Predstava Narodnog pozorišta

Okrugli stol o predstavi: ‘Redatelj je na osnovi zvuka izgradio čitave scene’

Kim Cuculić

Foto Nikola Blagojević

Foto Nikola Blagojević



Na početku okruglog stola nakon predstave »Majstor i Margarita« kazališni kritičar Igor Ružić kazao je da se radi o velikoj predstavi koja je nastala na temelju djela Mihaila Bulgakova, jednog od najvažnijih pisaca 20. stoljeća. Važnu ulogu u predstavi ima skladateljica i pratnja na klaviru Irena Popović, koja je pojasnila da redatelj Andraš Urban na osnovi zvuka gradi čitave scene. Kazala je i da je proces rada na predstavi bio težak upravo zbog kompleksnosti i težine samoga djela. Premda postupak, kako je primijetio Igor Ružić, može podsjetiti na klavirsku pratnju projekcije nijemoga filma, Popović je pojasnila da im je uporište predstave u ekspresionizmu, dok brehtijanski songovi nisu zabavljački, nego intelektualni.


O predstavi je govorila i glumica Nada Šargin, koja je ukazala da je izvedba u Rijeci doživjela neke promjene zbog prilagodbe igranja na maloj sceni. Doznali smo i da se do uprizorenja došlo putem improvizacija. O ulozi Wolanda govorio je glumac Pavle Jerinić, koji je primijetio da su bog i đavo zapravo dvije strane iste medalje.


Na ulogu Poncija Pilata osvrnula se Vanja Ejdus, doživjevši roman Bulgakova kao složen i teško razumljiv, koji se može postaviti na razne načine. Kazališni kritičar Bojan Munjin predstavu je gledao dvaput, a ovu na riječkim Malim scenama snažnije je doživio. Za njega je predstava, sukladno današnjem vremenu vrlo pesimistična.




Predstava »Majstor i Margarita« dobila je prosječnu ocjenu publike 4,46.