Statusni simbol

Otporni na izazove digitalnog doba; Rolex obara rekorde u prodaji starih dobrih ručnih satova

T.I.

Foto: Rolex

Foto: Rolex

Prodali su u 2023. satova u vrijednosti od 10,1 milijardi švicarskih franaka. Disperzija milijunaša sve je šira u ovom našem dobu visoke tehnologije i interneta. Sat je dobar način za demonstraciju financijske moći



U eri digitalije, mobitela, pametnih satova, činilo se da bi dobri stari mehanički satovi na navijanje, a i oni kvarcni, mogli dožovjeti sudbinu gramofonske ploče koja je skoro izumrla početkom 21. stoljeća, prvo zbog naleta CD-a, a onda i pojavom digitalnog MP3 formata. Ploča se sve brže vraća u modu, a satovi unatoč svemu, nikad nisu ni izašli iz mode.


Iako više nisu životno nepotrebni, imaju vjernu publiku, i dalje su statusni simbol, posebno oni luksuznih i da ne kažemo kultnih brendova.


U skladu s tim, po izvješću kojeg je objavila financijsko servisna tvrtka Morgan Stanley, legendarni Rolex bilježi najuspješniju godinu iza sebe u svojoj skoro 120 godina dugoj povijesti. Prema tim informacijama švicarska je tvrtka je po prvi put tijekom jedne godine prodala satova za više od – pazite sad – 10 milijardi švicarskih franaka što otprilike odgovara i cifri u eurima s obzirom da su tečajevi skoro izjednačeni.




Točnije, prodali su satova u vrijednosti od 10,1 milijardi švicarskih franaka, što je više za 11 posto negoli u 2022. godini.  I nije to nešto čudno, disperzija milijunaša sve je šira u ovom našem dobu visoke tehnologije i interneta (statistike kažu da oko 60 milijuna ljudi na svijetu posjeduje bogatstvo veće od 1 milijun dolara), i puno njih hoće to i pokazati. Automobili i satovi su uvijek uvijek dobar način demonstracije financijske moći.


Rolex je u tom svijetu najveće ime i s vremenom postaje sve veće, pa ne čudi da su prošle godine proizveli milijun i 240 tisuća satova, uglavnom dobro poznatih modela Daytona, Submariner i Datejust. Daytona kod nas košta od oko 16 tisuća eura za model od čelika, do čak devedesetak ako je riječ o modelu napravljenom od platine. Čelični Submariner košta desetak tisuća dolara, a za najskuplji od bijelog zlata treba platiti 45 tisuća dolara. Slično je i s modelom Datejust koji je više ženski model.


Rolex prema izvještajima drži čak 30 posto udjela maloprodajnog tržišta satova, prodaje ih više negoli druge luksuzne marke (Cartier, Audemars Piguet, Omega, Richard Mille, Patek Philippe), zajedno.