Osorske glazbene večeri

I samba kao posveta Dešpalju: Nastupio oktet predvođen Monikom Leskovar te sopranistica Darija Auguštan

Bojan Purić

Vokalistica Darija Auguštan / Foto B. PURIĆ

Vokalistica Darija Auguštan / Foto B. PURIĆ

"Mas que nada" Jorgea Bena, daleko poznatija u obradi Sergija Mendesa, izmamila je osmijehe na lica publike



 


OSOR – Za publiku vjerojatno neočekivano, uz ritmove sambe završen je prvi koncert ovogodišnjih Osorskih glazbenih večeri, na kojemu je nastupio festivalski oktet violončela predvođen Monikom Leskovar te vokalna solistica, sopranistica Darija Auguštan. »Mas que nada« Jorgea Bena, daleko poznatija u obradi Sergija Mendesa, a u novije vrijeme i u verziji s grupom Black Eyed Peas, izmamila je osmijehe na lica publike u osorskoj (ex-)katedrali, a dio posjetitelja je i pljeskom pratio ritam, animiran od jednog od kamermana HTV-a, koja je uživo prenosila koncert.


Bio je to najvedriji dio koncerta od osamdesetak minuta, započetog izvedbom »Abendlied« (»Večernja pjesma«) Josefa Gabriela Rheinbergera u obradi Valtera Dešpalja, ove godine preminulog glazbenika i glazbenog pedagoga, kojemu su Leskovar i kolege ovim koncertom primjereno odali počast. U nastavku su izvedena djela Heitora Villa-Lobosa i Giovannija Sollime, te – u skladu s odrednicom festivala od njegovih samih početaka – premijere domaćih skladatelja, i to »Olovna suza« Srećka Bradića i »Tvoja duša šuti i govori« za sopran i oktet violončela Dubravka Palanovića, na stihove Josipa Pupačića.


Monika Leskovar / Snimio B. PURIĆ




Uz Moniku Leskovar, koju zbog bogatog »dosjea« nastupanja i sudjelovanja u realizaciji programa na Osorskim glazbenim večerima nije bilo potrebno posebno predstavljati publici, za ovo ljeto i ovaj festival okupljeni međunarodni oktet violončela činili su još Hannah Eichberg, Karmen Pečar, Alja Mandič, Smiljan Mrčela, Jasen Chelfi, Eldar Saparajev i Gal Faganel.


Pred gotovo do posljednjeg mjesta popunjenim gledalištem, neposredno uoči koncerta pozdravne su govore održale Ana Kučić, gradonačelnica Malog Lošinja, kojemu Osor upravno pripada, te Nevena Tudor Perković, ravnateljica Uprave za razvoj kulture i umjetnosti Ministarstva kulture i medija RH. Istaknule su ključnu ulogu utemeljitelja Daniela Marušića (1931. – 2009.), koji je 1976. godine pokrenuo festival u Osoru i potom ga desetljećima vodio.


Festivalski oktet violončela / Foto B. PURIĆ


Za drugu festivalsku večer, u četvrtak u 21 sat, najavljena je »Accademia Strumentale Italiana« pod vodstvom Alberta Rasija, »Commedia dell’arte« sa solistima Lorenzom Bassottom kao komedijantom te sopranisticom Elenom Bertuzzi. Do kraja srpnja još će nastupiti Zagrebački solisti s pijanistom Simonom Trpčeskim 23. srpnja, zatim međunarodni kvartet Arditti 25. i 27. srpnja te hrvatski kvartet Papandopulo 30. srpnja. Ukupno se festival sastoji od petnaest koncerta u osorskoj (ex-)katedrali, zaključno s 22. kolovoza i gostovanjem Baskijskog baroknog ansambla.


Tekst i fotografije