Mrkopalj

Delegacija PGŽ-a obišla radove: Radovi u Ulici Stari kraj gotovi do kraja rujna

Marinko Krmpotić

Obilazak radova na mrkopaljskoj ceti - Robert Maršanić, Izabela Linčić Mužić, Josip Brozović i Petar Mamula / Snimio Marinko KRMPOTIĆ

Obilazak radova na mrkopaljskoj ceti - Robert Maršanić, Izabela Linčić Mužić, Josip Brozović i Petar Mamula / Snimio Marinko KRMPOTIĆ

Još je mnogo ovakvih cesta na području cijelog Gorskog kotara, ali sredstva kojima se s državne razine financira rad županijskih uprava za ceste nisu dostatna jer su potrebe sve veće. Svakako bi i s državne razine trebalo pomoći u jačanju prihoda ŽUC-a koji su na istoj razini već dvadesetak godina, rekao je dožupan Petar Mamula



 


MRKOPALJ – Prometnica koja vodi središtem Mrkoplja – na lokacijama od zgrade općinske uprave pa do crkve – ovog je ljeta doživjela brojne radove sanacije vrijedne 242.000 eura, a dio radova jučer je obišla i pogledala delegacija Primorsko-goranske županije, ponajprije stoga jer poslove financira i provodi Županijska uprava za ceste čiji je ravnatelj Robert Maršanić rekao da je u ovom slučaju riječ o saniranju, asfaltiranju i djelomičnom proširenju oko 300 metara prometnice.


– U Mrkoplju već nekoliko godina, kao i u drugim sredinama, radimo po fazama i to uz dogovor s načelnicima. Naravno da bi bolje bilo kad bismo uređenje prometnica mogli odraditi odjednom i u cijelosti, ali za to nemamo dovoljno sredstava pa moramo raditi na ovaj način. Zahvat u mrkopaljskoj Ulici Stari kraj teče po planu i kraju bi trebao biti priveden krajem rujna, najavio je Maršanić.


Saniranje, proširenje i rekonstrukcija u dijelu mrkopaljske ulice Stari kraj vrijedi 242.000 eura / Snimio M. KRMPOTIĆ


Velike potrebe




Načelnik Općine Mrkopalj Josip Brozović rekao je da već petu godinu zaredom ŽUC na području Općine Mrkopalj ulaže u rekonstrukciju i obnovu prometnica, a sad je na redu drugi dio glavne mrkopaljske prometnice u Ulici Stari kraj.


– Po završetku ovih poslova mislim da bi iduće godine mogao uslijediti nastavak na još jednom dijelu koji traži dodatno uređenje, a tu je i cesta preko Matić poljane koja nije asfaltirana. Istina, ona nije prioritet, ali bilo bi dobro da u budućnosti bude obuhvaćena sanacijom i asfaltiranjem. U ŽUC-u imamo dobrog partnera i nadam se da će tako biti i dalje, rekao je načelnik Brozović.


Od Begovog Razdolja do Vrbovske poljane prometnica za sport i turizam

 


Na »listi želja« Mrkopaljaca, kada je riječ o cestama, svakako je i prometnica od Begovog Razdolja prema Vrbovskoj poljani, prometnica koja bi mogla jako puno značiti za razvoj skijaškog trčanja, biatlona i turizma. Potrebna dokumentacija je prikupljena, iz državnih sredstava osiguran je dio novaca pa postoji mogućnost početka gradnje te prometnice, rekao je načelnik Brozović, dodavši da bi sa stajališta razvoja turizma i očuvanja povijesti vrlo zanimljiva mogla biti i trasa nekadašnje Lujzijane od Slavice do Brestove Drage.

Dožupan Petar Mamula dodao je da vjeruje da će u rujnu biti gotovi svi radovi vezani uz ova ulaganja od 242.000 eura.


– Još je puno ovakvih cesta na području cijelog Gorskog kotara, ali sredstva kojima se s državne razine financira rad županijskih uprava za ceste nisu dostatna, posebno stoga jer su potrebe sve veće. Svakako bi i s državne razine trebalo pomoći u jačanju prihoda ŽUC-a koji su na istoj razini već dvadesetak godina, rekao je Mamula.


Izabela Linčić Mužić, pročelnica Upravnog odjela za pomorsko dobro, promet i veze PGŽ-a rekla je da u tom odjelu redovno prate potrebe i nastoje kroz redovno i izvanredno održavanje osigurati što veću sigurnost svih županijskih prometnica kako bi prometovanje bilo što kvalitetnije i sigurnije.


Puno radovi na središnjoj mrkopaljskoj cesti ovog ljeta / Snimio M. KRMPOTIĆ


Premalo novca


Temeljni je problem, očito, premala količina sredstava koje ŽUC ima na raspolaganju. Pojašnjavajući aktualno stanje, ravnatelj Maršanić rekao je kako su u ŽUC-u polako krenuli u slaganje proračuna za iduću godinu, a taj postupak nije nimalo jednostavan ni lagan.


– Naš je proračun oko nekadašnjih 100 milijuna kuna, od čega 90 ide na prometnice, a od te svote pola ide na redovno, pola na izvanredno održavanje. U redovno je uključeno i zimsko održavanje cesta na koje ide oko 20 milijuna kuna, što je itekako puno. Za izvanredno održavanje je, s obzirom na potrebe, novca premalo, a naši pokušaji da sufinanciranje ŽUC-a pojačamo postojećim zakonskim odredbama za sada nemaju uspjeha pa su time i mogućnosti naših ulaganja manje. Prije dva mjeseca nadležno ministarstvo dalo je prijedlog povećanja cijena vezanih uz porezna davanja vlasnika automobila, ali to nije naišlo na odobravanje javnosti pa su svi ŽUC-ovi i dalje u teškom položaju, zaključio je Maršanić.