Aplikacije za dostavu hrane

Njemački Delivery Hero preuzima kontrolu nad korejskim online narudžbama hrane za 4 milijarde dolara

T.I.

Foto: Reuters

Foto: Reuters

Danas je korejsko povjerenstvo za zaštitu tržišnog natjecanja priopćilo da će odobriti preuzimanje tvrtke Woowa, koja stoji iza najjače aplikacije za dostavu hrane pod uvjetom da Delivery Hero proda Yogiyo, drugu najjaču korejsku aplikaciju iste namjene



Delivery Hero je europska multinacionalna internetska usluga dostave hrane sa sjedištem u Berlinu. Tvrtka posluje u više od 40 međunarodnih zemalja u Europi, Aziji, Latinskoj Americi i na Bliskom Istoku te je partner s više od pola milijuna restorana širom svijeta i prošle godine je zabilježila preko 660 milijuna isporučenih narudžbi. Funkcionira slično kao Airbnb ili Uber, to jest koristi resurse trećih strana i oslanja se na milijune sitnih „kooperanata“ koji koriste svoje bicikle ili automobile i nisu zaposlenici tvrtke već rade kao vanjski suradnici na postotak. To je tvrtki zalupilo vrata nekih zemalja zbog nepoštivanja osnovnih radničkih prava.


Sve se narudžbe procesiraju putem tvrtkinih aplikacija za pametne telefone.  Funkcionira i u Hrvatskoj, na stranici Delivery Hero stoji da je Pauza.hr dio njihove mreže.


Iza tako velikih brojki mora se kriti i veliki novac, što se i dokazuje i transakcija koju je Delivery Hero objavio još u ovo vrije prošle godine. Naime, tada su dogovorili kupnju tvrtke Woowa koja upravlja najvećim online servisom za dostavu hrane u Južnoj Koreji Baedal Minjok za krupnih 4 milijarde dolara.




No, u međuvremenu se pojavio problem. Naime, Delivery Hero već posjeduje Yogiyo, drugu aplikaciju po broju narudžbi i isporuka u Južnoj Koreji, što je privuklo pažnju korejskog Povjerenstva za zaštitu tržišnog natjecanja (KFTC) jer bi tvrtka s adresom u Berlinu ovom akvizicijom mogla postati monopolist u ovom brzo rastućem sektoru.


Danas je spomenuto povjerenstvo priopćilo da će odobriti preuzimanje Woowa pod uvjetom da Delivery Hero proda cjelokupni udio u drugoj aplikaciji za dostavu hrane Yogiyo u državi u roku od šest mjeseci, s mogućim produljenjem. Na to ih je naveo podatak da Woowa i Yogiyo kombinirano stoje iza 97 posto online isporuka obroka u Južnoj Koreji. Iz Povjerenstva su priopćili, kako prenosi Reuters, da će prodaja pod ovakvim uvjetima odagnati mogućnost da na kraju potrošači plaćaju više za istu uslugu nego do sada kada konkurencija postoji i koja se mora održati.


Delivery Hero se već prije objave odluke složio s odlukom Povjerenstva i izrazio namjeru da transakciju zgotovi u prvom kvartalu godine pred nama.


Ambicija da se ovlada južnokorejskim tržištem obroka isporučene preko mobitelskih aplikacija ima svoju opravdanost s obzirom da je to, gledajući po državama, treće tržište online isporuke hrane na svijetu poslije SAD-a i Kine, i očekuje se njegov rast u narednih godinu dana za 40 posto na vrijednost od 15 milijardi dolara.