
Detalj iz predstave
Predstave »Other World/Drugi svijet« Johannesa Härtla i »Istovremeno drugi« Matije Ferlina došle su pod egidom »suvremeni ples«, ali riječ je o dva potpuno različita koncepta i pristupa plesu
Na sceni HNK-a Ivana pl. Zajca upriličena je Večer suvremenih plesnih gostovanja – izvedene su predstave »Other World/Drugi svijet« Johannesa Härtla te »Istovremeno drugi« Matije Ferlina. Iako su nastupili pod egidom »suvremeni ples«, radilo se o dva potpuno različita koncepta, štoviše dijametralno suprotna u svojoj osnovi.
Predstava »Other World« neverbalnom komunikacijom ostvaruje vezu s gledateljem, dok »Istovremeno drugi« to čini u prvom redu tekstom koji čitaju spikeri na engleskom jeziku (autorice Jasne Žmak), pri čemu Ferlin (i grupa plesača s kojom je radio), istražuju narativne mogućnosti apstraktnog pokreta koji je lišen deskriptivnih osobina te isključivo slijedi ritam riječi. Nevolja je bila u tome što priča ipak postoji, a nije ju bilo moguće shvatiti bez dobrog poznavanja engleskog jezika, odnosno bez prijevoda, tako da je dio publike napuštao gledalište.
Inače priča je zanimljiva, simbolična i slojevita, govori o izgubljenosti petoro prijatelja koji bježe iz otuđene svakodnevice u prirodu, želeći tu živjeti po svojoj mjeri. A izveli su ju Tomislav Feller, Matija Ferlin, Roberta Milevoj, Ana Mrak i Petra Hrašćanec.
»Drugi svijet« je poetična predstava u kojoj šest plesačica i plesača pokušava dočarati stalne mijene i metamorfoze u novo i – nepoznato. Započinje pulsirajućom glazbom koju prati bezbroj minuncioznih pokreta, uglavnom donjeg dijela ruku, dlanova, prstiju… Fini, precizni i brzi rad, biva zamijenjen bestežinskim stanjima u kojima tijela bešumno mijenjaju mjesta, u kolektivni iskaz uvedena su i solistička »razmišljanja« plesača, koja međutim uvijek vode istom cilju – novoj metamorfozi – da bi se na kraju ponovo javilo pulsiranje: igra ruku, dlanova, prstiju…
Vrlo zanimljivu glazbu skladao je Jan Paul Werge, scenografiju koja postavlja plesače u ambijent »između neba i zemlje« potpisuje (kao i kostime) Marie Preussler, dizajn svjetla Rainer Ludwig, a plesali su koautori koreografije Marta Rak, Antonia Čop, Matteo Sacco, Jon Olofsson Nordin, Susanne Norenius i Marie Lykkemark.