Galerija Kranjčar

Večeras se otvara izložba “Dženin kabinet čuda”

Kim Cuculić



ZAGREB – U povodu 40 godina rada Dženise Pecotić večeras se u Galeriji Kranjčar u 20.30 sati otvara izložba »Dženin kabinet čuda«. Ovim povodom Ana Lendvaj je napisala: »Samo najjači autori s drskom će lakoćom svladati jednu od najtežih umjetničkih zadaća: ostvariti retrospektivu svoga umjetničkog rada posve novom umjetničkom cjelinom! Upravo takvo nadmašivanje pitanja vlastite poetike osigurala je Dženisi Pecotić posebno mjesto u povijesti hrvatskoga modnog oblikovanja i kostimografije. No nije li sve staro ionako sadržano u novome, a cjelina u samo jednom djeliću cjeline?


Da je tako, nova bi obljetnička izložba Dženise Pecotić samo demonstrirala prepoznatljive oblikovne postupke autorice koja nas je zadužila umjetničkim propitivanjem snažnijim od modne prakse koja se ipak dozirano napaja umjetnošću, vezana u konačnici vlastitom pragmom.


No, Dženisa Pecotić pasionirano je vezana za impulse koji kontinuirano dograđuju djelo otvoreno raspravi o tome kako postmoderna i nije presudila moderni, jer su joj mehanizmi – među kojima je pak citatnost prava postmodernistička poslastica – prešli u službu moderne. Dakako pojmovne, a ne datumske moderne.




Nema tu, međutim, esejiziranja kakvo u sjeni vlastite kreacije počesto nude umjetnici očarani znanstvenom invencijom. Dženisa Pecotić reagira instinktom, a ne naučenom umnošću, ali je kuća tog kreativnog instinkta impresivne snažne građe, oksimoronski povezana s njezinim istančanim, godinama biranim duhovnim sadržajem! Ta snažna krhkost vrlo je jasna u svojim oblikovnim porukama čiji je sadržaj, međutim, visoko poetiziran, krajnje profinjen, ali nikad bolećiv. Jer tu je spasonosna šala, štos ili pikantan korektiv koji će i tako zavrtjeti priču u posve drugom smjeru.


Na gotovo kultni način povezana sa svojim poticajima pronađenim u kulturnom okolišu prošlosti i sadašnjosti, autorica će ih u svojim radovima doslovno citirati, travestirati ili uklopiti kao ready made. U toj pjenušavoj poetici, naposljetku nam se otkriva istina o vlastitoj prirodi kao presudnom izvoru umjetničkih oblika!«