Sponzorirani sadržaj

Aci marina Cres: Mjesto s pet sidara na kojem se svi nautičari osjećaju kao dio obitelji

NL Promo

Foto Vedran Karuza

Foto Vedran Karuza

Ovo je prvenstveno obiteljska marina u kojoj borave vlasnici plovila koja su na vezu i osmišljena je poput manjeg naselja u kojemu nautičari mogu zadovoljiti sve svoje potrebe, i to u okruženju prekrasne prirode, gdje mogu pronaći mir i mjesto za opuštanje

Oznaka pet sidara, najviša moguća u kategorizaciji nautičkih marina u Hrvatskoj, kao i Plava zastava koja se kao dokaz čistog mora i brige za okoliš na najvišoj razini već 24 godine vije nad njom, već same po sebi govore dovoljno o ACI marini Cres, no ona je i puno više od formalnih certifikata i priznanja.


Smještena na južnom dijelu zaljeva, tik uz grad Cres, istoimena marina svojim gostima nudi ugođaj mira i opuštenosti, uz profesionalnu uslugu i ljubaznost domaćina, i to u svim segmentima, kako onima posvećenima gostu tako i u dijelu održavanja i opskrbe plovila, uz stalno proširenje ponude i usluga, pa je tako od ove godine u sklopu marine otvoren i kozmetički salon u čijem sklopu je i tatoo studio, što je novost u ponudama luka nautičkog turizma u Hrvatskoj.


«Grad« u gradu


Sama marina posebna je već na prvi pogled. U okruženju prekrasne prirode i pitoresknog gradića, do kojega je svega nekoliko minuta šetnje, osmišljena je poput manjeg naselja, u kojemu gosti mogu ručati ili večerati u izvrsnom restoranu, kupiti potrepštine u marketu, obnoviti nautičku opremu u specijaliziranoj prodavaonici, odmoriti i izvan plovila, u jednom od devet luksuzno uređenih apartmana, vježbati u fitness centru ili se opustiti u sauni. A mogu naprosto i samo prošetati, uz maslinike unutar i oko marine ili do grada Cresa. Uz marinu je i benzinska crpka za plovila, a u njezinom južnom dijelu servisna zona, s velikim, 80-tonskim travel liftom za podizanje i spuštanje većih plovila, 10-tonskom stupnom dizalicom za ona nešto manja te takozvanom »iglom«, specijalnom dizalicom za obavljanje popravaka na jarbolima jedrilica. Tu je i parkiralište koje je opremljeno i punjačima za električna vozila.


Uz sve to, na prvi pogled je uočljiva urednost, čistoća i održavanje same marine koja, iako posluje dulje od tri desetljeća, ne pokazuje znakove starenja, već, upravo suprotno, uvijek gostima nastoji ponuditi nešto novo i nešto više, postavljajući već dugi niz godina standarde kad je riječ o lukama nautičkog turizma.


Foto Vedran Karuza


Tako je već za iduću godinu planirana izgradnja i opremanje bazena u sklopu marine, ističe Alan Šepuka, direktor ACI marine Cres i ACI-jeve regije Kvarner, koja obuhvaća još i marine Opatija, Rab, Supetarska Draga i Šimuni.


Obiteljska marina


Šepuka za ACI Marinu Cres kaže kako je riječ o prvenstveno obiteljskoj marini, u kojoj gotovo sve kapacitete popunjavaju plovila na cjelogodišnjem vezu, i to isključivo vlasnička plovila, bez jedrilica i jahti za iznajmljivanje, a gosti u marinu, na svoje brodove, dolaze tijekom cijele godine.


Foto Vedran Karuza


– Cres je kao luka smješten tako da odgovara upravo ovom profilu gostiju, vlasnicima sa stalnim vezovima. Imamo i relativno malo gostiju u tranzitu, osim u srpnju i kolovozu kad je taj broj nešto veći, ali ovo je prvenstveno obiteljska marina u kojoj borave vlasnici plovila koja su kod nas na vezu, kaže Šepuka. Većinom je, objašnjava, riječ o gostima s tradicionalnih tržišta, kada je riječ o nautičkom turizmu u Hrvatskoj.


