Posljedica političkih odluka

Hyundai i LG grade tvornicu baterija u SAD-u vrijednu 4,3 dolara. Ne zato jer žele, nego jer moraju

T.I.

Foto: iStock

Foto: iStock

tTvornica biti izgrađena u saveznoj državi Georgiji, a proizvodnja bi najranije mogla započeti 2025. godine. Proizvodni kapacitet tvornice će biti 30 gigavat sati, dovoljno da godišnje proizvede baterija za 300 tisuća automobila



Prije manje od dva mjeseca SAD je donio pravilnike koji postrožuju dobivanje poreznih olakšica, odnosno subvencija za kupnju električnih automobila. Mjera je merkantilistička, ima svrhu da obrani američku industriju automobila od europske i dalekoistočne konkurencije. Konkretno, odredbe novog pravilnika podrazumijevaju da se kod prodaje električnih automobila neće automatski odobravati državna subvencija, već će se dobivati za one modele čije su baterije kao ključni dio električnog automobila barem, barem u 50 posto vrijednosti komponenti proizvedene u SAD-u, i(li) da 40 posto vrijednosti „kritičnih“ minerala u bateriji vuče porijeklo iz SAD-a.


Drugim riječima, pravilnik je odjednom električne automobile čije su baterije proizvedene u Kini ili negdje drugdje izvan SAD-a, učinio manje konkurentnim na tržištu jer su subvencije cijene električnih automobila sezale do 7500 dolara.


Posredno, ovom je odlukom američke administracije zapravo dat poticaj ambicioznim auto industrijama izvan SAD-a koje američko tržište drže važnim da ulažu u SAD i jačaju tamošnje gospodarstvo.




Kao potvrda, danas stiže vijest iz Južne Koreje, točnije iz Hyundaija i velike elektroničke tvrtke LG. Objavili su da će zajedničkim snagama, odnosno ulaganjima sagraditi tvornicu baterija na području SAD-a. Vrijednost investicije je astronomskih 4,3 milijarde dolara. Automobili Hyundaija (i KIA-e koja je u njihovom vlasništvu), po novom pravilniku o subvencijama za električne automobile ne ispunjavaju uvjete za subvenciju, i za korejske tvrtke koje žele biti konkurentne na američkom tržištu zapravo i nema drugog rješenja.


Zna se da će tvornica biti izgrađena u saveznoj državi Georgiji, da će se početi graditi već tijekom ove godine, a proizvodnja bi najranije mogla započeti 2025. godine. Kapacitet tvornice će biti 30 gigavat sati, dovoljno da godišnje proizvede baterija za 300 tisuća automobila.


Dakako, plan je da osim baterija za Hyundai i KIA automobile, tvornica opskrbljuje i američke proizvođače. Uostalom, LG je već njihov stari partner, proizvodi baterije za Teslu i General Motors.