Umjetnički dvojac

ChiaCups, keramička čarolija koja uvijek priča novu priču

Bruna Matičić

Filipa Sorko i Antun Ružolčić, u Triblju sanjaju svoj san

Filipa Sorko i Antun Ružolčić, u Triblju sanjaju svoj san

Voljeli bismo u budućnosti proširiti asortiman, ali i uvesti nešto novo, poput boca za vodu ili čaša. Sve je to zasad samo ideja, ali nadamo se da ćemo je uspjeti realizirati, kažu Filipa i Antun

ChiaCups, odnosno Chia šalice prepoznatljiv su i popularan hrvatski brend koji je osnovao kreativni mladi par Filipa Sorko i Antun Ružolčić, čije su šalice nastale u keramičkom studiju u Triblju do sada pronašle na tisuće vlasnika diljem cijele Hrvatske i Europe. Filipa i Antun tako su nam otkrili uspješnu priču koja se krije iza ovog posebnog točkastog posuđa te kako su uz puno truda, ustrajnosti i ljubavi od malog keramičkog studija postali jedan od najvećih keramičkih studija u Hrvatskoj.
– Priča je krenula sasvim spontano 2017. godine. Kao velika ljubiteljica lijepog posuđa i unikatnih nesvakidašnjih detalja za interijere, poželjela sam imati originalne i unikatne šalice za kavu koje bi nam uljepšale svakodnevicu u našem zajedničkom domu. Želju mi je ispunio moj Antun, po struci akademski kipar, koji je na završnoj godini Akademije primijenjenih umjetnosti u Rijeci. Meni za dar, izradio je prvi set točkastih keramičkih šalica, započela je priču Filipa Sorko koja je na društvenim mrežama tad podijelila fotografiju šalica te dobila veliki broj upita i pozitivnih povratnih informacija.



Spontanost


U tom trenutku, spontano, kako su i nastale, šalice su dobile ime »Chia Cups«, a niz pozitivnih reakcija potaknuo ih je da okušaju sreću i otvore keramički studio koji je vremenom prerastao u uspješan posao.
– Izrada keramičkog posuđa u početku je tekla polako. Izrađivali smo deset do dvadeset šalica mjesečno na našoj terasi ili u dnevnom boravku. Osim što nismo imali primjeren prostor, nismo imali ni svoje peći, već smo šalice na pečenje nosili u Jurdane. Kad smo nakon određenog vremena shvatili da proizvodimo sve više šalica te da smo, zanemarujući sve druge poslove, cijelu pažnju usmjerili na njihovu proizvodnju, odlučili smo se ozbiljno baviti time. Uspjeli smo dobiti poticaje za samozapošljavanje i kupiti vlastite peći za keramiku koje su veoma skupe. To nam je uvelike olakšalo proizvodnju i omogućilo da proizvodimo veću količinu. Iako kod nas puno stvari dolazi spontano, ovog puta imali smo jasan cilj i viziju, istaknula je Filipa.


Antonija Crnković, dio male-velike keramičke radionice


Naime, Chia šalice s crnim točkicama na bijeloj pozadini s pozlaćenim ručkama vrlo su brzo postale popularne i tražene među ljudima koji cijene dobar dizajn i ručno izrađene, kvalitetne proizvode. Svaka šalica ručno je izrađena s puno ljubavlji i pažnje, a svaka točkica i motiv ručnosu oslikani. To znači da, osim divnog dizajna koji ih krasi, ne postoje dvije jednake šalice već je svaka unikat, pravo malo umjetničko djelo. Osim toga, u ChiaCups studiju paze na baš svaki detalj od proizvoda do pakiranja te posebno brinu o kvaliteti i jedinstvenosti. Stoga iz ovog studija izlazi ograničen broj keramičkih komada koji se na službenoj prodajnoj stranici rasproda u roku od nekoliko sati.


Vodeći u Hrvatskoj


Velika potražnja i povećanje proizvodnje Filipu i Antuna potaknuo je na širenje te je njihov mali tribaljski keramički studio postao jedan od vodećih keramičkih studija u Hrvatskoj. U studiju su stalno zaposlenje pronašli Antonija Crnković i Petar Ižaković, ali i petero vanjskih suradnika, keramičara koji pomažu u oblikovanju šalica.
– Morali smo se proširiti i rasteretiti proizvodnju jer nam je u studiju postalo polako tijesno. Naime, od početnih dvadesetak šalica mjesečno, danas izradimo od petsto do tisuću šalica mjesečno. Neprestano radimo na širenju posla i stalno si zadajemo nove ciljeve te smo u potrazi za novim ljudima i vanjskim suradnicima, govori Filipa.
ChiaCups studio danas, uz tri veličine šalica, izrađuje tanjure i zdjele manjeg volumena, a trenutno rade i na tome da svoje prepoznatljive motive i proizvode zaštite od kopiranja. Osim toga, ovaj se kreativan par nedavno okušao i u dizajniranju ostvarivši suradnju s poznatim lancem slastičarnica iz Zagreba za koje su osmislili dizajn šalica za kavu. Novih ideja im ne nedostaje, kažu nam te najavljuju da bi iz njihova studija uskoro mogli izaći i novi zanimljivi, originalni proizvodi.


Petar Ižatović, dio tima Chia Cupsa


– Kako smo stvorili prepoznatljiv brend, voljeli bismo u budućnosti proširiti naš asortiman, ali i uvesti nešto novo, poput boca za vodu ili čaša za višekratnu uporabu. Za sada je sve još uvijek samo ideja, ali nadamo se da ćemo uspjeti realizirati zamišljeno, kazali su Filipa Sorko i Antun Ružolčić te zaključili da je osim prave ideje, prijeko potrebno odvažiti se i krenuti u realizaciju te uz malo sreće i puno truda uspjeh sigurno neće izostati.