– To su mahom gosti iz Njemačke, Italije, Austrije i Slovenije, zemalja u našem okruženju koji mogu relativno brzo stići iz svojih domova do svojih plovila, ovdje u marini, kaže Šepuka.


Nautički turizam, općenito, u zadnjih nekoliko godina krize izazvane pandemijom COVID-19, a ove godine i ratom u Ukrajini, pokazao se otpornijim i uspješnijim od gotovo svih ostalih vidova turizma u Hrvatskoj, pa dobri rezultati ne izostaju ni ove sezone, kako u marini Cres tako ni u ostalim marinama na Kvarneru.


– Pretežno u svim pokazateljima imamo kvalitetniju i bolju sezonu u odnosu na prošlu godinu. Čak i u usporedbi s 2019. godinom, prije krize, rezultati su bolji, ističe, dodajući kako je ove godine predsezona bila znantno bolja od lanjske, s obzirom na to da je dobar dio prošlog proljeća bio obilježen lockdownovima u najvažnijim emitivnim tržištima, ali očekuje da će i posezona biti bolja.


Pretežno u svim pokazateljima imamo kvalitetniju i bolju sezonu u odnosu na prošlu godinu. Čak i u usporedbi s 2019. godinom, prije krize, rezultati su bolji. Ove godine predsezona je bila znatno bolja od lanjske, s obzirom na to da je dobar dio prošlog proljeća bio obilježen lockdownovima u najvažnijim emitivnim tržištima, ali očekuje se da će i posezona biti bolja – Alan Šepuka, direktor ACI Marine Cres i ACI-jeve regije Kvarner – Foto Vedran Karuza


– To će, naravno, prvenstveno ovisiti o vremenskim uvjetima, jer oni najviše definiraju promet u posezoni. Prema prognozama, u rujnu bi vrijeme trebalo biti dobro, pa shodno tome očekujemo i dobre rezultate tijekom jeseni, kaže Šepuka.


Nove tehnologije


ACI marina Cres, slično kao i ostale marine duž Jadrana, bilježi i trend sve većih plovila na vezu. Neke marine su zbog toga bile primorane smanjiti formalni broj vezova, no marina u Cresu nema takvih problema budući da je postojeći raster vezova takav da omogućuje uplovljavanje i isplovljavanje većih plovila bez poteškoća, a inače, može primiti i superjahte do 50 metara duljine. Osim sve većih plovila, u narednim godinama u ACI marinama, pa tako i u onoj creskoj, očekuju i pripremaju se za snažan razvoj novih tehnologija u nautičkom turizmu, u segmentu autonomne i djelomično autonomne plovidbe, komunikacije i ponude usluga između gostiju i marina već prije uplovljavanja, zbrinjavanja otpada, novih tehnologija brodskih pogona i tako dalje, u čemu ACI aktivno sudjeluje kao partner poznate Lurssen grupe, proizvođača najvećih i najluksuznijih velikih jahti na svijetu.


Foto Vedran Karuza


– Svakim danom se moramo prilagođavati razvoju novih tehnologija, posebno po pitanju održivih izvora energije i učinkovitosti te zaštite okoliša. Neminovno ćemo u idućim godinama ići u investicije u razvoj i primjenu novih tehnologija. Cijene energenata su enormno porasle, tako da tu ima smisla ulagati, kao i u razvoj novih tehnologija u navigaciji koje će jamčiti kvalitetniju i bržu uslugu te veću sigurnost plovidbe.


S druge strane, tu su i sve veći zahtjevi po pitanju zaštite okoliša, u čemu također želimo biti na vodećoj poziciji. Tako smo, primjerice, postavili separator za ispumpavanje takozvanih crnih tankova s plovila i u ovih mjesec i pol dana, otkad je u funkciji, nautičari sve više koriste tu novu uslugu. Imamo i punionice za električne automobile. Mi smo svjesni važnosti zaštite i očuvanja okruženja u kojemu živimo i radimo, jer ono je, uz ljudski faktor, odnosno sinergiju svih koji rade u marini, osnova našeg posla i zadovoljstva naših gostiju, zaključuje Šepuka.


