NAJIZNAJMLJIVAČ AKCIJA NOVOG LISTA

Iznimne ljepote Hrvatske sve bogatije raskošnim smještajem

Edi Prodan

Proučite propozicije, pošaljite prijavu i - čekajte komisiju koja će se zajedno s vama diviti ljepotama prirode i društva koje nas kod vas očekuju

Privatni obiteljski smještaj u prošloj je godini, s čak 22 milijuna ostvarenih noćenja, pokazao svoju snagu i potvrdio kako se radi o obliku smještaja prema kojem gosti tradicionalno osjećaju visoku razinu povjerenja. Brojna recentna istraživanja potvrđuju kako taj osjećaj povjerenja i sigurnosti posebice raste u aktualnim uvjetima globalne pandemije pa očekujemo kako će objekti u domaćinstvu i ove godine ostvariti vrlo dobre turističke rezultate.


Monvi Luxury Suites u Splitu. Pobjednik u kategoriji za najbolji apartman


Vjerujem kako će dobrim trendovima doprinijeti i sigurnosna oznaka te istoimena promotivna kampanja Safe Stay in Croatia, koja će uz procijepljenost turističkih djelatnika i dobru epidemiološku situaciju biti dodatna garancija da je Hrvatska kvalitetna, sigurna i dobro pripremljena turistička destinacija. Dragi privatni iznajmljivači, ovom vas prilikom pozivam da iskoristite priliku i na natječaj prijavite svoju sobu, apartman ili kuću za odmor. Pokažite nam zašto ste baš vi primjer kvalitetnog, odgovornog i sigurnog poslovanja u Hrvatskoj. Želim vam puno uspjeha!


Kuća Dida Bone u Murteru. Posebna nagrada u kategoriji odnos prema invalidima


Tekst poruke mr. sc. Kristjana Staničića, direktora Hrvatske turističke zajednice, na najbolji način ističe kolika je važnost tog dijela hrvatske turističke ponude za ukupni rezultat koji ostvaruje gospodarska grana zahvaljujući kojoj se ostvaruje petina cjelokupnog gospodarskog proizvoda Hrvatske. Pojednostavljeno rečeno, zbog čitavog niza strukturnih karakteristika, hrvatski turizam bez privatnih iznajmljivača naprosto ne bi mogao funkcionirati.


Privatni iznajmljivači grade put u moderni turizam


S druge strane, upravo te tisuće i tisuće mikro komponenti hrvatskog turizma ostvaruju nevjerojatni kvalitativni napredak. Ulaganja, pa i strukturno poticana i potpomognuta od najznačajnijih turističkih institucija na regionalnoj ili nacionalnoj razini, su permanentna i financijski gledano vrlo velika. Dobar dio iznajmljivača prihvatio je izazov i krenuo u podizanje kvalitete na četiri i pet zvjezdica što povećava iznajmljivost, posebno u vansezonskim dijelovima godine, kao i sam prihod.


Sve su to razlozi zbog kojih je i Novi list već niz godina dio procesa kojim se, putem analize i komparacije pojedinih smještajnih jedinica, potiče iznajmljivače na natjecanje čiji je krajnji rezultat sveukupno veća kvaliteta. Nakon regionalnih sučeljavanja, vrednovanja pristiglih ponuda i izdvajanja najboljih koje je obilazila novinarska ekipa u suradnji s predstavnicima pojedinih lokalnih turističkih zajednica, 2019. godine izašli smo i na – nacionalnu scenu! Poziv upućen iznajmljivačima podijeljenim u tri kategorije – apartmani, kuće za odmor i sobe – naišao je na silno veliko zanimanje tako da je redakcija Novog lista bila naprosto zatrpana s potrebnim materijalima kako bi se nakon stručne analize izdvojilo najbolje. No, iako se taj dio izbora nije mogao odraditi drugačije nego digitalnim putem, same je finaliste trebalo fizički – obići. Posjetiti. Doživjeti sveukupnost ponude kao i njih same, ljude čije emocije i odnos prema gostima, kako je to dobro poznato, stvaraju istinsku sliku o privlačnosti hrvatskog turizma.


Eko kuća Zabodarski u Malom Lošinju. Posebna nagrada u kategoriji poštivanje ekologije


​Tisuće kilometara, sati i sati na prometnicama doslovno svih mogućih kategorija, od šumskih makadamskih prolaza ljepotama pokupskog ili varaždinskog kraja do bogate mreže autocesta, i fantastični objekti. Ono što je posebno važno, upravo je akcija izbora najboljih iznajmljivača pokazala kako se čitava Hrvatska pretvara u jedinstvenu turističku destinaciju! Slavonija, Moslavina, Međimurje, Zagorje, da o šarmu Like ili Gorskog kotara i ne govorimo, pokazali su kako i oni suvereno grade svoj put u moderni turizam.


