Opet otvorili vrata

Uz stroge epidemiološke mjere u zagrebačkom HNK-u odigran “Kafka na žalu”, evo kako je to izgledalo

Hina

Foto Tomislav Miletić PIXSELL

Foto Tomislav Miletić PIXSELL

Predstava "Kafka na žalu" prva je nova produkcija Hrvatskoga narodnog kazališta otkad je zatvorilo svoja vrata zbog mjera uzrokovanih pandemijom korona virusa



Izvedbom predstave “Kafka na žalu”, koju je po motivima istoimena romana Harukija Murakamija postavio Ivica Buljan, uz strogo poštivanje epidemioloških mjera zagrebački HNK u petak je obilježilo ponovno otvaranje svojih vrata publici.


Predstava “Kafka na žalu” prva je nova produkcija Hrvatskoga narodnog kazališta otkad je zatvorilo svoja vrata zbog mjera uzrokovanih pandemijom korona virusa.


Ulazak u kazalište nije bio moguć bez maski – na ulazu su svim posjetiteljima podijeljene maske iz HNK-ove krojačnice koje su bile obavezan rekvizit publike za vrijeme trajanja čitave 2,5 satne predstave. Također, u kazalište nije mogao ući nitko s temperaturom 37,2 ili više – na ulazu se svakom posjetitelju mjerila temperatura.


Sjedala u paru po dvoje, dezinfekcijska sredstva na “strateškim mjestima”




Sjedala su bila raspoređena u paru po dvoje, s tim da je udaljenost do sljedećeg para gledatelja bila gotovo dva metra, dok je publika u ložama sjedila također po dvoje. Punktovi s dezinfekcijskim sredstvima postavljeni su na strateškim mjestima.


Predstava, čija je premijera planirana na jesen, nastala je prema romanu koji je proslavio Murakamija, japanskoga pisca već godinama u najužem izboru za Nobelovu nagradu za književnost.


Njegov roman “Kafka na žalu”, objavljen 2002., na svjetsku je scenu postavio japanski redatelj Yukio Ninagawa u dramatizaciji američkoga pisca Franka Galatija.


Nesvakidašnje djelo koje balansira između realnosti i snoviđenja u HNK-u Zagreb postavljeno je u prijevodu Andyja Jelčića, te u scenskoj adaptaciji Franka Galatija.


Glavni likovi 15-godišnji Kafka i starac Nakata


Priča prati putovanja dvaju glavnih likova, petnaestogodišnjega Kafke i starca Nakate, čije se sudbine čudesno isprepleću okružene magičnim Murakamijevim svijetom. Obojica svoje putovanje započinju u Tokiju, no mladić brzo napušta grad, dok starac ostaje tražiti pobjeglu mačku.
Tinejdžer Kafka, kojega u predstavi glumi Matija Čigir, bježi od kuće u potrazi za majkom i misli da je nalazi u tajanstvenoj gospođici Saeki (Alma Prica), a Nagata (Dragan Despot) kreće u potragu za polovicom svoje sjene koja je nestala u djetinjstvu, za vrijeme američkog napada na Japan.


Ovo, možda najvoljenije i najčitanije Murakamijevo djelo, kreće od Edipova mita o dječaku koji bježi od oca, radikalnog konceptualnog umjetnika Johnnyja Walkera, te na tom putu susreće ženu tajanstvene prošlosti s kojom ulazi u strastveni odnos.


Tu su i pukovnik Sanders iz reklame za KFC, prostitutka koja čita Hegela, mladi vozač kamiona koji kao Indiana Jones kreće u potragu za ulaznim kamenom, starac Nagata koji razgovara s mačkama te priča o nacističkom monstrumu Eichmannu koji ne razumije u čemu je njegova odgovornost za smrt milijuna Židova.


Uz Almu Pricu, Dragana Despota i Matiju Čigira, u predstavi glume Krešimir Mikić (Johnny Walker), Goran Grgić (pukovnik Sanders iz reklame za KFC), Nina Violić (Setsuko Okamochi) i Ksenija Marinković (mačka Otsuka) te Siniša Popović, Livio Badurina, Ana Begić Tahiri, Filip Vidović, Nikša Kušelj, Igor Kovač, Ivana Boban, Iva Jerković, Iva Mihalić, Luca Anić, Tin Rožman, Ivan Colarić, Marin Klišmanić, Tesa Litvan i Marin Stević.


Scenograf je vizualni umjetnik David Maljković kojemu je ovo prvi autorski rad u kazalištu, kostimografkinja je Ana Savić Gecan, skladatelj Mitja Vrhovnik Smrekar, koreograf Šimun Stankov, dramaturginja Mirna Rustemović, dizajn svjetla i videa potpisuju Sonda 4 i Toni Soprano Meneglejte.


Publika, koje je bilo ukupno 200-tinjak, što je i maksimalan kapacitet kazališta u okolnostima covida-19, ispratila je aplauzom glumce i autorski tim.


Izvedbe nakon pretpremijere su 27., 29., 30. lipnja, te 1., 2., 6. i 8. srpnja. Premijera se očekuje u rujnu.