Gala koncert

Sopranistica moćna glasa i izvrsne tehnike: Hundeling je i ovoga puta očarala riječku publiku

Kim Cuculić

Foto: VEDRAN KARUZA

Foto: VEDRAN KARUZA

Koncertna sezona riječkog HNK-a otvorena je koncertom »Maida Hundeling kao Brunhilda, Saloma, Turandot i Jenufa«



Nova koncertna sezona HNK-a Ivana pl. Zajca svečano je otvorena gala koncertom »Maida Hundeling kao Brunhilda, Saloma, Turandot i Jenufa«. Pod ravnanjem maestra Valentina Egela i uz Riječki simfonijski orkestar raznolikim repertoarom predstavila se njemačka sopranistica Maida Hundeling, počasna članica ansambla riječke Opere, koju je publika u Rijeci dosad upoznala kao Elektru, Aidu, Izoldu i Toscu.


Sada smo je upoznali i u nekim drugim ulogama, predstavivši se kao sopranistica moćna glasa, izvrsne pjevačke tehnike i velikih interpretativnih mogućnosti. Svaki izlazak Maide Hundeling na pozornicu »Zajca« bio je u kostimu odabranom sukladno ulozi koju tumači. Hundeling je, i ovoga puta, očarala riječku publiku, koja je nju i ostale izvođače ispratila dugotrajnim pljeskom i stajaćim ovacijama.
Za početak programa odabrana je uvertira »Majstora pjevača« Richarda Wagnera, koja se smatra jednom od najljepših i tematski najbogatijih uvertira.


Uslijedili su ulomci iz »Die Walküre« Wagnera. Izvedeni su uvertira i prva scena »Hojotoho« iz drugog čina – Maida Hundeling pjevala je Brunhildu, nastupivši kao autentična vagnerijanka, a u ulozi Wotana pridružio joj se Luka Ortar. »Die Walküre« dio je operne tetralogije »Prsten Nibelunga«, inspirirane germanskim i vikinškim sagama. U nastavku koncerta izveden je i čuveni »Kas Valkira«, koji su u dojmljivom nastupu pjevale Morana Pleše Petruševski, Maida Hundeling, Darija Auguštan, Gabrijela Deglin, Mirna Vidović, Emilia Rukavina, Ivanica Vunić i Sofija Cingula.




Uvod u »Salomu« Richarda Straussa napravio je intendant Marin Blažević, koji je na pozornicu donio pladanj s odrubljenom glavom Ivana Krstitelja. Ova opera poznata je po »Plesu sedam velova«, a u nastavku je izvedena završnica »Salome«. Maida Hundeling bila je impresivna u interpretaciji Salome, kraljevne Judeje, dok su Herod (Jan Vacík) i Herodijada (Sofija Cingula) pjevali iz bočnih loža kazališta.
Drugi dio koncerta nakon pauze otvorila je »U ovoj palači… Tri su zagonetke, jedan je život« iz drugog čina »Turandot« Giacoma Puccinija, koji je u ovoj operi posegnuo za obradom legende o kineskoj princezi Turandot, koju je iznova moćno utjelovila Maida Hundeling. Kalafa je pjevao Aljaž Farasin, Cara – Martin Marić, a ropkinju Liu – Gabrijela Deglin. Riječki operni zbor pjevao je s galerije riječkog HNK-a, pa je orkestrom na pozornici i zborom na balkonu istodobno ravnao nadahnuti Valentin Egel.


Završnica gala koncerta bila je u znaku Leoša Janáčeka i njegove »Jenufe«. Nakon uvertire »Ljubomore«, Maida Hundeling izvela je šestu scenu i »Molitvu« iz drugog čina »Jenufe«, dok su u finalu opere pjevali Maida Hundeling i Jan Vacík. To je bio kraj službenog dijela programa, a kako pljesak nije prestajao riječka publika dobila je i tri dodatka.