Brza hrana, automatska usluga

Umjesto ljudi, narudžbe u McDonald’su primat će automati oboružani IBM-ovom umjetnom inteligencijom

T.I.

Foto: iStock

Foto: iStock

Novi partneri pozabavit će se i lokalizacijom ovog sustava za brojna tržišta na kojima McDonald's posluje, zajedno s prijevodom sustava na mnoge svjetske jezike i dijalekte, uključujući regionalne razlike ponude proizvoda na jelovnicima



Lanac restorana brze hrane McDonald’s objavio je da je ušao u strateško partnerstvo s informatičkim divom – IBM-om, s ciljem razvoja i implementacije sustava automatskog zaprimanja narudžbi (Automated Order Taking, AOT). Kao dio ugovora, IBM će pribaviti McD Tech Labs, koji je prije bio poznat kao Apprente prije nego što ga je McDonald’s kupio 2019. godine, kako bi unaprijedio digitalna iskustava za zaposlenike i goste.


Zasad nisu otkriveni financijski uvjeti dogovora čiji bi se detalji trebali razriješiti do kolovoza, no poznato je da će se McD Tech Labs spojiti sa Cloud & Cognitive Software timom IBM-a.


“Po mom mišljenju, IBM je idealan partner za McDonald’s s obzirom na njihovu stručnost u izgradnji rješenja za brigu o korisnicima putem sustava umjetne inteligencije  i prepoznavanja glasa” – rekao je izvršni direktor McDonald’sa Chris Kempczinski u razgovoru o zaradi s analitičarima.




Tehnologiju automatizacije zaprimanja narudžbi McDonald’s je počeo testirati krajem proljeća u nekim restoranima u Chicagu i ona se pokazala kao pozitivna promjena koja donosi prednosti i kupcima i osoblju, a sljedeći korak bit će izrada rješenja na osnovi umjetne inteligencije i procesiranja prirodnog jezika, što bi trebalo donijeti mogućnost šire primjene u više restorana.


Novi partneri pozabavit će se i lokalizacijom ovog sustava za brojna tržišta na kojima McDonald’s posluje, zajedno s prijevodom sustava na mnoge svjetske jezike i dijalekte, uključujući regionalne razlike ponude proizvoda na jelovnicima.


IBM i McDonald’s ističu kako će se u razvoju tehnologije, koja bi trebala zamijeniti određeni broj radnika, voditi etičkim principima i društvenom odgovornošću te da će AI aplikacije razvijati na temelju uzajamnog povjerenja i transparentnosti.


Trenutno nije jasno trebaju li zaposlenici restorana biti oduševljeni ili ne. S jedne strane novi sustav će ih poštedjeti muke slušanja narudžbi u 2 sata ujutro, ali također povećava mogućnost smanjivanja radnih mjesta jer restorani nastavljaju ograničavati ljudsku uključenost u pripremi i zaprimanju narudžbi. Kao i prije, automatizacija bi mogla biti dvosjekli mač koji šteti koliko i koristi.