Tri glazbena dijaloga

Trio Bruno Delepelaire: Solo-violončelist Berlinske filharmonije vraća se na pozornicu “Zajca”

Kim Cuculić

SAMOILENKO 7KADROV.COM OLEG

SAMOILENKO 7KADROV.COM OLEG

Trio uz Delepelairea čine i njemački violinist Tobias Feldmann i francuska pijanistica Kim Barbier. Oboje ovih vrsnih instrumentalista su solistički nastupali s najpoznatijim europskim orkestrima



RIJEKA – Posebni gost sezone HNK-a Ivana pl. Zajca Bruno Delepelaire, solo-violončelist Berlinske filharmonije koji je već u dva navrata oduševio riječku publiku, vraća se na koncertnu pozornicu »Zajca«, ali ovaj put s još dvoje iznimnih mladih glazbenika. Riječ je o Triju Bruno Delepelaire koji će komorni koncert održati u utorak, 27. lipnja, s početkom u 19.30 sati. Trio uz Delepelairea čine i njemački violinist Tobias Feldmann i francuska pijanistica Kim Barbier. Oboje ovih vrsnih instrumentalista su solistički nastupali s najpoznatijim europskim orkestrima, osvojili brojne nagrade i priznanja te snimili već nekoliko CD-a.


Tri klavirska trija


Zajedno će u Rijeci izvesti tri klavirska trija, najčešći i među najpopularnijim i najomiljenijim oblicima klasične komorne glazbe. Kreću s Mozartovim Klavirskim trijom br. 5 u C-duru, a potom slijedi jedno od najpoznatijih djela Antonina Dvoraka, njegov Klavirski trio br. 4 u e-molu poznatiji pod nazivom »Dumsky«. Večer će zatvoriti Klavirski trio u a-molu Mauricea Ravela. Tako će program koncerta donijeti slijed klavirskih trija, neodoljivih glazbenih dijaloga violončela, violine i klavira. Od Mozarta, prvog reformatora ovog glazbenog oblika, preko Dvoraka koji je stvorio posve originalno i iznimno uspješno djelo, do Ravela koji je pak unatoč svojoj sklonosti tradicionalnim glazbenim formama, uspio uvesti i vlastite inovacije u konvencionalni okvir.


Podsjetimo, solo-violončelist Berlinske filharmonije i jedan od najboljih mladih violončelista današnjice Bruno Delepelaire prvi je put nastupio u Rijeci na velikom finalu koncertne sezone 21./22., simfonijskom koncertu »Titan«. Potom je nastupio i na otvaranju ove, koncertne sezone 22./23. odnosno simfonijskom koncertu »Lalo, Bruckner« i ponovo izazvao oduševljenje i prave ovacije u gledalištu. Tako je riječka publika i u novu sezonu ušla uz Delepelairea, jednog od troje posebnih gostiju sezone u »Zajcu«.


Čudo na violončelu




»Francusko čudo na violončelu«, prvi čelist jednog od najpoznatijih orkestara na svijetu Bruno Delepelaire pobjednik je važnih međunarodnih natjecanja kao što su »Karl Davidoff International Cello Competition« (2012.) ili »Markneukirchen International Instrumental Competition« (2013.). Fascinantni mladi glazbeni umjetnik rođen je u Francuskoj 1989. godine, a violončelo je počeo svirati već u petoj godini zahvaljujući baki, entuzijastičnoj violončelistici amaterki. Nakon pariškog konzervatorija, studij nastavlja u Berlinu, a solo-violončelistom Berlinske filharmonije postaje 2013. godine te sa svega 24 godine zauzima jednu od najpoželjnijih violončelističkih pozicija na svijetu. Karijeru u berlinskom orkestru kombinira s već impresivnom individualnom karijerom solista. Delepelaire kaže:


»Svirati prije svega znači podijeliti emocije. Za vrijeme studija bio sam doista usredotočen na što savršenije sviranje, na to da budem virtuoz. S godinama sam shvatio da je još važnije moći svirati iz srca i pustiti glazbi da govori.«


Na završnom je koncertu prošle sezone praizvedena i njegova kompozicija koju je napisao za riječke kolegice i kolege. Riječ je bila o djelu »Les Taurides« (»Tauridi«) nazvanoj po fascinantnoj godišnjoj kiši meteora, pljusku zvijezda padalica. Njegovo novo djelo, kompoziciju »Tableaux Islandais«/»Islandske slike«, ponovo skladanu za Riječki simfonijski orkestar, publika će moći čuti na koncertu 1. srpnja, kada će biti izvedena i antologijska Orffova »Carmina burana«.