Užitak i za nepce


A jedna od najvažnijih i najpotrebnijih usluga u svakoj marini dobar je restoran koji će gostima ponuditi najbolje od lokalnih namirnica, uz stalne inovacije u ponudi i prilagodbu željama gostiju, Tako i restoran Mistral u sklopu marine svojim gostima uvijek nastoji pružiti maksimalan doživljaj i uživanje u specijalitetima, prvenstveno baziranim na domaćim svježim sastojcima, ističe šef kuhinje, mladi Splićanin Ante Zečić, koji u restoranu radi već petu godinu zaredom, od čega je tri godine na mjestu glavnog kuhara.


Foto Vedran Karuza


– Na jelovniku nastojimo obuhvatiti puno toga, kako po pitanju ribljih tako i mesnih jela, a posebno pazimo i na ponudu za vegetarijance i vegane, što je u današnje vrijeme vrlo važno jer sve više gostiju traži takva jela. Radimo cijeli dan, imamo često i grupne ručkove i večere, raznorazna događanja, poput regata, gdje kuhamo za sudionike, imamo i uslugu cateringa, tako da pokrivamo sve ono što je marini i gostima potrebno. Uvijek smo dobro popunjeni, posebno u turističkoj sezoni, a radimo gotovo cijelu godinu. Gosti su, po navikama prehrane, podijeljeni, pa Talijani puno češće konzumiraju ribu, a Nijemci i Austrijanci mesna jela. Uglavnom, više smo nego zadovoljni brojem gostiju, a vjerujem da su i oni zadovoljni našom kuhinjom i uslugom, jer imamo veliki broj stalnih gostiju koji već godinama dolaze kod nas, kaže chef, dodajući kako, kao i ostatak marine, i restoran nastoji proširiti i poboljšati svoju uslugu, pa će tako i on najesen na nekoliko mjeseci otići na usavršavanje u jedan od talijanskih restorana koji nosi Michelinove zvjezice, a čiji je vlasnik stalni gost marine Cres i restorana Mistral.


ACI marina Cres, sa svojim ljubaznim zaposlenicima, vrhunskom uslugom i stalnim unapređenjem svih usluga koje nudi, najkraći je zaključak, jedna je od onih marina koje svaki nautičar zaljubljen u plovidbu Jadranom, ali i »kopneni« gosti otoka svakako trebaju posjetiti.


U novu sezonu s novim bazenom


Što se tiče novosti za iduću sezonu, najveća će biti bazen u sklopu marine, koji ACI namjerava izgraditi u skladu sa zahtjevima gostiju.


– Ishodovana je građevinska dozvola za bazen površine 220 četvornih metara koji će biti smješten u sjevernom dijelu marine, a uz bazen će biti smješten i novi bar te prostor za ležaljke i sve ostale sadržaje potrebne uz bazen. Gosti kontinuirano traže nova ulaganja, nove sadržaje, a mi im to nastojimo pružiti, odnosno želimo da se u kontinuitetu vidi i osjeća pomak u vrstama usluga, kao i u njihovoj kvaliteti, ističe direktor marine.


Ovo nam je drugi dom, i to najdraži


Koliko su gosti zadovoljni ACI marinom Cres možda najbolje pokazuje to što su neki od njih, poput Ulle Fernitz, marinu odlučili pretvoriti u svoj trajni dom. Zajedno sa suprugom Peterom, nekadašnjim zastupnikom u njemačkom Bundestagu, i simpatičnom kujicom labradora Amy, ova umirovljenica već dulje od dvije godine živi u marini, na njihovom brodu »Seebar«. U marinu na Cresu došli su, kaže, posve slučajno, ali su se u nju zaljubili na prvi pogled.


