HNK Ivana pl. Zajca

Riječki simfonijski orkestar održao koncert “Titan – Delepelaire, Elgar, Mahler”

Kim Cuculić

Snimio Vedran KARUZA

Snimio Vedran KARUZA

Pod dirigentskim vodstvom  maestra Valentina Egela uz Riječki simfonijski orkestar nastupio je solo violončelist Bruno Delepelaire, član Berlinske filharmonije, jednog od najpoznatijih orkestara u svijetu



RIJEKA  Danas je održan koncert pod naslovom »Titan – Delepelaire, Elgar, Mahler« bio je veliko finale koncertne sezone u HNK-u Ivana pl. Zajca. Na programu su bili »Les Taurides/Tauridi« Bruna Delepelairea, Koncert za violončelo i orkestar u e-molu, op. 85 Edwarda Elgara i Prva simfonija u D-duru – »Titan« Gustava Mahlera. Pod dirigentskim vodstvom  maestra Valentina Egela uz Riječki simfonijski orkestar nastupio je solo violončelist Bruno Delepelaire, član Berlinske filharmonije, jednog od najpoznatijih orkestara u svijetu. Ovaj vrsni, već višestruko nagrađivani mladi glazbenik koji je iskustvo stekao na najpoznatijim europskim koncertnim pozornicama, ujedno je i autor skladbe »Tauridi« čija je praizvedba obogatila riječki koncert, a skladao ju je upravo za svoje riječke kolegice i kolege.

Foto galerija: Koncert "Titan - Delepelaire, Elgar, Mahler" u HNK Ivana pl. Zajca Foto: Vedran Karuza



Jedno od središnjih, nimalo tipičnih, ali jedno od najizvođenijih djela glazbene literature za violončelo je emotivni Elgarov Koncert za violončelo i orkestar. Energičnog tempa, u gotovo rekvijemskom raspoloženju, elegična lamentacija nastala je nakon razaranja tijekom mračnog, nasilnog Prvog svjetskog rata. Nadahnuto djelo bogato je nabujalim upečatljivim glazbenim temama i mnogi op. 85 smatraju vrhuncem Elgarovih skladateljskih postignuća.
Kako podsjećaju u najavi iz »Zajca«, »Stvoriti simfoniju za mene znači stvoriti svijet«, kazao je Gustav Mahler koji je skladao jednu od najimpresivnijih i najodvažnijih simfonija ikada napisanih, Prvu simfoniju u D-duru, »Titan«. U njegovom se skladanju prepoznaje fuzija modernih i tradicionalnih ideja što ga čini posebno inovativnim. Mahler je napisao i program u kojem sugerira kako glazba opisuje »Titana« Jeana Paula Richtera u kojem glavni lik vodi strastven, plemenit i herojski život, ideale s kojima se Mahler uvelike identificirao. Nakon četvrte revizije djela, odbacio je sve programske bilješke i naslovio djelo jednostavno Simfonija u D-duru. Za dočarati zvuk prirode, za raspon emocija od veselja do junakova bolnog krika, veličina orkestra bila je kao nikada ranije.


Nakon dugotrajnog pljeska i izraza oduševljenja publike, riječki orkestar oprostio se od svoga člana Željka Pichlera koji ide u zasluženu mirovinu.