Međunarodni simpozij

Na riječkom Medicinskom fakultetu predstavljeni rezultati dosadašnjih istraživanja bolesti COVID-19

Ingrid Šestan Kučić

Medicinski fakultet u Rijeci domaćin međunarodnog simpozija

Na Medicinskom fakultetu Sveučilišta u Rijeci održan je simpozij »Fighting COVID-19: Basic and translational research« kao dio priojekta o COVID-19 koji financira Hrvatska zaklada za znanost.

Na simpoziju je predstavljen dio znanstvenih rezultata dobivenih u projektu te rezultati drugih istraživanja COVID-19 koji se provode na riječkom Medicinskom fakultetu.

Navodeći kako je pandemija bolesti uzrokovane novim koronavirusom, SARS-CoV-2, pokazala važnost brzog odgovora znanstvene zajednice u cilju boljeg razumijevanja ovog virusa, kao i razvoja terapeutskih i preventivnih mjera, doc. dr. Ilija Brzić kaže da su jedan od nezamjenjivih alata u biomedicinskim istraživanjima monoklonska protutijela koja, poput protutijela u našem organizmu, omogućuju specifično prepoznavanje proteinskih struktura na patogenima.

– U sklopu istraživačkog projekta »Dosta skrivanja CoV-2: Uspostava baze monoklonskih protutijela na SARS-Cov-2« financiranog od strane Hrvatske zaklade za znanost, čiji sam voditelj, proizveli smo i okarakterizirali monoklonska protutijela na veliki broj SARS-CoV-2 proteina.

Navedena protutijela predstavljaju važan alat za istraživanje SARS-CoV-2 virusa i omogućuju sveobuhvatnu analizu virusnih proteina te razumijevanje patogeneze ovog virusa. Dio rezultata rada na razvoju i karakterizaciji navedenih protutijela nedavno su objavljeni u nekoliko radova u časopisima Viruses, PLoS Pathogens i BMC Medicine, kaže doc. dr. Brizić.

Na radionici su, osim riječkih znanstvenika koji su uključeni u različite aspekte znanstvenog istraživanja SARS-CoV-2 virusa, gostovali i međunarodni stručnjaci sa Sveučilišta u Jeruzalemu, instituta IRCCS Policlinico San Matteo u Padovi te s instituta Heinrich-Pette-Institut Leibniz-Institut für Experimentelle Virologie, Hamburg.