UI sustav

Bolt uveo sustav ocenjivanja korisnika romobila, bilježit će se svaki prekršaj

Vladimir Mrvoš

Foto Vedran Karuza

Foto Vedran Karuza

Najprije se dobiva upozorenje, a ako se tijekom sljedećih pet vožnji prekršaj ponovi, slijede ograničenja - smanjenje brzine električnog romobila ili privremeno blokiranje pristupa platformi



Tandemska vožnja, naglo kočenje i nepravilno parkiranje samo su neki od prekršaja koje detektiraju nove pametne značajke Boltovih električnih romobila. Zahvaljujući UI sustavu ocjenjivanja korisnika, uvedenom kako bi dodatno unaprijedio sigurnost u prometu, prijestupi vozača romobila automatski će se bilježiti te će utjecati na izračun ukupne ocjene.


U slučaju neoprezne vožnje korisnik najprije dobiva upozorenje, a ako se tijekom sljedećih pet vožnji prekršaj ponovi, slijede ograničenja kao što su smanjenje brzine električnog romobila ili privremeno blokiranje pristupa platformi.


Evaluacija korisnika na platformi Bolt provodit će se u tri koraka, a ukupna ocjena ovisi o nastojanju korisnika da se poboljša. Tako, primjerice, ako korisnik zbog počinjenih prekršaja dospije među 2 posto najlošije ocijenjenih, sustav će ga upozoriti i poslati mu edukativni materijal sa savjetima kako ispraviti svoje ponašanje prilikom korištenja romobila.




Nastave li se prekršaji tijekom sljedećih pet vožnji, korisnik može očekivati ograničenje maksimalne brzine romobila na 15 km/h. Ostane li vozač i dalje neoprezan i time neodgovoran sudionik u prometu, u trećoj će mu se fazi pristup platformi onemogućiti na tjedan dana. Korisnicima koji nastavljaju s neopreznom vožnjom i ne mijenjaju svoje navike suspenzije će se neograničeno primjenjivati.


– Bolt je prvi pružatelj usluga mikromobilnosti koji na sveobuhvatan način mjeri i nastoji korigirati vozačevu sklonost nesigurnoj vožnji i nepravilnom parkiranju, kaže Ivan Begović iz Bolta te naglašava da je do sada Bolt imao prilično strogu politiku u slučajevima nepravilnog i rizičnog ponašanja u prometu, a nova će pravila omogućiti otkrivanje onih koji možda ni sami nisu svjesni da opetovano krše pravila.


Mnoga rješenja sustava ocjenjivanja korisnika Bolt romobila zasnovana su na umjetnoj inteligenciji, pa je tako, primjerice, prošle godine pokrenuta inicijativa sprečavanja vožnje u dvoje. Korisnici koji su to činili upozoreni su putem aplikacije, a rezultati testova u zemljama gdje je implementirana ova mogućnost pokazuju kako većina korisnika nije ponovila tandemsku vožnju.


– Suspenzija korisnika posljednje je rješenje u slučaju da edukacija, koja nam je prvi korak, a potom i smanjenje brzine romobila, ne daju očekivane rezultate, zaključuje Begović.