Kazališna hit-predstava

LEPA BRENA PROJECT Razgovor s autorima predstave koja u petak gostuje u HKD-u

Katarina Bošnjak

Foto: SANJIN STRUKIĆ/PIXSELL

Foto: SANJIN STRUKIĆ/PIXSELL

Jedna žena, a pet lica stapa se u zajedničku priču i poruku



Nakon gostovanja u Zagrebu, ovoga petka i u Rijeci, u HKD-u na Sušaku, gostuje kazališna hit-predstava »Lepa Brena Project«. Ovaj glumačko-pjevačko-plesni komad o životu Lepe Brene nastao je iz monologa dramskih pisaca Maje Pelević, Tanje Šljivar, Vedrane Klepice, Slobodana Obradovića i Olge Dimitrijević koja je uz Vladimira Aleksića također i autorica te redateljica predstave.


Glumačku ekipu predvodi Jasna Đuričić, doajenka koja je nedavno nagrađena za najbolju europsku glumicu u filmu »Quo Vadis, Aida«. Uz nju se u ostalim ulogama Lepe Brene pojavljuju Jelena Ilić, Anđela Jovanović, Jovana Belović te glumac Vladimir Aleksić.


Glavni su likovi Brena Graditeljstva, Brena Biznismenka, Brena Pjesme, Brena Jugoslavenka i Brena Seksualnosti, čiji se monolozi upliću u vrstu međusobnog razgovora; kako međusobno, tako i s publikom. Naime, »Lepa Brena Project« govori o životu najveće balkanske zvijezde, problematizira njezinu popularnost, tragičan raspad bivše države i nesretne sudbine svih njezinih građana. I sve to ispričano kroz jednu ženu, ali pet lica Lepe Brene koja se stapaju u zajedničku priču i poruku.


Srž fenomena




U povodu gostovanja predstave i velikog zanimanja koje je riječka publika iskazala, kratko smo razgovarali s autorskim, odnosno redateljskim timom – Olgom Dimitrijević i Vladimirom Aleksićem koji su naglasili kako predstava nije zamišljena samo kao biografska predstava, već kroz Lepu Brenu, simbol showbusinessa Jugoslavije, govori i o kompleksnosti i kontradikcijama posljednja četiri desetljeća na ovim prostorima, o njegovim društveno-političkim transformacijama, ponosu i bolu, razočaranjima i nadi, ali vidimo i Brenu kao estradnu zvijezdu koja i sama puca pod pritiscima životnih tragedija.


– Lepa Brena bila je jedna od najvećih zvijezda bivše Jugoslavije. Njezina karijera, započeta burnih osamdesetih, kao da je pratila sve socijalističke i postsocijalističke kulturne, političke i gospodarske transformacije koje su se dogodile u bivšoj državi, uključujući raspad zemlje i sramežljivo ponovno osmišljavanje njezinog zajedničkog kulturnog prostora.


Lepa Brena je, dakle, za nas autore, ali vjerujemo i za mnoge druge – simbol; i stare zemlje, i našeg odrastanja, i otkrivanja seksualnosti. Zato i ovaj projekt nije zamišljen kao biografska predstava, već sasvim drukčije: kroz najveći showbusiness simbol Jugoslavije želimo govoriti o kompleksnosti i unutrašnjim kontradikcijama posljednja skoro četiri desetljeća ovih prostora, kazao je Aleksić.


Brena Graditeljstva govori o socijalizmu iz današnje tranzicijske perspektive, gdje je građanin na svaki način nezaštićen, govori i o ratu, i onome što se neprestano gura pod tepih. Brena Seksualnosti nas vodi u sudbinu transvestita koji nastupa kao Brenna i ima svoj drag queen show u Beču, a njime nas uvodi u vrstu osobne hrabrosti da se živi vlastita sudbina. Brena Biznismenka donosi naličje dive koje se očitava u ljudskoj slabosti, Brena Jugoslovenka donosi bestidni užas rata, dok Brena Pjesme pruža mogućnost za promjenu, život dostojan življenja.


– Naših pet Brena proisteklo je iz čitanja fenomena Brene u korelaciji s povijesnim, društvenim i ekonomskim aspektima naših života. Kroz ovih pet figura priča se o tranziciji, odnosu prema jugoslavenstvu, seksualnosti, stanovanju i snazi afekta – što je, činilo nam se, srž fenomena Lepe Brene, ali i ključni koncepti kojima smo mogli prelomiti posljednjih 40 godina povijesti ovih prostora, objasnila je Olga.


Tranzicijsko društvo


Aleksić u predstavi tumači Brenu Seksualnosti, odnosno Brennu.


– Priča je to o momku koji je rođen u zabačenoj jugoslavenskoj provinciji i koji se upravo imitacijama Lepe Brene uspio izboriti da živi svojoj identitet LGBT osobe unatoč očevom neprihvaćanju. Trenutačno živi u Beču i ima svoj drag show – Brenna Seksualnost – odgovorio je Vladimir Aleksić.


U predstavi se ukazuje na razne problematike tranzicijskog društva, a jedna od strategija kojima se koriste je upravo – humor.


– Humor je samo jedna od dramskih strategija. Nasreću, imamo još brojne strategije na raspolaganju za skretanje pažnje na neke teme. Što se nas tiče, ne pravimo hijerarhiju između njih. Često samo o okolnosti ovisi koja će bolje funkcionirati za neku određenu temu, dodala je Olga.


Ova kazališna hit-predstava obara sve rekorde posjećenosti i bilježi uspjeh u cijeloj regiji, a nakon mnogih odgađanja zbog epidemioloških prilika posljednjih godina, »Lepa Brena project«, a glavni događaj cijele turneje bit će upravo u petak u HKD-u na Sušaku.