Foto Vedran Karuza


– Inače smo desetak godina ljetovali ploveći Jadranom, na unajmljenim jedrilicama, nakon čega smo odlučili kupiti vlastiti brod. Odlučili smo se za motornu jahtu jer je njome lakše ploviti u našim godinama. Za marinu Cres čuli smo preko njemačkog SeaHelpa i odlučili je posjetiti. Kako je 2020. godine počela pandemija, sa svim ograničenjima, u svibnju te godine odlučili smo ostati ovdje i, evo, još uvijek smo tu. U međuvremenu smo, tu, u Hrvatskoj, nabavili i našu Amy koja nam je stalni pratilac i društvo na svim izletima brodom. Ovo nam je postao drugi, ali najdraži dom. Jako volimo Cres i Hrvatsku. Ovdje je vrlo mirno, čisto, uredno i sigurno, sigurnije se osjećamo nego u Njemačkoj, kaže nautičarka. Ističe i kako njoj i suprugu izuzetno odgovara i creska klima, s puno sunca i svježim morskim zrakom.


– U ove dvije godine niti jednom nismo bili bolesni, prehlađeni ili nešto slično. Uživamo u prirodi, kao i šetnjama do grada koji je, kao i marina, vrlo čist i uredan. Odlazimo i na krstarenja našim brodom po Jadranu, uglavnom na jug, a ljeti znamo tako ploveći provesti četiri do šest tjedana. Jako smo zadovoljni ovim načinom života, u kojemu uistinu uživamo, čemu uvelike pridonose naši prijatelji iz marine Cres u kojoj imamo sve što nam je potrebno, kaže Njemica.


Tretmani uljepšavanja, masaže i – tetovaže


Kozmetički salon Mabel u ACI marini Cres novost je u ponudi ne samo ove marine, već i općenito u lukama nautičkog turizma u Hrvatskoj, koji gostima pruža široku ponudu kozmetičkih usluga i proizvoda, a ono što ga čini posebnim je svakako tatoo studio.


Foto Vedran Karuza


– Najtraženije su klasične usluge kozmetičkog salona, ali uz to stalno uvodimo i novosti u ponudi, poput zimskih toplih masaža, a upravo je naša relax zen masaža jedan od najpopularnijih tretmana među gostima, ističe vlasnica Nataša Pavković, splićanka koja se odlučila preseliti u Cres i upravo u ACI marini pokrenuti kozmetički i tatoo salon.


– Posla imamo i više nego dovoljno, jer ne dolaze nam samo gosti marine, nego i lokalni stanovnici i turisti iz Cresa i drugih mjesta. Zašto tatoo salon u sklopu kozmetičkog. U inozemstvu je to prilično uobičajena praksa, da kozmetički salon nudi i uslugu tetoviranja pa sam odlučila, u suradnji s tatoo majstorom Deanom Deželićem, pokrenuti takav salon i ovdje, kaže pavković, koja je inače i modna dizajnerica, a pri uređenju salona okušala se, i to prilično uspješno, i u dizajniranju unutarnjeg prostora.


Tatoo majstor Dean Deželić, inače Cresanin, do sad je radio u više tatoo salona u Hrvatskoj i inozemstvu, a sada svoje znanje i vještine nudi na otoku.


– Interes je odličan. Manje je gostiju iz same marine koji žele tetovažu, ali je zato puno turista i domaćih koji žele ukrasiti svoje tijelo. Najpopularnije su manje teteovaže, koje ne zahtijevaju dugotrajne i višekratne dolaske, no ima i onih koji žele veće i kompliciranije tetovaže. Interesom sam vrlo zadovoljan, a ovo je sigurno sadržaj koji je nedostajao u ponudi cijelog arhipelaga, kaže Deželić.


ACI MARINA CRES U BROJKAMA


● Kapacitet:
510 vezova
● Vezovi u moru:
440
● Vezovi na kopnu:
70
● Travel lift:
80 tona
● Dizalica:
10 tona