizira projekt. Kroz program primjene STEM-a u snimanju slike i zvuka učenici će se naučiti koristiti opremu poput fotoaparata i kamere. Uz PRO BOT program učenici će se upoznati s osnovama robotike, 3D modelima i programiranjem, a kroz STEM PI učenici će saznati sve o matematičkim formulama i geometrijskim tijelima te njihovom primjenom kroz igru i radionice. Kroz STEM LAB učenici će kroz različite pokuse i terenska istraživanja usvajati znanja iz kemije, fizike i biologije, a kroz program »Odgovorni građani, mali poduzetnici« cilj je upoznavanje učenika s ljudskim pravima, borbom protiv diskriminacije, volontiranjem i svijetom poduzetništva.


Četiri područja

 


Pojam STEM dolazi iz engleskog jezika, a zapravo je akronim satkan od početnih slova četiriju područja – science, technology, engineering i mathematics. Sve češće se u posljednje vrijeme koristi i u hrvatskom, zbog jezične ekonomije, a svakako i radi važnosti grana koje obuhvaća. Dakle, pojednostavljeno rečeno, STEM područje vezano je uz saznanja, obrazovanje i primjenu spoznaja i znanja vezanih uz nauku, tehnologiju, strojarstvo i matematiku.

Kvalitetna oprema


– Nadalje, preko projekta je već nabavljen dio vrlo kvalitetne opreme pa će tako učenici imati prilike sudjelovati u virtualnoj nastavi iz povijesti i »prošetati« prošlim vremenima. Dio opreme koje ćemo nabavljati su i dronovi za programiranje i upravljanje, sportski te podvodni dronovi, gravirka za umjetničke stvari, kao i računala za informatičku učionicu. Dio opreme je već stigao, a ostatak će se nabavljati preko ljeta – rekao je koordinator projekta Adrian Škarica.


Zadovoljan uključivanjem delničke osnovne škole u ovaj projekt je i Tomislav Mrle, pročelnik za lokalnu samoupravu, društvene djelatnosti i opće poslove grada Delnica, koji je istaknuo da će Grad Delnice uvijek podržavati ovakve projekte jer oni pomažu razvoju školstva čime se stvaraju temelji za kvalitetniji odgojno-obrazovni proces koji je pak temelj općeg napretka – zaključio je Mrle, a nedvojbeno je da se baš u tom smjeru u okviru ovog STEM Tech projekta i radi pa se može reći da delnički osnovci napreduju STEM by STEM sustavom.