Zeleni turizam

Broj gostiju u Gorskom kotaru u stalnom je porastu: “Turisti se ovdje primaju baš kao prijatelji”

Marinko Krmpotić

Izvor Kupe, jedna od goranskih bajkovitih prirodnih čarolija / FOTO SAVEZ HRVATSKE

Izvor Kupe, jedna od goranskih bajkovitih prirodnih čarolija / FOTO SAVEZ HRVATSKE

Došlo je do objedinjavanja cjelokupne ponude Gorskog kotara. Izbrisali smo administrativne granice te potom objedinjeni sadržaj nudili tematski, a ne po područjima općina i gradova, kaže Petar Hrg



DELNICE – Kad se govori o Gorskom kotaru, često se, posebno zimi, spominje pojam bajka. Istu riječ može se upotrijebiti i za ono što se goranskom turizmu događa tijekom posljednje dvije godine.


Naime, broj posjetitelja i gostiju u stalnom je porastu. Svjedoče o tome i podaci o broju dolazaka i noćenja do kraja kolovoza ove godine koji u usporedbi s ranijim godinama pokazuju svake pažnje vrijedan rast. Tako je ove godine u prvih osam mjeseci ukupan broj ostvarenih noćenja čak 101.459, što je za 24, 04 posto (skoro pa jednu čevrtinu!) više od prošle kad ih je bilo 81.798. No, ta je brojka bitno veća, i to za 19,21 posto, čak i od rekordne 2019. godine kad ih je bilo 85.106. Taj lijepi rast vidljiv je i kod domaćih i kod stranih gostiju pa je, primjerice, u prvih osam mjeseci 2019. godine zabilježeno 43.848 noćenja, a ove 57.867, ili izvrsnih 31,9 posto više! Manje od domaćih, ali i dalje u plusu, noćili su i strani gosti kojih je do sada rekordne ’19-e bilo 41.258, a ove 43.592, što je za 5,66 posto više. No, tu svakako treba istaknuti i činjenicu da je u odnosu na prošlu 2021. godinu, kad je korona još uvijek zaustavljala strance, zabilježen porast od čak 82,65 posto! Konkretno, prošle godine strani su gosti do kraja kolovoza ostvarili 23.867 noćenja, a godinu dana kasnije u istom ih je razdoblju bilo čak 43.952!


3.000 stalnih i 300 pomoćnih postelja

 




Trenutačno Gorani u 500 smještajnih objekata nude oko 3.000 stalnih te 300 pomoćnih postelja. No, ističe Hrg, te brojke rastu: “Sve veći broj ljudi okreće se iznajmljivanju smještaja pri čemu taj rast nije nagao i strelovit, što je po meni dobro, jer jamči zdrav način razvoja. Raste i interes turističkih agencija za ponudom sadržaja iz Gorskog kotara, a da smo sve privlačniji mnogima vidi se i po tome da se nekretnine na goranskom području jako dobro prodaju.”, kaže Hrg.

Rast domaćih gostiju


Brojke su to koje sve koji žele dobro Gorskom kotaru itekako raduju, a komentirajući ih Petar Hrg, direktor TZ-a Gorskog kotara, kaže:


“Kad je riječ o broju dolazaka i noćenja, treba reći da smo očekivali dobre rezultate i željeli biti na razini prošle godine koja je prema tim pokazateljima skoro dostigla 2019. godinu. No, događa nam se da nakon osam mjeseci imamo rezultate koji u odnosu na rekordnu 2019. godinu čine rast od 20 posto, a u odnosu na prošlu gotovo 30 posto! Pritom nas posebno veseli činjenica da se i dalje nastavlja rast dolazaka domaćih gostiju. To je znak da su zadovoljni ponudom, a to je vidljivo i po ocjenama koje od gostiju na internetskim stranicama dobivaju hoteli, privatni iznajmljivači, restorani…


