Japan u Rijeci

Japanska umjetnost čvorova u Palachu: Cordas i Ayandra prikazali razne Shibari tehnike vezivanja

Katarina Bošnjak

Foto Ana Križanec

Foto Ana Križanec

Tijekom trajanja cijelog performansa publika je imala priliku vidjeti nevjerojatne transgresije, mali milijun različitih pozicija u kojima se Ayandra našla u zraku



Nakon što se u sklopu manifestacije „Japan u Rijeci“ jučer održala radionica za parove, u Palachu se i danas nastavilo učiti o Shibariju, japanskoj umjetnosti čvorova, no ovaj put kroz performans. Portugalski umjetnik Pedro Cordas demonstrirao je Shibari na kolegici, odnosno modelu Ayandri, a u trajanju od 45 minuta publici su prikazane razne tehnike vezivanja.


Shibari je tradicionalna japanska umjetnost vezivanja konopa koja se koristi u estetske, erotske ili duhovne svrhe, ali može imati i druge primjene, kao što su meditacija, izražavanje umjetnosti i performansi poput ovog koji se večeras održao u Palachu.


Foto galerija: Shibari performans u Palachu Foto: Ana Križanec


Iako Cordas i Ayandra obično imaju jednu do dvije probe pred svoje nastupe, večerašnji je većinski bio improviziran, a sastojao se od nekoliko sekvenci i ideja na kojima su ranije radili.




Pred publikom su prikazane kompleksne tehnike vezanja, a kako je Cordas objasnio, odlučili su otvoreno pokazati kako nastaju čvorovi što obično ne rade na svojim nastupima, a time je demistificiran sam Shibari kao praksa.



Ayandri je prvo podignuta kosa te zakačena na uže koje je visjelo na karabineru na stropu, kako bi Cordas mogao lakše raditi čvorove na leđima. Sam Cordas bio je u potpunosti odjeven u crnu odjeću te s crnim naočalama kako bi se stopio s pozadinom, upravo jer je cilj izvedbe da pozornost ne bude usmjerena ka njemu, već Ayandri.


Glavna čvorišta Cordas je spretno ispleo na leđima, gdje su bile vezane i Ayandrine ruke, te na donjem dijelu abdomena, a od višestrukih čvorova nastale su cijele mreže kojima su vezivani i spajani udovi.



S Ayandrom u stajaćoj poziciji, Cordas je vezivao prvo gornji, a potom donji dio tijela te zatim i noge, dižući jednu po jednu u zrak vezivanjem za užad i karabinere na stropu.


Tijekom trajanja cijelog performansa publika je imala priliku vidjeti nevjerojatne transgresije, mali milijun različitih pozicija u kojima se Ayandra našla u zraku, a postepeno je vezana i tako da visi u potpunosti naopačke.



Time je prikazana svojevrsna metamorfoza tijela, svih oblika i mogućnosti, ali je do izražaja došla i količina predanosti i smirenosti koja je potrebna kako bi se bavili Shibarijem. Performans je završio spuštanjem Ayandre na pod gdje se našla u poziciji fetusa u kojoj se rastaču svi čvorovi.



Nakon odvezivanja, ponovnog ispružanja ruku i nogu, Cordas i Ayandra su se zagrlili, prikazujući time i njihovo prijateljstvo kao i uspjeh nastupa koji se prije svega temelji na međusobnom povjerenju i komunikaciji.