Inovativnost u urbanom turizmu


Ono što nas je također oduševilo bila je ponuda urbanog turizma u četiri najveća hrvatska grada koje smo u akciji također obišli. Zagreb se i s turističke strane razvija u privlačnu metropolu, dok Osijek osvaja gosta spojem modernih trendova i tradicije, i to posebno u Tvrđi koja povezuje u zajednički proizvod čitav niz svojih iznajmljivača. Rijeka u središtu krije pravu raskoš tako da će i skorašnje investicije u izgradnju marine Porto Baroš od tog dijela grada učiniti jedan od najprivlačnijih prostora Mediterana. Split je u svojoj turističkoj tranziciji također otišao vrlo daleko, bez ikakvih ustupaka u njemu se mogu pronaći apartmani što, u samoj gradskoj jezgri, nude vrhunski smještaj s nemalom dozom umjetničkog artizma. Uostalom, nakon dugotrajnog vijećanja, Splitu je u našoj akciji provedenoj 2019. godine otišla nagrada za najljepši apartman, dok su najljepše sobe bile u Rijeci. One iz kojih se vidi kazalište i njegov trg, kao i samo more.



U sedam jadranskih županija put kroz turizam je zbog uhodanosti, stoljetnih navada, tradicija i aktivnosti ipak i dalje znatno lakši, pa i raskošniji jer je, kako su nam i sami iznajmljivači istaknuli, povrat uloženog sigurniji i brži. Svih vrsta objekata je jako velik broj. I ne samo zbog činjenice da smo obilazili finaliste, kvaliteta je uistinu na jako, jako visokoj razini. Ono što također ističemo na tim prostorima, spremnost je, možda čak i hrabrost, u valorizaciji »unutrašnjosti«. Istra je u tome apsolutni lider, ono što se može pronaći i tridesetak kilometara »od mora« uistinu odgovara predodžbi o idealnom mjestu za istinski odmor o kakvom sanja nemali broj ljudi. Jako se brzim koracima napreduje i u Ravnim kotarima koji su se prije nekoliko godina objedinili u zajedničku, regionalnu turističku zajednicu, baš kao i na prostorima što, uz NP Krka, povezuju Drniš i Šibenik.


Veselimo se susretu s vama


Impresija je toliko mnogo da se od njih zapravo može ne samo napisati desetke novinskih izvješća, podloga je to za knjigu o Hrvatskoj. Zemlji koja u sve većoj mjeri spoznaje svoje turističke potencijale i na sve ih bolji način nudi gostima.



Taj je put nažalost prošle godine bio prekinut pandemijom koronavirusa. Odlučili smo stoga prošlog proljeća ne pokretati akciju jer uz sve strahove, potres koji je pogodio Zagreb i enorman broj nepoznanica što su se tada javljale, pokretati akciju Najiznajmljivač uistinu ne bi bilo ni najmanje etično. Srećom, turistička je sezona i te teške 2020. godine bila i više nego zadovoljavajuća, a ne treba ponavljati kako je njezin najveći teret iznijela baš struktura objekata koji su u središtu zanimanja naše ovogodišnje akcije – apartmani, kuće za odmor i sobe.
Dala nam je ta spoznaja snage da ove, 2021. godine krenemo dalje. Da se vratimo akciji, da pripremimo timove i krenemo. U zagrljaj ljepotama prirode i društva koje tako obilato nudi čitava Hrvatska. Veselimo se svakom susretu, svakom dijelu Lijepe Naše. Jedino što nas muči, baš kao što nas je mučilo i prije dvije godine – kako u tom moru ljepote, truda i istinske dobrodošlice izdvojiti najbolje. Vijećat ćemo, zbrajati i oduzimati bodove, analizirati i zaključiti kako nagradu zaslužuju baš svi koji se istinski trude da Hrvatska svake godine stigne do petine svog gospodarskog prometa. No kako nijanse i u životu čine razliku, tako će i u našoj akciji najiznajmljivač na kraju biti poznat – pobjednik.


Proučite propozicije, uključite se u akciju Novog lista koju s velikim zadovoljstvom podržavaju Hrvatska turistička zajednica i Ministarstvo turizma. A mi, članovi terenske komisije, mi se silno veselimo susretu s vama. Mikro poduzetnicima koji stvaraju iznimno važni hrvatski gospodarski makro proizvod.


Važnost projekta odabira najboljeg privatnog iznajmljivača


dr. sc. Nikolina Brnjac, ministrica turizma


Veseli me nastavak suradnje s Novim listom na projektu odabira najboljeg privatnog iznajmljivača.


Hrvatska obiluje kvalitetnim privatnim smještajem, od apartmana, kuća za odmor, obiteljskih domaćinstava preko hostela do objekata za robinzonski smještaj, stoga je ovo odlična prilika da se upoznamo s raznovrsnom ponudom, ali i srdačnošću domaćina koji našim gostima pružaju nezaboravan doživljaj gostoprimstva i sigurnosti za vrijeme boravka u Hrvatskoj.


Visokokvalitetni privatni smještaj, uz jamstvo sigurnosti boravka, prošle je godine imao veliku popunjenost a to su karakteristike koje turisti traže i ove godine. Činjenica da preko 9.000 objekata u privatnom smještaju nosi oznaku Safe stay in Croatia, čime jamče primjenu sigurnosnih i zdravstvenih protokola, pruža optimizam za sezonu pred nama. Kroz privatni i obiteljski smještaj naši gosti imaju priliku doživjeti i upoznati autohtonost i tradiciju mjesta u kojem borave, od mogućnosti boravka u očuvanoj prirodi, opuštanja i aktivnog odmora, do gastronomskih užitaka u domaćim proizvodima.


Sigurna sam kako će stručni žiri odabrati najbolje, predstaviti domaćem, ali i stranom turistu upravo autentičnost privatnog smještaja diljem Hrvatske.