Ključne za razvoj

Osim zvanja, još su vam samo ove četiri meke vještine potrebne za poboljšanje karijere

P. N.

FOTO/iStock

FOTO/iStock

Meke vještine su ključne za rast karijere. Evo zašto!



Mnogi se profesionalci fokusiraju na razvijanje tzv. tvrdih vještina kako bi unaprijedili svoju karijeru. Iako su tvrde vještine važne, agencije danas traže profesionalce koji posjeduju izražene meke vještine. Uostalom, čak i ako ste najbolji u kodiranju, nećete moći nastaviti svoju karijeru ako ne znate kako dobro raditi s ljudima.


Google je napravio internu studiju koja je utvrdila da su među osam najvažnijih kvaliteta njihovih najboljih zaposlenika teške vještine kao što je STEM stručnost. Sedam glavnih karakteristika uspjeha u Googleu su meke vještine poput dobre komunikacije i slušanja, kritičkog razmišljanja i sposobnosti uspostavljanja veza sa složenim idejama, prenosi Entrepreneur.


Ako se želite profesionalno razvijati, napredovati ili započeti novi posao ove godine, trebali biste posjedovati ove četiri meke vještine.


1. Kreativnost 




Kreativnost je jedna od najboljih mekih vještina koje poslodavci traže. Kreativnost je korisna u svim ulogama u organizaciji, od ljudskih resursa do softverskog inženjerstva i korisničkih usluga. Kreativni ljudi mogu razviti nove ideje i primijeniti nova rješenja za rješavanje postojećih problema, što će omogućiti tvrtkama da otkriju nove mogućnosti za inovacije i rast.


Srećom, kreativnost nije samo vještina s kojom su ljudi rođeni, zapravo možete naučiti biti kreativniji. Postoji nekoliko načina za povećanje vaše kreativnosti poput suradnje s drugima, traženja povratnih informacija, pisanja svojih ideja, rješavanja zagonetki ili čak odlaska u „sobu za bijeg“.


 


2. Socijalna inteligencija


Biti „ulično inteligentan“ jednako je važno koliko i „biti inteligentan“. Socijalna inteligencija, koja se obično naziva ulična pamet, sposobnost je da se slažu s drugima, grade odnose i upravljaju društvenim okruženjima. Kao što možete zamisliti, socijalna inteligencija je neophodna ako želite izgraditi smislene i uspješne odnose s ljudima u organizaciji.


Verbalna tečnost i razgovorne vještine, poznavanje društvenih uloga, pravila i skripti, učinkovite vještine slušanja, razumijevanje onoga što druge ljude otkucava, društvena samoefikasnost, vještine upravljanja dojmom…


Socijalna inteligencija može se razviti iz iskustava s ljudima i učenja iz vaših uspjeha i neuspjeha u socijalnim situacijama. Dakle, sjajan način da poboljšate ove vještine je izlazak i interakcija s ljudima. Na primjer, možete prisustvovati umrežavanju događanja da biste uvježbavali svoje razgovore i vještine slušanja. Proučite ponašanje drugih i sebe kako biste savladali socijalnu inteligenciju.


FOTO/Unsplash


FOTO/Unsplash



 


3. Digitalna pismenost


Prošli su dani kada je znanje o korištenju Microsoft Office Suite-a bilo dovoljno za posao. Danas je tehnologija preuzela radno mjesto i neprestano se razvija, što digitalnu pismenost čini osnovnom mekom vještinom koju treba imati u 2020. i nadalje. Američko knjižničko udruženje (ALA) digitalnu pismenost definira kao “sposobnost korištenja informatičkih i komunikacijskih tehnologija za pronalaženje, procjenu, stvaranje i komuniciranje informacija, za koje su potrebne i kognitivne i tehničke vještine“. Jednostavnije rečeno, digitalna pismenost uključuje poznavanje učinkovitog korištenja digitalnih alata radi rješavanja problema, produktivnosti, suradnje, stvaranja sadržaja itd.


Možete razviti svoje vlastite vještine digitalne pismenosti tako što ćete napraviti malo istraživanja na mreži. Pročitajte članke ili pohađajte online tečajeve o osnovama poput internetske sigurnosti, e-pošte i kreiranja prezentacija, na primjer. Tada možete više početi učiti o naprednim računalnim i tehničkim vještinama poput marketinga ili osnovnog kodiranja putem e-pošte. Obavezno iskoristite sve mogućnosti učenja koje vam pruža i poslodavac.


 


4. Virtualna suradnja


Rad na daljinu je u porastu. Prema GlobalWorkplaceAnalytics.com, redovni posao kod kuće, među nezaposlenim stanovništvom, porastao je za 173 posto od 2005. To je 11 posto brže od ostatka radne snage i gotovo 47 puta brže od samozaposlenog stanovništva. Dakle, bez obzira radite li sami na daljinu ili radite s drugim udaljenim članovima tima u kompaniji, vještine virtualne suradnje potrebne su za suvremenu radnu snagu.