Uz pomoć 3D printera

Njemački Urwahn proizveo vrhunski gravel bicikl neobičnog okvira i još neobičnije suspenzije

Tihomir Ivka

Foto: Urwahn

Foto: Urwahn

Okvir Acrosa kao i ostalih bicikala iz ove njemačke manufakture je napravljen od čelika, odnosno krom-molibdena kojeg bi u biciklizmu mogli nazvati retro materijalom s obzirom da je masovno korišten na biciklima do kraja 80-ih godina kad je prepustio primat aluminijskim legurama



Osnovana 2013. godine u Magdeburgu, tvrtka Urwahn ucrtala se dvije godine kasnije na mapu prepoznatljivih proizvođača bicikla unikatnom konstrukcijom okvira. Naime, Urwahn nema klasičnu cijev zica koja završava na spoju kod pogonske osovine. U njihovom slučaju kut cijevi je na početku klasičan, a onda se zakreće iz nje izlaze (ili u nju ulaze, ovisi kako se gleda), krakovi zadnje vilice. Iako to na pri pogled ne ulijeva povjerenje po pitanju čvrstoće cijele konstrukcije rame, iz Urwahna uvjeravaju da ova arhitektura omogućava veću fleksibilnst i elastičnost okvira te bilju apsorpciju vibracija za udobniju vožnju.Foto: Urwahn


Urwahn Schmolke Edit

Prije nekoliko dana tvrtka je predstavila svoj prvi „gravel“ bicikl punog naziva Acros Gravel Bike Edition. Ukratko gravel je kombinacija mountain bicikla i cestovne specijalke. Očigledna razlika između gravela i cestovnog trkaćeg bicikla je činjenica da gravel ima samo jedan zupčanik naprijed i deblje gume. Sve ostalo su nijanse.


I okvir Acrosa kao i ostalih bicikala iz ove njemačke manufakture je napravljen od čelika, odnosno krom-molibdena kojeg bi u biciklizmu mogli nazvati retro materijalom s obzirom da je masovno korišten na biciklima do kraja 80-ih godina kad je prepustio primat aluminijskim legurama, a aluminij kasnije karbonu, barem što se natjecateljskog biciklizma tiče. Iako se čini kao da je okvir napravljen iz jednog komada, u ovom slučaju riječ je o cijevima čiji se čelični spojevi izrađuju na 3D printeru. Bešavnost i neprimjetnost šavova između cijevi ima se zahvaliti dizajnu i numizmatički preciznoj i finoj završnoj obradi.




Od ostalih bicikala, osim specifične erhitekture okvira, razliku čini i prednja vilica s neobičnom suspenzijom modificirane lisnate opruge, patentom islandske tvtrtke Lauf. Klasične suspenzije s hidraulikom i oprugama moraju biti teške zbog svoje konstrukcije. Ova karbonska s lisnatim oprugama od jakog kompozitnog materijala teži tek 980 grama što je skoro dvostruko manje od tipične prednje vilice sa suspenzijom. Doduše, ona jest najpodesnija za gravel bicikle jer joj je hod tek 60 mm.


Ostale značajke uključuju lagane custom kotače, hidraulične disk kočnice SRAM Force 22,ožičenje i bužiri su provedeni kroz okvir, pogonski sklop je vrhunski 1 x 12 SRAM Force AXS.


Cijena još nije objavljena. S obzirom da njihov gradski bicikl Stadtfuchs istog okvira i skromnije opreme košta oko četiri tisuće eura, a njihov top model high-end trkaćeg bicikla Schmolke Edition čak 8 i pol tisuća, cijena Acrosa bi mogla biti negdje između.