Ekološki iskorak

Coca-Cola napravila nove boce od 100 posto biljne plastike

T.I.

Foto: Coca Cola

Foto: Coca Cola

Objava dolazi nakon što je Coca-Cola treću godinu zaredom proglašena najvećim svjetskim zagađivačem plastikom od strane udruge Break Free From Plastica



Kako potrošači donose odluke ne samo na temelju onoga što se nalazi unutar pakiranja, već i na samom pakiranju, tvrtke koje se bave hranom i pićem posvećuju tom momentu puno pažnje. Malo tko je bolji u tome od kompanije Coca-Cola koja je objavila prototip svoje prve boce napravljene od 100% biljne plastike (bPET), proizvedene korištenjem tehnologija za koje kaže da su sada spremne za komercijalno korištenje u cijeloj industriji.


Najavljeni prototip isključivo koristi materijale iz obnovljivih izvora biljnog podrijetla, uklanjajući sav sadržaj na bazi nafte iz boce, ne računajući etiketu i poklopac. Prema tvrtki, to predstavlja značajan tehnološki korak naprijed u smanjenju PET-a na bazi ulja u komercijalno proizvedenim bocama.


Zasad je proizvedena ograničena serija od približno 900 boca. Coca-Cola kaže da se pakiranje može reciklirati unutar postojeće infrastrukture za recikliranje, uz PET iz izvora na bazi ulja.




U skladu sa ambicijom da do 2050. postane poslovanje s nulom ugljika, Coca-Cola je nedavno objavila cilj da će do 2025. godine koristiti tri milijuna tona manje plastike iz izvora na bazi nafte. Ovisno o rastu poslovanja, to bi navodno rezultiralo približno 20% manje netaknute plastike dobivene iz fosilnih goriva diljem svijeta nego danas. Tvrtka procjenjuje da će emisije ušteđene novim 100% recikliranim bocama iznositi ekvivalent “uklanjanju 2.120 automobila s ceste na godinu dana”.


Objava dolazi nakon što je Coca-Cola treću godinu zaredom proglašena najvećim svjetskim zagađivačem plastikom od strane udruge Break Free From Plastica. Boce Coca-Cole najčešće su pronađene razbacane po plažama, rijekama, parkovima i drugim mjestima u većini ispitanih nacija, i to u količini većoj nego dva sljedeća globalna zagađivača (PepsiCo i Nestlé) zajedno. Slično istraživanje agencije Tearfund iz ožujka 2020. pokazalo je da su Coca-Cola, PepsiCo, Nestle i Unilever četiri tvrtke odgovorne za većinu svjetskog onečišćenja plastikom.


Prelazak na nešto ekološki prihvatljivije materijale Coca-Cole i sličnih kompanije definitivno nije altruistički potez. U studiji koju je prošlog rujna objavila tvrtka Shorr Packaging, 58% ispitanika je reklo da je vjerojatno ili vrlo vjerojatno kupovalo prehrambene proizvode u pakiranjima u kojima je jasno navedeno da se mogu reciklirati ili ponovno upotrijebiti.


U svijetu se godišnje proizvede 396 milijuna tona plastike, a prema procjenama reciklirani PET čini samo oko 12% do 14% plastične ambalaže. Uz prelazak na plastiku koja se više može reciklirati u svojoj ambalaži, Coca-Cola i druge tvrtke moraju motivirati potrošače na recikliranje svojih boca umjesto da ih bace u „obično“ smeće.