Petar Hrg, direktor TZ-a Gorskog kotara

Petar Hrg, direktor TZ-a Gorski kotar


Dojam je da dobro koristimo interes koji se u doba korone javio za Gorski kotar, odnosno prirodu općenito. Na tom valu zanimanja i želje ljudi da pobjegnu u lijepa i sigurna područja “jašemo” i dalje. Naravno, dali smo itekako svoj doprinos, kako promidžbom tako i ozbiljnim pristupom svakom segmentu turističkog razvoja nastojeći u svakom obliku ponude dosegnuti što je višu moguću kvalitetu. Sve to donijelo je odlične rezultate. Jer, kad uzmete u obzir da je naših osamdesetak turističkih objekata – odnosno više od 20 posto od ukupne ponude – u statusu četiri ili pet zvjezdica, kad vidimo da su nam gotovo svi restorani vrlo visoko ocijenjeni i kad znamo da imamo prirodu vrijednosti čistih pet zvjezdica, onda je jasno da za naše područje vlada sve veći interes.


Zanimljivi projekti

 


Veliku pomoć u razvoju turizma, uz potencijalne ulagače, mogu dati i goranske lokalne samouprave, govori Hrg i dodaje: “Iznimno je pohvalno što svaka goranska općina ili grad ima neki zanimljiv projekt turističke vrste i spremna je u njega uložiti. U Skradu je to vidikovac Perić, Centar za posjetitelje u Vrbovskom, Alpine Coaster u Fužinama, šetnica u Staroj Sušici, biciklistička staza i sportska dvorana u Lokvama, kamping zona i kupalište Doluš na području Brod Moravica, mrkopaljska sportska skijaško-trkačka infrastruktura na Vrbovskoj poljani i Zagmajni, sadržaji adrenalinskog tipa u Čabru i Delnicama… Riječ je o odličnim projektima za koje se svi zajedno trebamo nadati kako će biti uspješni na kandidaturama za državna i EU sredstva, a ne treba ni govoriti kako bi njihovom realizacijom došlo do investicijskog cikulsa vrijednog deseteke milijuna kuna, što bi pak svakako djelovalo dobro na nove potencijalne ulagače.”, rekao je Petar Hrg.

Izbrisali granice


Naravno, i mi smo kao TZ Gorskog kotara bitno pripomogli širokim krugom prezentacija naše ponude – internet, mrežne stanice, aplikacije, billboard plakati uz prometnice, radijske i TV nacionalne kampanje… Smatram također i da je jako bitno i to što je došlo do objedinjavanja cjelokupne ponude Gorskog kotara. Izbrisali smo administrativne granice te potom objedinjeni sadržaj nudili tematski, a ne po područjima općina i gradova. Prirodne ljepote, šetnice, biciklističke staze, gastronomija, izleti… sve smo to nudili i uspjeli predočiti velikom broju potencijalnih gostiju. Posebno bih napomenuo kako veliku ulogu u svemu imaju ljudi koji se bave turizmom, posebno naši iznajmljivači na koje otpada najveći broj smještajnih kapaciteta. Uočljivo je kako je u pravilu odnos prema gostu ne samo profesionalan, već vrlo domaćinski i da se u velikom broju slučajeva gosti primaju baš kao prijatelji, dakle na način na koji je i stvoren kvalitetni hrvatski turizam, način koji je već možda ponegdje i zaboravljen, pa mi je drago da se u Gorskom kotaru još itekako osjeti.


Imamo izuzetnu priliku turizam razviti na suštinskim načelima održivosti vodeći računa o ekološko-društvenim standardima, kao i načinima upravljanja. Upravo stoga smo sa Zavodom za prostorno planiranje PGŽ-a pokrenuli inicijativu izrade studije Prostorni identiteti ruralnih naselja Gorskog kotara za koju očekujemo prezentaciju još u ovoj godini. Cilj nam je pametan razvoj kojim ćemo očuvati prostorni identitet i vrijednosti goranskog kraja.”, rekao je direktor TZ-a Gorskog kotara Petar Hrg.