Balet HNK Ivana pl. Zajca

TransParada: Eksplozija plesačke energije riječkog baletnog ansambla

Kim Cuculić

Valentin Chou i Michele Pastorini / FotoFANNI TUTEK-HAJNAL

Valentin Chou i Michele Pastorini / FotoFANNI TUTEK-HAJNAL

Jedan od vrhunaca baletne večeri u »Zajcu« bio je duet iz »Žar ptice« Igora Stravinskog u koreografiji Marca Goeckea, koji je kreirao vlastitu interpretaciju poznatih motiva



 


RIJEKA – Predstavom »TransParada« Balet HNK-a Ivana pl. Zajca otvorio je novu baletnu sezonu. Ova baletna večer zamišljena je u dva dijela – prvi dio donio je paradu minijatura, ulomaka probranih uspješnica iz nekoliko prethodnih baletnih sezona, dok su u drugom dijelu predstavljene nove koreografije. Na početku prvog dijela izveden je isječak iz predstave »Rossini Cards«, koju je koreograf Mauro Bigonzetti zamislio kao hommage talijanskom skladatelju Gioachinu Rossiniju – njegovoj glazbi, ali i gastronomskom talentu. Tako se isječak koji smo vidjeli odvija oko dugačkog stola sa svijećnjacima, za kojim se odvija gozba. Zanimljivost ovog prizora je u tome što se izvođači ne kreću pozornicom, već sjede za stolom gdje izvode raznovrsne pokrete u koje je utkana i crta komičnosti. Iz mnoštva za stolom laganim prijelazom u sljedeću scenu izdvojio se par, koji je izveo duet u kojem je su do izražaja došli skulpturalnost tijela i senzualnost.

Foto galerija: TransParada u Zajcu: 1. dio Foto: Ana Križanec



Uslijedio je »Allegro« u koreografiji Maše Kolar na glazbu Ludwiga van Beethovena, balet koji je zamišljen kao otvoreno polje igre, tijela, glazbe i pokreta, a u izabranom isječku prisutna je i duhovita igra (dirigentskim) štapićima. Nakon toga Tea Rušin i Noa Siluvangi izveli su duet iz komada »Odiseja« u koreografiji Waltera Matteinija i Ine Broeckx na glazbu Ólafura Arnaldsa. U finalu prvog dijela baletne večeri izveden je »Bolero« u koreografiji Andonisa Foniadakisa na glazbu Mauricea Ravela, poseban po tome što ga plesači i plesačice izvode na malim trampolinima.


Najbolji »Romeo i Julija«



 


Nakon predstave dodijeljene su Nagrade publike za najbolja umjetnička ostvarenja u HNK-u Ivana pl. Zajca u sezoni 2021./2022. Dobitnik Nagrade publike »Joža Komljenović« za najbolje ostvarenu mušku ulogu u sezoni 2021./2022. je Nicola Prato za ulogu Romea u predstavi »Romeo i Julija« te za ulogu Fauna u predstavi »Poslijepodne jednog fauna«.


Nagrada publike »Olga Orlova« za najbolje ostvarenu žensku ulogu u sezoni 2021./2022. pripala je Marti Voinei Čavrak za ulogu Lady Capulet u predstavi »Romeo i Julija«, a Nagradom publike »Boris Papandopulo« za najbolju baletnu predstavu u sezoni 2021./2022. ovjenčan je također »Romeo i Julija« Sergeja Prokofjeva u koreografiji Jirija Bubeničeka i pod dirigentskim vodstvom Valentina Egela.

Vrhunci večeri


Nakon pauze, u drugom dijelu večeri prikazane su tri nove kreacije značajnih koreografa današnjice. Prvu koreografiju pod naslovom »n(u/O)minous« potpisuje Ludmila Komkova, a autori glazbe su Daryl Griffith, Oliver Davis, Kerenza Peacock, Huw Watkins i Bradley Farmer. U svojoj koreografiji Komkova se bavi temom budućnosti. Kako je objašnjeno u programskoj knjižici, »Numinous« izaziva duhovne, misteriozne i/ili religiozne emocije, a u isto vrijeme Ominous je nešto loše što će se možda dogoditi i Omen – fenomen koji predviđa budućnost. Koreografija Ludmile Komkove odvija se u kontrastima svjetlosti i tame, što je prisutno i u kostimima Petre Dančević s fluorescentnim detaljima, kao i u oblikovanju svjetla Dalibora Fugošića.

Foto galerija: TransParada u Zajcu: drugi dio Foto: Ana Križanec



Jedan od vrhunaca baletne večeri u »Zajcu« bio je duet iz »Žar ptice« Igora Stravinskog u koreografiji Marca Goeckea, koji je kreirao vlastitu interpretaciju poznatih motiva. Njegov duet, naime, može se tumačiti kao susret žar ptice i princa, dvaju bića različitih naravi: ptice koja pleše i čovjeka koji leti. Godine 2015. Goecke je prvi put ovaj duet osmislio u interpretaciji dvaju muškaraca, pa su tako u Rijeci ovaj duet minuciozno izrađenim pokretima maestralno izveli Michele Pastorini i Valentin Chou. U sljedećim izvedbama duet će plesati Milica Mučibabić i Nicola Prato te Ksenija Krutova i Ali Tabbouch.

Foto galerija: TransParada u Zajcu: 3. dio Foto: Ana Križanec



Plesači


Prava eksplozija plesačke energije dogodila se u samoj završnici »TransParade«, u izvedbi koreografije »Medium rare« izraelskog koreografa Nadava Zelnera. Glazba Kazima Koyuncua, prožeta istočnjačkim ritmovima, i Zelnerove koreografske zamisli predstavili su nam članove i članice riječkog Baleta u posve neočekivanom, drukčijem svjetlu, naprosto očaravši publiku svojom energičnom, ekspresivnom izvedbom, uz pomisao da bi bilo zanimljivo da Nadav Zelner koreografira i neki cjelovečernji balet ili plesnu predstavu u riječkom HNK-u. Riječki gledatelji i gledateljice ispratili su sudionike »TransParade« velikim pljeskom i ovacijama.


U »TransParadi« sudjeluju Maria Matarranz de las Herras, Maria Del Mar Hernandez, Soyoka Iwata, Marta Kanazir, Tea Rušin, Marta Voinea Čavrak, Milica Mučibabić, Ksenija Krutova, Laura Orlić, Michele Pastorini, Valentin Chou, Ali Tabbouch, Nicola Prato, Jody Bet, Noa Siluvangi, Antoine Salle, Leonardo De Santis, Àlvaro Olmedo, Thomas Krähenbühl, Anna Zardi, Farah Van Bulck, Alejandro Polo i Janne Boere.